Solliciteren nu doen of nog even wachten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Solliciteren nu doen of nog even wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:11

Hallo bokkers,

Eventjes een schets:
Momenteel ben ik bezig met mijn laatste jaar van mijn Sportopleiding -> Sport en bewegingscoordinator/Trainer/Coach. Dit is mijn 4e jaar. Mijn niveau 3 diploma heb ik al van deze opleiding (ik ben nu dus een gecertificeerde Sport en bewegingscoordinator, het Trainer/Coach gedeelte is dus niveau 4).
Einde van dit schooljaar, halverwege/eind juni ben ik klaar met school, heb ik de opleiding afgerond en ben ik dus in het bezit van mijn niveau 4 diploma.

Nu ben ik al wel aan het zoeken naar bedrijven en vacatures die mij aanspreken. Alleen het probleem is dat veel bedrijven op zoek zijn naar mensen die per 1 mei kunnen starten. Ik kan dat dan dus nog niet, want ik heb mijn diploma dan nog niet.

Nu twijfel ik of ik op dit soort functies zal solliciteren ja of nee. Er zitten er een paar tussen die mij heel erg aanspreken en die ook geheel aansluiten bij mijn kennis en kunde en waar ik me volgens mij ook echt zal thuis voelen.

Wat zal ik doen? Toch solliciteren en dan zien waar het schip strandt? Of niet solliciteren en wachten totdat ik mijn diploma in handen heb? En als ik solliciteer, moet ik er dan bij vermelden dat ik nog bezig ben met mijn opleiding, of zal ik dit nog niet in mijn sollicitatiebrief zetten?

Help me :x

Miesemuisje

Re: Solliciteren nu doen of nog even wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:12

niet geschoten is altijd mis, ik zou het gewoon proberen! Als je het niet doet heb je de baan zowiezo niet, nu kun je het nog proberen!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:15

Als je nu al zeker weet dat je in juni wel je diploma haalt, zeg ik: gewoon solliciteren! Ken genoeg mensen die bijv. nog 1 vak moesten afronden, maar al wel een baan hadden. Het is een rottijd om te solliciteren, dus ik zou elke kans aanpakken!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:18

Ik zou ook solliciteren en dat in je cv zetten wanneer je een opleiding afgerond hebt/wanneer ie verwacht deze af te ronden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:19

Wow wat een snelle reacties al zeg! Haha! Dank jullie wel! Denk ook maar dat ik het gewoon doe. Zoals al gezegd: niet geschoten is altijd mis :D

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:21

Solliciteren!
Als ze het met jou zien zitten wachten ze wel, of regelen ze iets bijv. nog vrijstellingen voor vakken/examens/toetsen.
En willen ze echt iemand die wel direct kan beginnen dan houdt het op maar heb je het in ieder geval geprobeerd. Anders krijg je spijt dat je het er niet op gegokt hebt! ;-)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:21

Wanneer ben je echt klaar met school? Dus examens en eindproducten? Vaak zijn die namelijk eerder afgelopen en is het daarna letterlijk wachten tot het papiertje is gedrukt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:22

Juni is al weer zo. Ik zeg ook doen! Inderdaad zet je in je CV sowieso je afgeronde opleidingen en cursussen en de opleidingen die je nog volgt met de maand waarop je verwacht deze af te ronden.

Als jij de persoon bent die ze zoeken dan zijn die 2 á 3 maanden wel te overbruggen hoor!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:26

Rytir schreef:
Wanneer ben je echt klaar met school? Dus examens en eindproducten? Vaak zijn die namelijk eerder afgelopen en is het daarna letterlijk wachten tot het papiertje is gedrukt.

