HBO studie met Engels gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

HBO studie met Engels gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 10:16

Hallo,

Ik geef Engels op een middelbare school. Volgende week ga ik met mijn havo brugklas een les doen waarbij de leerlingen in groepjes een poster moeten maken waarom voor een bepaalde opleiding het belangrijk is dat ze Engels hebben. Goed nu is lerarenopleiding Engels erg voor de hand liggend, maar ik zoek ook andere opleidingen waarvan een goed begrip van de Engelse taal belangrijk is. En bij voorkeur er ook nog echt daadwerkelijk Engels wordt gegeven tijdens de studie.

Dus voor diegene die een HBO studie volgen of hebben gevolgd en je hiervoor Engels nodig ad. Hoor ik graag wat die opleiding is en vooral ook waarom het hebben van Engels voor die studie zo belangrijk is.

Bij voorbaat dank!

edit: Ik zie dat er mensen ook universitaire studies noemen. Gezien het voor havo is zoek ik alleen HBO studies dus géén universitaire studies. Desondanks bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 08-04-14 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikke89

Re: HBO studie met Engels gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:19

European studies? Die opleiding heb ik een tijdje gevolgd en was geheel in het Engels(buiten de andere taallessen om dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:20

Vrijwel alle HBO opleidigen hebben meerdere blokken engels :)

Ik doe bedrijfseconomie heb je ook Engels.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:21

Heb er zelf geen ervaring mee, maar moest meteen aan de Hotelschool denken.
Heel veel HBO opleidingen bevatten veel Engels, maar hier kun je het ook goed linken aan dat Engels ook echt onmisbaar is (internationale klanten, etc.).

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:21

Wij krijgen ook Engels op school. In het eerste jaar alleen de mensen waarvan het niveau niet hoog genoeg is, in de tweede een semester en nu in de derde het jaar door.
Ik doe een opleiding Hippische Bedrijfskunde. Maar iedereen die agribusiness doet (verzamelnaam) krijgt Engels.

Ook hebben we internationale studies bij ons op school.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:23

International en European Law op onze universiteit werd in het Engels gegeven, alsook de master International/European Law. Volgens mij wordt dit ook op het HBO gegeven in het engels

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:23

Ik studeer Taal-en Letterkunde, Engels aan de universiteit. Die opleiding draait volledig rond Engels en wordt ook volledig in het Engels gegeven.. Daarnaast zijn heel wat van de masterstudies aan de universiteiten (in België toch) sowieso al in het Engels, ook met oog op erasmusstudenten..

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:26

Ik heb destijds international business and management studies gedaan. En studie volledig in het engels.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:28

Mijn nichtje volgt de opleiding: communication en multimedia design, deze hbo-opleiding is geheel in het Engels.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:29

bij de vestiging van Hoge school van Hall Larenstein in Wageningen zijn alle opleidingen volledig Engelstalig.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:34

Ik studeerde International Business and Management. De gehele opleiding is in het engels. Dat is van belang omdat het een opleiding is gericht op internationale handel en je moet ook veel naar het buitenland. :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:38

Szan schreef:
Heb er zelf geen ervaring mee, maar moest meteen aan de Hotelschool denken.
Heel veel HBO opleidingen bevatten veel Engels, maar hier kun je het ook goed linken aan dat Engels ook echt onmisbaar is (internationale klanten, etc.).

Zeker Hoge Hotelschool (hotel management school)! Heb het 3 maanden gedaan, elke week 3 uur engels en veel studieboeken in het engels

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:39

leonie1988 schreef:
Mijn nichtje volgt de opleiding: communication en multimedia design, deze hbo-opleiding is geheel in het Engels.

Grappig, ik doe deze studie ook, maar het enige Engelse is de naam xD. Dus niet elke variant van deze studie is in het Engels (bij ons op school slechts 1 klas voor buitenlandse studenten)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:41

International Leisure management wordt hier ook 100% in het Engels gegeven, in tegenstelling tot de Nederlandse variant Vrijetijdsmanagement, waar ze alleen maar af en toe Engelse les hebben.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:43

Ik studeer HBO Communicatie en veel van mijn boeken zijn in het engels en in het tweede jaar heb ik ook bij veel vakken college gehad in het engels. Daarnaast was mijn stage ook bijna in zijn geheel in het engels (Heineken).

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:44

Oh Tourism management is er ook een. De voorlichting waar ik 2 jaar terug was zei dat ze Engels- en Nederlandstalige klassen hadden, maar ook in de NL-versie hadden ze Engelstalige vakken

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:46

Ik doe diermanagement en wij krijgen ook Engels, iedereen in de eerste twee jaar sowieso en de studenten van Wildlife management krijgen hele modules in het Engels..

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:50

Nikkii94 schreef:
leonie1988 schreef:

Grappig, ik doe deze studie ook, maar het enige Engelse is de naam xD. Dus niet elke variant van deze studie is in het Engels (bij ons op school slechts 1 klas voor buitenlandse studenten)

Oh dat is apart.. Dat ze daar niet een lijn in trekken dan, vreemd.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:51

Tijdens mijn studie Bedrijfseconomie op het Windesheim in Zwolle krijgen we inderdaad Engels. En dan niet alleen in het eerste jaar de 'basis' Engels, maar komend jaar krijg ik zowel Engelse literatuur en ook vakken gedoceerd in Engels. Hoe en wat dat precies gaat zijn weet ik nog niet, maar Engels speelt wel degelijk een belangrijke rol.

Moet voor onderzoeken ook met Engels talige artikelen gaan werken.

En voor de studenten die een extra uitdaging kunnen gebruiken hebben we op het Windesheim het 'honours program', deze wordt volledig in het Engels gegeven, maar als je dit doet krijg je een extra diploma vanwege het Cambridge English examen dat daarbij afgenomen wordt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:52

International Business and Languages, zoals de naam al zegt: internationaal gericht, dus Engels zeer belangrijk.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:55

Accountancy richt zich ok steeds meer op engels/internationalisatie :j

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:57

Ook in de gezondheidszorg is kennis van de Engelse taal belangrijk. Veel literatuur die ik (student Ergotherapie) moet lezen voor tentamens en andere toetsen is in het Engels.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:59

Diermangement en Life Science. :j Vooral richting wetenschappelijk onderzoek. :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:05

leonie1988 schreef:
Oh dat is apart.. Dat ze daar niet een lijn in trekken dan, vreemd.

Dan studeert ze zeker in Rotterdam? Ja inderdaad raar haha

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:10

van hall larenstein in wageningen? inte4rnationale opleiding alles is in het engels gegeven. zit daar ook en de helft van mijn klas komt uit andere landen over heel de wereld :)