FM Parfums en Cosmetica betrouwbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

FM Parfums en Cosmetica betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 00:15

Hallo mensen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een bijbaantje om naast mijn studie te kunnen doen. Via een bericht dat ik op Facebook had geplaatst ben ik benaderd om distributeur te worden bij FM Parfums en Cosmetica. Ik twijfel alleen de betrouwbaarheid hiervan. De reden hiervoor is dat het aanbod bijna te mooi klinkt om waar te zijn (en dan is dat dus meestal ook zo). Verder zou ik eerst ongeveer 50 euro moeten investeren om een map met proefgeuren te bestellen. Dit vind ik vrij onbetrouwbaar over komen, maar omdat ik de site er redelijk professioneel uit vind zien en persoonlijk benaderd ben op Facebook vraag ik me af of het misschien toch betrouwbaar zou zijn. Als dit wel betrouwbaar is wil ik deze kans natuurlijk niet laten schieten.

Zijn er bokkers die toevallig ook distributeur zijn voor dit bedrijf of op een andere manier met dit bedrijf te maken hebben gehad?

Voor de geinteresseerden kan ik het berichtje dat ik via Facebook heb ontvangen sturen in een PB.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:18

Hoi als je tupperware kent en oriflame werkt dat een beetje hetzelfde , je moet bij mensen thuis party's doen toch? Bij oriflame moet je ook een koffer kopen met producten die je tentoon kan stellen tijdens de party's en je moet veel draaien wil je veel verdienen , meestal i8s het toch iets voor erbij.

Vjestagirl

Re: FM Parfums en Cosmetica betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:20

FM parfums zijn knock-offs. Sommigen vinden ze beter dan het origineel, anderen vinden ze waardeloos. Het is iig niet het echte spul, wat ze ook beweren.

Als jij daar geen problemen mee hebt: super :). Ik zou persoonlijk niet op deze manier investeren in geld verdienen, maar dat moet je zelf weten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 01:11

Dan denk ik ook dat oriflame betrouwbaarder is en veel lekkerder producten. Niet op dieren getest. www.oriflame.nl

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 01:45

Ik betwijfel of je er echt mee kunt voorzien in je levensonderhoud.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:25

Ik ken een aantal mensen die fm verkopen. Wil je echt verdienen? Dan ben je er een dagtaak aan kwijt. Je moet echt een flink netwerk van fm verkopers om je heen maken van mensen die jij zelf aanbrengt wil je een beetje gaan verdienen :j van het in je eentje parfum verkopen ga je echt niet rijk worden :n

Ik ben toen zelf ook gevraagd maar mijn eigen gut feeling heeft me tegen gehouden. Als ik nu naar die vrouw kijk, misschien dat ze er 100 pm me verdient maar dan moet ze flink party's geven en rijdt ze daarvoor van hot naar her.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 10:04

Bedankt voor jullie reacties! Ik snap dat ik er niet rijk van zal worden, maar ik dacht dat ik dit misschien voor erbij zou kunnen doen en dan ondertussen verder zoeken naar 'echt werk'. De tussenpersoon zei dat ik dan bijvoorbeeld ook een webshop op zou kunnen richten. Ik dacht dat ik daar dan in elk geval wat inkomsten vandaan zou kunnen halen. De tussenpersoon heeft trouwens niets gezegd over party's gezegd....

Over Oriflame... ik heb zelf wel eens zo'n party gegeven en toen vertelde de adviseuse me dat je echt een soort opleiding moet doen om adviseuse te worden. Maar het gaat er mij gewoon om dat ik een beetje geld verdien, niet dat ik het altijd als hobby naast mijn werk kan blijven doen ofzo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:26

Dan kun je beter één avond in de week vakken vullen bij de AH. Ik denk dat ze die 50 euro snel verdienen en dat veel wederverkopers er na een poos mee stoppen als ze zien hoeveel werk er in zit. Als je 100 flessen in de week moet verkopen om een bedrag te verdienen dan ben je er niet met eventjes werk. De eersten gaan nog wel, familie vrienden maar daarna moet je het aan vreemden verkopen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:56

Zijn er niet al tientallen van dergelijke webshops?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 17:12

bigone schreef:
Dan kun je beter één avond in de week vakken vullen bij de AH. Ik denk dat ze die 50 euro snel verdienen en dat veel wederverkopers er na een poos mee stoppen als ze zien hoeveel werk er in zit. Als je 100 flessen in de week moet verkopen om een bedrag te verdienen dan ben je er niet met eventjes werk. De eersten gaan nog wel, familie vrienden maar daarna moet je het aan vreemden verkopen.

Tja ik wil ook dolgraag vakken vullen bij de AH of iets dergelijks, maar als je 21 bent wil niemand je meer voor een bijbaantje.... En fulltime werken kan nog niet omdat ik nog een opleiding volg. Ik val op één of andere manier net in een bepaald gat waardoor ik ondanks al mijn serieuze sollicitaties geen werk kan vinden dat ik naast mijn studie kan doen. Daarom dacht ik dit in elk geval iets zou kunnen zijn. Iets is nog altijd beter dan niets.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:16

Mijn moeder verkoopt ook FM parfums. Betrouwbaar is het sowieso. En het is helemaal geen veel werk.
De geurtjes zijn niet van het echte merk maar de samenstelling van de inhoud is precies hetzelfde als de merken. Maar zoals vaak: in de winkel betaal je het meeste geld voor het merkstickertje en het flesje!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:30

Nou het zit wel iets ingewikkelder in elkaar. Mijn ervaring met de FM parfums is dat ze op het eerste moment wel gelijk ruiken, maar in een echt origineel parfum zitten meer levels. Een FM parfum is vrij oppervlakkig, er zit geen diepte in.