Echt in juni, ik heb alle toetsen al gehaald namelijk. Moet alleen nog mijn praktijkexamen doen en dat staat halverwege juni gepland, dan een week later gesprek en als ik 'm haal ben ik dus klaar. Haal ik 'm niet dan hoef ik alleen nog maar een herexamen te doen in september, maar dat is niet zo'n probleem. Ik loop nu nog wel stages etc. omdat ik een minimum aantal uren gelopen moet hebben voor het einde van het schooljaar.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:29

Gewoon doen.
je hebt in ieder geval jezelf in ''the picture'' gezet. Zou zo maar eens kunnen dat als ze begin mei nog iemand zoeken dat ze je weten te vinden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:31

Nee heb je, ja kan je krijgen :D .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:32

Absoluut doen! Ik denk dat bedrijven die nu hun vacatures niet hebben ingevuld, niet meer realistisch verwachten dat ze iemand voor 1 mei vinden, want dat is al heel snel. En als ze jou dan een hoopgevende kandidaat vinden, dan kunnen die paar weekjes er vast wel bij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:33

Ik zou het inderdaad ook doen :j zet wel in je CV dat je bijna klaar bent en verwacht alles ineens te halen (evt met een cijferlijst van nu erbij, dat ze kunnen zien dat je netjes op schema loopt).

Stel ze willen toch echt iemand die per 1 mei beschikbaar is maar ze vinden jou wel geschikt, dan heb je in elk geval al een streepje voor mochten ze bijv in september weer iemand nodig hebben en jij hebt dan nog steeds geen baan :)*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 15:29

Ik heb gesolliciteerd! Het moest voor 17 april en op 25 april zijn de gesprekken! Dus ik hoor daar tussen ergens of dat ik ben uitgenodigd ja of nee. Ik houd jullie op de hoogte!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:44

Gewoon solliciteren. Als je nog voor een andere werkgever had gewerkt, had je ook met 1 of 2 maanden opzegtermijn gezeten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:15

Uit jou verhaal begrijp ik dat je eigenlijk maar twee dagen echt aanwezig moet zijn? Gewoon solliciteren en als je wordt uitgenodigd kun je dat altijd aangeven. Dat je erg graag wil alleen twee daagjes nodig hebt om de opleiding af te ronden. Als jij dé kandidaat bent zullen ze daar niet zo snel moeilijk over doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:54

Je hebt het al gedaan (goedzo :D ) maar idd gewoon solliciteren :j Ik studeer ook af in juni normaal gezien maar solliciteer nu ook al, je leert bij qua solliciteren en het is moeilijk om in deze tijd aan een leuke job te geraken, dus kan je er maar beter op tijd aan beginnen :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:06

Goed dat je gesolliciteerd hebt. Zou ik je ook aangeraden hebben, als je dat nog niet gedaan had.

Wanneer ze iemand aannemen die nu nog een andere baan heeft, is die ook niet per 1 mei beschikbaar, want die heeft (hoogstwaarschijnlijk) te maken met een opzegtermijn.

En je kunt beter laten zien dat je gemotiveerd bent en gewoon lekker solliciteren.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 16:33

Rytir schreef:
Uit jou verhaal begrijp ik dat je eigenlijk maar twee dagen echt aanwezig moet zijn? Gewoon solliciteren en als je wordt uitgenodigd kun je dat altijd aangeven. Dat je erg graag wil alleen twee daagjes nodig hebt om de opleiding af te ronden. Als jij dé kandidaat bent zullen ze daar niet zo snel moeilijk over doen.

Nee ik zit nog 3 dagen in de week op school en nog 2 dagen stage (dus ben gewoon 5 dagen in de week bezig).
Maar dankje :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:44

Net een mail gehad dat mijn sollicitatie in goede orde is ontvangen! *\o/*
Vanaf 17 april vind de selectie plaats en in de week van 22 april hoor ik het!
Ik vind het toch wel een beetje spannend :=

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:23

Cool! Succes met afwachten!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:09

Aaaaawwwh! Helaas, net een mailtje gehad dat ik niet ben geselecteerd :(. De reden waarom konden ze niet dieper op in gaan, vanwege de vele sollicitaties.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:18

Ah jammer!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:16

Ja das jammer.
Gewoon lekker ergens ander solliciteren. Je wordt vanzelf een keer uitgenodigd!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:17

Jammer, nja volgende keer gewoon weer proberen :)