Heel vervelend, maar onoverkomelijk. Ik kwam uit een uitrit en heb dan links van me een gigantisch gebouw staan waardoor ik het fietspad niet kan zien. Aangezien ik hier wekelijks langs moet ben ik me van de situatie bewust, maar ik moet wel wat gas geven om het drempeltje op te kunnen

Ik zet de auto dus stil en rijd zo langzaam mogelijk het drempeltje op, voor ik echter het fietspad kan zien staat mijn neus op het fietspad. Ik hoop dus altijd dat fietsers mij zien en uitwijken.
Helaas deze scooter dus niet...
Omdat de scooterrijder licht gewond was zijn we bij een winkelier naar binnen gegaan, waar hij verzorgd kon worden en we formulieren konden invullen. De winkelier vertelde ons dat er minimaal 1x per week een aanrijding is daar en dagelijks bijna aanrijdingen. Het schijnt ook al een paar keer goed fout te zijn geweest, ambulances, zwaar gewonden enz. Doordat auto's de situatie goed proberen in te schatten zijn er nog geen doden gevallen, maar als daar 1x een opgevoerde brommer met 50 aan komt, oef...
Ik heb daarop een bericht gestuurd naar de gemeente met mijn zorgen. Een spiegel zou de veiligheid zeer ten goede komen, lijkt me niet ontzettend duur en snel te plaatsen...
Ik heb vandaag teruggekregen dat ze op de hoogte zijn dat daar vaak ongelukken gebeuren, maar dat zij vinden dat als je rustig rijd het risico te overzien is en dat ze alleen spiegels plaatsen bij hoge noodzaak. Daar is geen sprake van.
Ik heb besloten vanaf vandaag om te rijden om dit punt te kunnen omzijlen, maar voel me ontzettend uitgedaagd door de gemeente nu. Je hoopt bijna op een serieus ongeluk, zodat je de media onder de neus kan wrijven dat de gemeente op de hoogte was. Alleen jammer dat er dan een slachtoffer moet vallen...
De mail die ik gekregen heb van de gemeente is een noreply zonder afzender. Ik ga morgen wel bellen, maar verwacht dat ik alleen een klacht in kan dienen en zonder naam verwacht ik weinig daarvan.
Iemand enige suggesties wat ik kan doen om hier actie op te ondernemen? Ik wil het hier niet bij laten zitten..
.
Ik vind dat echt een No-Go.

Maar dat is dus anders dan bij TS waar het om een kruising van openbare wegen gaat) )