Is correct kassadraaien zo lastig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Is correct kassadraaien zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:13

Heb zelf jaren achter de kassa gezeten, ging eigenlijk altijd goed en een heel enkele keer kwam iemand terug dat ik iets verkeerd had aangeslagen. Maar sinds ik nu een maandje op mezelf woon heb ik om de haverklap iets dat verkeerd wordt aangeslagen. Vrijwel altijd controleer ik het bonnetje direct na afloop en kan ik naar de servicebalie of kassa, maar soms schiet het er bij-in door drukte oid. En jahoor, dan kom ik thuis en staat er wat verkeerd.... Om dan terug te gaan vind ik raar, je hebt immers geen bewijs dat je het product niet gekocht hebt of bijv maar 1 keer terwijl het 2 keer is aangeslagen. Vanavond ook weer gehad. Gaat dan misschien maar om 1 euro, het is meer het principe én ik ga niet voor niks de aanbiedingen af. Op deze manier heb ik eigenlijk weer de volledige prijs betaald.

Nog meer mensen die dat overkomt? Vraag me ook wel eens af hoeveel de AH op deze manier al verdiend heeft, door de kassabonnen niet meer standaard te printen :') .

Cinderella

Re: Is correct kassadraaien zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:15

Ik kijk altijd al mee op het kassascherm, om te zien of het goed gaat, maar heb eigenlijk weinig last van fouten.
Ik heb zelf ook jaren kassa gedraaid, met af en toe een foutje, maar dat hoort erbij.
Vervelend dat het zo vaak bij jou gebeurd, bij dezelfde AH steeds? Misschien dan toch een idee om iemand er eens op aan te spreken, een HOKA bijvoorbeeld!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:17

Een HOKA?

Gebeurd me niet altijd bij de AH, ook bij de C1000 en bij verschillende vestigingen... Anders zou ik idd eens gaan opletten of het steeds bij dezelfde persoon is.
Had nu ook meegekeken, maar had verschillende flesjes woksaus en zo snel niet gezien dat er 2 keer dezelfde tussen stond.. :\

Heb het mezelf afgeleerd om mee te kijken, omdat ik dan vaak vraag of de aanbiedingsprijs wel geldt enzo. Maar dan krijg ik een snibbig antwoord dat dat er pas aan het eind af gaat ;).
Laatst bijgewerkt door Sting op 03-04-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:18

hoka is HOofdKAssa ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:18

Oh haha, bij ons is het een algemene term voor hoofd kaissiere :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:22

De C1000 was hier altijd drama, was echt verschrikkelijk. Bij de AH heb ik nooit problemen en bij de Coop hier heel afentoe met de aanbiedingen. Ik let ook altijd erg goed op :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:07

Iedereen maakt fouten denk ik dan, hier maak ik het eigenlijk nooit mee. Al doe ik ook niet onwijs vaak boodschappen en heb dan ook niet zoveel. Er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan. :+ Ik weet altijd van te voren hoeveel het ongeveer bij elkaar gaat kosten, dus als het er veel vanaf zou zitten zou ik het wel vragen, maar anders neem ik sowieso nooit een bon. :Y)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:12

Ik kijk m'n bonnen nooit na, en neem ze zelden mee!

Anders zelf scannen bij de appie, kun je alleen meteen controleren.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:15

Kruidvat, echt altijd _-:(

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:20

Ik controleer de bonnen nooit. Mijn moeder deed dat altijd wel, die wist ook echt de prijzen van de winkel (vnl AH) en ook vooral de aanbiedingen waar ze voor ging. Zij keek in de auto de bon na en ging zelfs voor een dubbeltje (0,10 cent) voor terug. zij had het vooral vaak aop de 1e dag van de aanbieding dat de prijs nog niet klopte.

Inderdaad wat je zegt, je gaat speciaal voor een aanbieding.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:22

Ik ben zelf ook fulltime caissière geweest, en erger me er ook dood aan dat ik vaak foutieve aanslagen op m'n bon zie staan als ik boodschappen doe. En dan is dat niet af en toe, maar echt meer regel dan uitzondering. Of dat ik caissières van de winkel waar ik boodschappen doe uit moet leggen hoe je bepaalde handelingen moet doen. Laten ze oudjes klooienmet het pinnen, en dan schiet ik maar te hulp aangezien caissière te druk is om dr nagellak te checken. Kan dat écht niet uitstaan.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:23

Hier valt het tegenwoordig heel erg mee met de fouten, maar tot en met twee jaar terug zaten er standaard 2 of meer fouten in. De ene keer had je dan geluk (caissière vergat wat aan te slaan of sloeg het goedkoper aan) en een andere keer had je pech (een product scande duurder of er werd iets duurs aangeslagen wat niet tussen mijn boodschappen zat).

Sindsdien kijk ik mee op het scherm en/of controleer ik in de winkel al mijn bon. Dan kun je gelijk terug of naar de servicebalie als er iets niet klopt. Scheelde echt een hoop geld soms. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:24

Ik ben ook al regelmatig terug gegaan hoor. Ergste was nog dat ik eens een briefje van 20 terug kreeg ipv eentje van 50 :=
Maar bij de AH is het bijna altijd raak als ik producten heb met 35% korting, dat zien ze elke keer weer over het hoofd..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:25

Heb wel het idee dat het vaak fout gaat met de bonus aanbiedingen van de ah, en ze verwerken prijswijzigingen vaak ook traag. Vermoed dat dat echter niet door de lokale medewerkers gebeurt maar door de ict.

