Valt hier nog geld mee te verdienen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Valt hier nog geld mee te verdienen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:55

hallo Bokkers,
Mijn moeder en ik hebben ons paard op een hele leuke pension stal staan wat overigens ook een ijsland stoeterij is en waar kinder lesjes worden gegeven. Mijn moeder heeft kort overlegd met de eigenaresse dat het haar erg leuk lijkt iets op te starten voor stal voor extra inkomsten, mijn moeder zal dit dan op zich nemen. Nu is mijn moeder alleen nog aan het brainstormen. Mijn moeder vind het gewoon ontzettend leuk om te doen, en rijk hoeft ze er niet van te worden maar het zou leuk zijn als ze er wel iets uit kan halen.

Het idee is nu als volgt:
Een stukje grond van de stal gebruiken om shetlanders, kleinvee en knaagdieren op te zetten. Dit geeft dus het idee van een kinderboerderij maar ze wilt zich daar dan wel van onderscheiden gezien kinderboerderijen gratis te bezoeken zijn. Ze wilt graag een kinderactiviteiten middag organiseren waarbij de kinderen met de dieren bezig kunnen zijn, een pony kunnen rijden, een ritje kunnen maken met de pony kar, en eventueel ook een andere extra activiteit (knutselen, schilderen, koekjes bakken? noem het maar op). Op stal is een hele gezellige binnen kantine aanwezig, maar ook buiten is een gezellig terras. Dit zou dus kunnen in de vorm van kinderfeestjes, maar ook gewoon een leuke activiteiten middag voor particulieren of scholen voor hun kinderen.

Er is nu alleen nog over gesproken en was eigenlijk benieuwd naar jullie mening. Op bokt komen er namelijke eerlijke antwoorden en vaak ook goede tips voorbij.

Wat denken jullie? nogmaals, er hoeft geen groot geld uit voort te komen, maar wel een leuke extra inkomen voor de stalling.

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:07

Ik denk dat het een super leuk idee is en de kindertjes zullen er ook veel van leren.
Het plezier dat er mee mee komt is groot. Je zult er geen bakken met geld aan verdienen maar ik denk dat het wel een aardig 'zakcentje' uit voort komt. ;)
Leuk idee :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:39

Doe een beetje marktonderzoek; hoeveel mensen wonen er in de omgeving en hoeveel concurrerende bedrijven zijn er in de omgeving?

Maak een reeel plan met wat de kosten van de dieren zijn, hou rekening met dierenartskosten, het eten en drinken voor de feestjes, de inkoopkosten van de knutselmaterialen en de tijd die je erin steekt.

wat zou een reeele prijs zijn, geven mensen dat er ook echt voor? En hoeveel feestjes moet je draaien per week om in ieder geval geen verlies te draaien? Is dat haalbaar?

Kans dat je echt winst gaat maken is imo klein. Mensen besparen nog steeds op veel dingen en kinderfeestjes zijn daar echt onderdeel van.

Natalija

Re: Valt hier nog geld mee te verdienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:11

Ik denk dat er inderdaad niet veel winst op te halen valt. Kinderen zijn allemaal rond dezelfde tijden vrij: woensdagmiddag en weekend, de rest van de week is er geen inkomen. Op zo'n dag kun je uiteraard maar een max. aantal kinderen ontvangen, dus hier zul je dan ook belemmerd worden.

Ik zou gewoon even rondkijken en informeren hoeveel zo'n kinderfeestje kost op andere plekken in jouw omgeving.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:17

ED --> STW