Ik zal mijn probleem eens proberen te schetsen. Na het behalen van mijn havo natuur en gezondheid zit ik in een dilemma over wat ik wil gaan doen. Nu zit ik in de afrondende fase van de verzorgende ig opleiding, welke ik met twee vingers in de neusgaten heb kunnen doen. Ik werk nu in de thuiszorg en zie mij deze baan niet mijn hele leven lang uitvoeren.. Mijn droombaan is om ambulance verpleegkundige te worden of verpleegkundige op de holding. Maar de vraag is wat nu?
Ik heb mij ingeschreven voor hbo verpleegkunde in Groningen. Maaaaaar... nu zag ik laatst een enorm gave opleiding aan het fontys in Eindhoven. Ook een 4 jarige hbo studie maar je leert gelijk voor verpleegkunde èn anesthesiemedewerker!!! Echter woon ik in Groningen en zal ik dus (als ik deze studie wil gaan doen) moeten verhuizen naar Eindhoven. Daarnaast twijfel ik over het niveau. Zal ik dit niveau aankunnen? Hoe wil ik dit rond krijgen (ook financieel gezien)? Kan ik het niet beter in stapjes doen (ben alleen al 22 jaar)? Wat is wijsheid????
Heb alvorens ik begon met de verzorgende ig opleiding, de opleiding anesthesiemedewerker gedaan. Echter was ik nog vrij jong en onwetend, dus heb ik deze opleiding in het 2de jaar min of meer verprutst. Het eerste jaar heb ik wel met hoge cijfers en
goede feedback op stage gehaald!
Aangezien ik er werkelijk al weken slapeloze nachten van heb, wil ik toch graag advies krijgen van mensen buiten mijn omgeving.