Kan dit zomaar? (Huurhuis)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Mirra

Kan dit zomaar? (Huurhuis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 18:58

Hallo,

Ik kwam vandaag thuis en merkte een verandering in de tuin, dus stuurde ik een bericht naar de huisbaas. Er staat namelijk plots een hek in de tuin en een hok voor dieren. Dit terwijl we zelf geeneens bloemen mogen planten of een kip houden.

Situatieschets:
Ik woon samen met mijn vriend, hond en twee katten in een huurhuis. We huren het huis, de weide langs de oprit, en naar mijn weten dus ook de beide tuinen die bij het huis horen (kleine tuin naast de oprit, grote tuin langs het huis).
Er staat specifiek in ons huurcontract dat we de bovenverdieping (zolder) van het huis NIET huren, verder staat er niet echt iets specifiek. Prima, de zolder hebben we toch niet nodig.
Daarnaast, omdat de tuinen zo groot zijn, en wij slechts een gewone grasmachine hebben, zijn we in het begin al overeengekomen dat zij (verhuurders) het gras maaiden als dat nodig is.
We huren het huis van een boer, die zijn dieren nog achteraan heeft zitten, dus elke dag hier zijn dieren komt controleren.
We zijn zonet, twee dagen geleden, overeengekomen dat de weide iets vergroot wordt (5m²) en dat hij een oplossing gaat zoeken voor wat nu de mesthoop is (maaisel van het gras).

Nu kom ik dus net thuis, zie ik in de HELFT! van de grote tuin een hekwerk staan en een klein hokje voor dieren, ik dacht dus aanvankelijk voor kippen. Omdat ik niets van communicatie kon terugvinden (briefje in de bus of mailtje of smsje ofzo) stuurde ik net een berichtje naar de huisbaas. Ik vroeg welke dieren er kwamen en wanneer ik ze moest verwachten. Stuurde die me net terug dat het schapen werden en niet precies wist wanneer ze kwamen. Toen ik een vraag stuurde of die voor even of altijd kwamen, kreeg ik een kwade waarom naar mijn hoofd geslingerd, en nu hoor ik er niets meer van.
Het gaat overigens om eigen schapen, van zijn vader.

Ik ben er helemaal niet mee opgezet, straks staan die beesten hier, worden mijn peren opgevreten. Ik haat schapen, ik kan echt niet tegen hun arrogant geblaat en het stinkt zo ontzettend.

Mijn vraag aan jullie: Kan dit zomaar? Ik voel me nu behoorlijk op mijn tenen getrapt, en ben ontzettend kwaad.
Ik dacht, misschien is het anders als je in deze situatie zit (met stallen vol dieren achteraan) dan in een gewoon huurhuis, maar toen dacht ik, stel dat je een huisje huurt met een tuintje, dan kan de huisbaas toch ook niet zomaar zijn dieren komen lozen in je tuintje? Huren of niet?

Love_Mirra

Re: Kan dit zomaar? (Huurhuis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:19

Niemand die me kan helpen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:07

Het lijkt me niet nee, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet. Anders even contact opnemen met rechtsbijstand of het juridisch loket?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:33

He wat vervelend.
We hebben naast onze stal ook zulke blaat beesten.
Dat ik er ook wat van krijg zo nu en dan.
loop op het perceel van de buurman.
Lijkt mij niet dat die zomer kan die rot beesten in je achtertuin.
Want als je het perceel huurt ik bedoel die tuinen.
Dan kan dit dus niet want jij betaald ervoor dus die boer mag die stinkbeesten er niet opzetten.
Want jij huurt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:37

Ruilen? Ik wil wel schaapjes in de tuin!

Lijkt me dat het in ieder geval niet netjes is om het zonder overleg te doen, staat er iets over de ruimte rond het huis in het contract?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:38

Nou, de afspraak is dat ze het gras maaien. Er staat nergens dat ze dat met de hand moeten doen....

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 02:55

Billy schreef:
Nou, de afspraak is dat ze het gras maaien. Er staat nergens dat ze dat met de hand moeten doen....

Nee, al was de overeenkomst dat ze het met de zitmaaier gaan doen, en dat lijkt me nu net geen zitmaaier zo'n schaap

@dees_daan; nee er staat niets over de ruimte errond, maar is het niet logisch dat je er ook de tuin bij hebt? Er is namelijk in het begin (het allerbegin) wel gezegd dat we de tuin moesten onderhouden (de bomen, takjes die vallen enzo) doen we zelf nog steeds, alleen het gras maaien niet

Ik zal woensdag me even aansluiten bij de huurdersbond, kost geld namelijk (belgië)