Leapp?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

Leapp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 21:47

Hallo,

Ik moet dus voor mijn opleiding een Macbook pro 15" maar die zijn schreeuwend duur. Nu ben ik al een aantal keer gewezen op Leapp.nl maar niemand kan mij daar meer over vertellen. Is zo'n macbook echt te vergelijken met nieuw? Of is het echt tweedehands?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:05

Ligt er aan welke software vereist wordt. Een macbook Pro zal nooit echt als harde eis worden gesteld lijkt me.
Vergis je overigens niet in de prijzen, de goedkopere zijn zo te zien ook daadwerkelijk de oudere MacBooks, C2D is echt niet meer van deze tijd, een Windows laptop met een Core 2 Duo levert hooguit 150,- op tweedehands, hardware is echt verouderd.

Courses

Re: Leapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:06

Bij sommige studies wel Quad :)

Ligt eraan hoe oud de modellen zijn, Apple verouderd namelijk relatief snel (naar zeggen) :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:07

Rijst bij mij de vraag: wat doe je in de vrede voor opleiding dat je een Macbook móet aanschaffen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:07

In mijn ervaring is software wat op de Mac te verkrijgen en nodig is, is ook zonder gedoe voor Windows beschikbaar.

@hierboven, waarschijnlijk een creative opleiding, producing?

Edit; gezien de TS haar profiel, Mediavormgeving op het ROC. Nee dan heb je echt géén MacBook nodig.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 22:11

Nee ik MOET geen macbook nee maar kies wel voor een macbook omdat ik de grafische kant op wil en dan kan ik veel meer met een macbook dan een windows. Plus dat de levensduur veel langer is bij een macbook

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:14

Op het ROC heb je het totaal niet nodig, en wordt alleen maar mooier gedaan dan het is, is mijn ervaring.
Je kan beter een degelijke Windows notebook aanschaffen die alles aankan wat je eist dan een overpriced MacBook waarvan je de mogelijke voordelen toch niet gaat benutten.

Maar goed, inhakend op je vraag, Leapp controleert de boel, en zorgt dat het weer goed eruit ziet. Je zal geen versleten zooi krijgen iig. Maar koop dan wel een recent model ipv een oudje, schiet je alsnog niks mee op.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 22:16

Quad schreef:
Ligt er aan welke software vereist wordt. Een macbook Pro zal nooit echt als harde eis worden gesteld lijkt me.
Vergis je overigens niet in de prijzen, de goedkopere zijn zo te zien ook daadwerkelijk de oudere MacBooks, C2D is echt niet meer van deze tijd, een Windows laptop met een Core 2 Duo levert hooguit 150,- op tweedehands, hardware is echt verouderd.

Waar moet ik dan precies opletten net een tweedehandse macbook? Dus welke software wel? :s
En nee op ROC niet persé nodig misschien, maar daarna wel.
Laatst bijgewerkt door _xDyan op 07-04-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:16

En anders kan je nog dezelfde kopen als die van mij :P

Haha ik hou je niet tegen Dyan :P
Succes met zoeken :D

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:19

Bij mij op school moest ik een macbook aanschaffen. Vanwege de vereiste programma's die erop moesten. Het kost wel wat, maar ik vindeen macbook fijner dan windows :) Verder heb ik geen ervaring met leapp, alleen een vriendin die hem daar vandaan heeft, die is wel tevreden erover.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:21

_xDyan schreef:
Quad schreef:

Waar moet ik dan precies opletten net een tweedehandse macbook? Dus welke software wel? :s
En nee op ROC niet persé nodig misschien, maar daarna wel.

Met kans om daarna met een verouderd systeem te zitten. :+

C2D is uit de tijd voor het hededaagse werk, wil je fatsoenlijk moet je een model 2012/2013 hebben met een Core i5 of Core i7 minimaal Sandy Bridge. Zijn alleen nog steeds duur. -O-

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 22:34

Okee bedankt.
Tips over Leapp zijn nog altijd welkom ;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:31

Nou nou nou Quad, mijn 15" Early 2011 i7 is nog steeds sneller dan de basis i5 Retina die nu nieuw te koop is hoor ;) 2011 modellen (wel de 15 inch) kunnen ook nog prima! 2010 en ouder zou ik ook niet meer doen.

Nu na drie jaar heeft mijn accu nog steeds 89% capaciteit en gaat dus nog steeds lekker lang mee. Heb ik andere fabrikanten nog niet zien halen met hun lipo accu's ;)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:32

wat soort opleiding ga je doen?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:01

alltimapanda schreef:
wat soort opleiding ga je doen?

Ze gaat (net zoals mij) mediavormgever doen.