Iemand met autisme met fixatie/verzameling/tekentalent/ed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J_H

Iemand met autisme met fixatie/verzameling/tekentalent/ed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 18:44

Beste lezer,

Omdat mijn vorige topic toch wat onduidelijk was probeer ik het nogmaals, maar dan wat uitgebreider:

Ik ben Jesse van der Knaap, 24 jaar en woon in Utrecht. Op dit moment met ik bezig met mijn afstudeerproject voor de opleiding Grafisch Ontwerp, aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Dit afstudeerproject is gericht op bijzondere verzamelingen/talenten en dan voornamelijk van mensen met autisme.

Nu ben ik voor dit project opzoek naar mensen met autisme die een fixatie/verzameling/fiep/preoccupatie hebben en daar met mij over zouden willen praten. Het kan hier gaan om dingen die verzameld worden, maar ook om talenten. Mensen die heel gedetailleerd kunnen tekenen/schilderen/bouwen/enz. Ik zou graag met deze persoon in contact komen en eventueel een samenwerking aangaan voor mijn project. Het doel van mijn project is om de unieke kwaliteiten van mensen met autisme onder de aandacht te brengen.

Ik zou graag een boek willen maken van deze bijzondere talenten/verzamelingen, het is dus wel van belang dat er iets tastbaars is, iets wat gefotografeerd kan worden.
Iedereen die meewerkt krijgt natuurlijk een eigen exemplaar van het boek met daar zijn/haar verzameling/talent in! Het boek wordt niet gepubliceerd, dus wordt niet openbaar gemaakt. Het is voor mijzelf en diegene die daaraan meegewerkt hebben.

Helaas ken ik zelf niemand in mijn omgeving die dit heeft. Ik probeer nu op verschillende manieren in contact te komen met mensen, zodoende dit bericht.

Kun jij mij misschien verder helpen in deze zoektocht? Of zou je dit bericht willen delen met vrienden en kennissen?

Mijn eerdere werk is te zien op http://www.jessevanderknaap.com, ik ben te bereiken via een PB of jessevanderknaap@hotmail.com.

Alvast bedankt!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:46

Ik had ook in je andere topic gereageerd.
Ik werk zelf in een kliniek waar ook mensen met autistische stoornis zitten. Ik kan vragen beantwoorden maar je helaas niet in contact brengen met deze mensen.

J_H

Re: Iemand met autisme met fixatie/verzameling/tekentalent/ed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 16:10

Bedankt voor je bericht, het gaat mij echt om het contact met de mensen zelf. De vragen zijn ook gericht op hun eigen verzameling.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:14

ik heb je een pb gestuurd

J_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 10:47

Naar aanleiding van dit project ben ik ook opzoek naar autistische kunstenaars. Iemand die mij daar misschien verder mee kan helpen?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:04

J_H schreef:
Naar aanleiding van dit project ben ik ook opzoek naar autistische kunstenaars. Iemand die mij daar misschien verder mee kan helpen?

ik denk dat als je begint om te zoeken naar kunstenaars met Autisme i.p.v. autistische kunstenaars je meer mensen zult vinden ;)