Ik zit met een dilemma.. In juni rond ik mijn opleiding af. Momenteel doe ik uniformberoepn (handhaver, toezicht & veiligheid). Dit is een niv. 3 opleiding. Ik ben echt zat van deze opleiding en ben super blij dat ik bijna verlost ben van dit drama. Ik leer heel graag en wil ook graag uitdaging. Deze opleiding geeft mij dat niet meer. Mijn motivatie is dus ver te zoeken.
Ik heb een druk leven, school, stage, werk, paard, vriendlief enz. Ik ben eigenlijk altijd moe en heb ook veel stress momenteel, een van de redenen van die stress is... Wat voor opleiding ga ik hierna doen???
Graag blijf ik in deze tak qua werk, maar politie is niet hét voor mij. Douane lijkt mij erg gaaf, maar ik wil graag nog wel studeren. HBO het liefste. Ik kan alleen niet van niv. 3 naar HBO. (Ik ben 18, toelatingstest wordt het dus ook niet)
Ik moet dus een niv. 4 opleiding kiezen maar ik zit met mijn handen in het haar wat ik wil. Ik weet het zelf niet, de beroepskeuze test ook niet, niemand niet..
Nu wil ik misschien een tussenjaar nemen, gewoon alles op een rijtje, rust in de tent en kunnen nadenken over een opleiding. Hebben mensen ervaring met een tussenjaar? Voor -en nadelen noem maar op. Als ik een tussenjaar neem, dan zoek ik nog een baantje erbij.
Ik weet momenteel echt niet wat ik moet en dat frustreerd me heel erg..
Alvast bedankt.