Echt slechte caissieres maak ik niet veel mee. Wel veel systeemfouten.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:26

Ik heb in mijn kassa periode iemand wel eens perongelijk 50 teveel teruggegeven :=
2 briefjes plakten aan elkaar en dat zag je niet eens. Klant kwam zelf terug met €50,-.. Die voelde zich schuldig en ik voelde me dom :')

en natuurlijk heb ik ook wel eens foutief aangeslagen, daarom lette ik altijd goed op op m'n scherm en kon t zo meteen weer corrigeren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:28

Helaas sta ik vrijwel altijd na het AH nog bij de servicebalie omdat iets niet klopt, koop ook veel in de aanbieding, en tja, dat gaat niet altijd goed.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:33

ik werk achter de kassa, wordt altijd bloed nerveus als mensen meteen het bonnetje nakijken :P. ben dan altijd zo blij als ze hem tevreden in de tas stoppen haha.

ik snap niet hoe je iets twee keer kan scannen, dat hoor je namelijk. als ik een fout maak is het 35% vergeten, fruit of groente perongeluk verkeerd, of iets niet scannen :P.

Ik heb trouwens wel eens 810 kratten jupiler aangeslagen, maar dat was omdat ik 810 aantal ipv plu intikte, snapte niet waarom die het niet deed, en typte toen 810 plu. :'). gelukkig ahd ik het door.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:34

Het kan niet altijd goed gaan. Vaak staan aanbiedingen gewoon niet goed in het kassasysteem. Als caissière weet ik echt niet alle aanbiedingen en prijzen uit mijn hoofd en heb ik daarom bijna nooit door als het fout staat in het kassasysteem. Als mensen terugkomen of voor je kassa een bon gaan controleren en vervolgens geëerd gaan vragen waarom die en die korting er niet vanaf is gegaan is ook niet leuk voor jou als caissière.

Verder let ik met boodschappen gewoon goed op het kassascherm. Dat bliepen hoor ik na zes uur werken ook niet altijd even goed meer. Een foutje is menselijk en ik neem al dat veel mensen achter de kassa dat proberen te voorkomen... :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:40

Ik ben weleens met €50,- de winkel ingegaan en met €70,- én 2 zakken paardenvoer de winkel weer uitgekomen :+ ben wel even teruggegaan toen omdat ik dat wel erg sneu vond, meisje zat er voor het eerst..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:43

Ik heb hier ook echt een hekel aan de C1000. De eerste maand dat ik daar boodschappen deed (ongeveer 2x per week een kleine hoeveelheid) heb ik niet één keer de juiste prijs op mijn bon gehad. Meestal in mijn nadeel, daar werd ik echt moe van. Maar nu, 2.5 jaar later, klopt de prijs nog steeds regelmatig niet. Erg vervelend dat het verkeerd in de kassa staat, maar het gaat hier wel heel vaak mis.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:47

Bij mij (als klant) nog nooit een fout opgemerkt, maar zou dan ook echt not amused zijn als bijv. dat ene pakje donuts teveel word aangeslagen en ik dus het dubbele betaal

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:48

Ik ben zelf ook caissière en de meeste fouten worden gemaakt omdat het gewoon verkeerd in het systeem staat. Ook worden er altijd veel fouten gemaakt omdat de kortingstickers op een hele onlogische plek geplakt worden, waardoor je ze gewoon over het hoofd ziet. Ik denk dat je als klant ook niet gelukkig wordt als de caissière elk product 3x om moet draaien om te checken of er een sticker op zit ja of nee. Ik begrijp dat het als klant heel vervelend is als er zo vaak fouten op de kassabon staan, maar aan de andere kant moet het wel allemaal maar snel gebeuren, want anders is het ook niet goed.

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:49

Een korting vergeten of per ongeluk dubbel scannen kan ik wel mee leven. Ik denk dan altijd maar zo: de kassiere zal er niet beter van worden dus ze zal het heus niet opzettelijk doen. Wat ik wel vervelend vind ik kassieres die niet fatsoenlijk kunnen tellen en verkeerd wisselgeld teruggeven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:50

Ik neem zelden bonnetjes mee, maar ik kijk meestal wel mee met de prijzen, en tel vooraf meestal wat ik verwacht. Daarmee zie ik meestal geen gekke dingen, en fouten van de cassieres heb ik eigenlijk nauwelijks gemerkt.

Maar een keer heeft het wel 4 euro (op 15) gescheeld: afgelopen bonusaanbiedingen op scharrelvlees die nog wel op de verpakking stonden. Daar kan de cassiere niet zo heel veel aan doen.

Overigens heeft bij de Bruna zowat 2 jaar (!!) de prijs van de Pratchett-pockets verkeerd in het systeem gestaan (anders dus dan de prijs op de boeken zelf.) Elke keer weer werd dat zonder dat ik iets hoefde te zeggen gecorrigeerd maar het is wel een beetje vreemd - je zou zeggen dat het op een bepaald moment toch opgemerkt wordt?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:52

mijn moeder hoor ik er vaak over zeuren, eerst hier met de c1000 en nu het een ah is is het nog geen spat verandert. Bijna elke keer als ze gaat winkelen is er wel weer iets mis gegaan