Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Esmeehh schreef:Ondanks die negatieve reacties van anderen, ook op mijn studie keus ( vhl Wageningen paard & management ) ga ik de opleiding doen, ik zeg altijd : volg je hart want dan word je veel gelukkiger. nnatuurlijk kan het zo zijn dat je geen baan kunt vinden , maar dat kun je met wel meer studies niet. Ik weet niet of je mbo of HBO doet ?
Esmeehh schreef:Ondanks die negatieve reacties van anderen, ook op mijn studie keus ( vhl Wageningen paard & management ) ga ik de opleiding doen, ik zeg altijd : volg je hart want dan word je veel gelukkiger. nnatuurlijk kan het zo zijn dat je geen baan kunt vinden , maar dat kun je met wel meer studies niet. Ik weet niet of je mbo of HBO doet ?

verootjoo schreef:Esmeehh schreef:Ondanks die negatieve reacties van anderen, ook op mijn studie keus ( vhl Wageningen paard & management ) ga ik de opleiding doen, ik zeg altijd : volg je hart want dan word je veel gelukkiger. nnatuurlijk kan het zo zijn dat je geen baan kunt vinden , maar dat kun je met wel meer studies niet. Ik weet niet of je mbo of HBO doet ?
Zonder geld op je bankrekening en brood op je plank word je helaas niet erg gelukkig... En als je na je opleiding ver onder je niveau moet gaan werken om dat je niet voor iets fatsoenlijks bent opgeleid maakt je ook niet bepaald gelukkig.
Dus ik zou serieus zorgen dat je een goede opleiding kiest waar je wat aan hebt en waarin je veel kans op een baan hebt. Dan kun je met je salaris altijd nog wel je dierenhobby bekostigen
lieveli schreef:Ga dan eerst iets doen waar je een boterham mee kunt verdienen. Die dieren kun je daarna doen. Mijn schoonzus heeft Wildlife management als 2e studie gedaan, hartstikke tof maar gelukkig was het haar 2e studie want de banen voor wildlife management liggen hier niet voor het oprapen.
Esmeehh schreef:verootjoo schreef:
Zonder geld op je bankrekening en brood op je plank word je helaas niet erg gelukkig... En als je na je opleiding ver onder je niveau moet gaan werken om dat je niet voor iets fatsoenlijks bent opgeleid maakt je ook niet bepaald gelukkig.
Dus ik zou serieus zorgen dat je een goede opleiding kiest waar je wat aan hebt en waarin je veel kans op een baan hebt. Dan kun je met je salaris altijd nog wel je dierenhobby bekostigen
Ja zo bedoelde ik het ook niet, een goede opleiding is zeker belangrijk en een baan natuurlijk ook. Het is meer dat je niet een opleiding gaat kiezen omdat het een goede baan garantie heeft, het moet je natuurlijk wel liggen en dat je het naar je zin hebt.
Marie111 schreef:Als je dit jaar afmaakt, laat js wel zien dat je gemotiveerd bent om naar school te gaan. Verder blijf je in het "schoolritme", want het is heel lastig om dat na een periode van niks doen dat weer op te pakken.
Ik zie net dat je nog maar 16 bent en dus leerplichtig (schoolplichtig) bent. Als je nu stopt krijgen jij en je ouders problemen met de leerplichtambtenaar.
Waarom heb je deze opleiding trouwens gekozen? Gewoon omdat je het leuk leek? Was die motivatie voldoende bij de intake om te mogen beginnen? Ik dacht dat ze tegenwoordig best wel streng zijn bij de intake bij MBO-opleidingen?
purny schreef:Geloof me, de zorg is niet alleen rozegeur en maneschijn. Het is hard werken voor een mager sch*tloontje, emotioneel en lichamelijk komt er veel op je pad. Bovendien als je er gaat kijken omdat je niet goed weet wat je moet ben je al gauw uitgekeken op het vak. Probeer een beroepskeuzetest te krijgen.