Ik hoop dit jaar te slagen voor mijn MAVO opleiding en dan zou ik graag deze ( Secretaresse/Management assistent ) willen gaan doen. Wie nog meer of wie doet deze opleiding nu? Ik zou graag ervaringen willen horen
Groetjes Isabel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De school waar ik heen ga zei dat instroom op niveau 3 was en uitstroom op niveau 4
(Het was bij ons verplicht om eerst niveau 3 te halen.)

Ik ga geen meeloopdag doen omdat ik vind dat je op die ene dag niet echt een goede indruk krijgt omdat ze waarschijnlijk heel erg hun best doen om het leuk te maken. Ik ga gewoon die opleiding doen en ik zie wel wat ik ervan vind en wat er van terecht komt. EvaC schreef:Ik heb in 2009 deze opleiding afgerond op niveau 4. Ik moet zeggen dat ik het een waardeloze opleiding vond. Dat kan natuurlijk liggen aan de school, maar over het algemeen waren de vakken niet echt inspirerend. De stages waren wel ontzettend leuk, maar kwamen nauwelijks overeen met de theorie die we kregen.
De opdrachten die Yunaa beschrijft kregen wij ook. Ik vind het echt belachelijk dat een opleiding het nodig vindt dat je een ticket kan boeken. Kom op zeg! We leven in 2014, wie kan er niet online een ticket boeken voor de voordeligste prijs?
Ik raad je sterk aan om een dag mee te lopen op de opleiding.
Het is trouwens niet mijn bedoeling om de hele opleiding door het slijk te halen, dit is slechts mijn mening.
! Misschien ligt het indd maar net aan je school. Mijn school is aardig streng en daardoor leer je heel veel. We worden wekelijks met 4 à 5 proefwerken getoetst. Dit kan uitlopen tot 9 à 10. En geloof me, dat is hard leren hoor. Als secretaresse moet je namelijk ook een duizendpoot zijn en heb je veel te maken met chaos. 
!
Isabel_k schreef:Ik ben juist blij met die meningIk ga geen meeloopdag doen omdat ik vind dat je op die ene dag niet echt een goede indruk krijgt omdat ze waarschijnlijk heel erg hun best doen om het leuk te maken. Ik ga gewoon die opleiding doen en ik zie wel wat ik ervan vind en wat er van terecht komt.

Daarom hebbenwe er goed over na gedacht maar toch tot de conclusie gekomen dat ik dit graag wil