Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
senna21 schreef:Ik heb thuis een XP staan die nog prima draait.
Nu komt 8 april gauw in het zicht.
Ik ga er van uit dat ik het ding kan blijven gebruiken, alleen (beter niet) voor internetbankieren en DigiD. Verder blijft het 'beestje' voorlopig gewoon z'n werk doen.
Klopt dat?
Shadow0 schreef:De risico's zijn iets breder dan dat. Voor jezelf is het risico inderdaad zeker dat je er geen bankzaken, digid en dergelijk mee moet doen. Maar beter ook geen email, want dat wachtwoord kan worden achterhaald en in veel gevallen kun je met het emailadres allemaal 'vergeet-wachtwoord'-functies gebruiken. Ook kan het mogelijk gebruikt worden om op je netwerk te komen (en dus ook makkelijker bij andere apparaten die op hetzelfde netwerk zitten.)
Ook zijn er risico's voor anderen: XP-machines zullen vermoedelijk gebruikt worden in botnets: verzamelingen computers die gebruikt worden om anoniem rotzooi te verspreiden of aanvallen uit te oefenen.
En tot slot denk ik dat je ervanuit kunt gaan dat sites steeds minder rekening gaan houden met IE8, en dat ze dus onbruikbaar worden.
Quad schreef:Windows 7 kan overweg met minimaal 1GB werkgeheugen, praktisch alle moderne laptops van 5 jaar oud of jonger hebben dat.
Maar voor het snelste werken van een laptop is een SSD een verademing.