Iemand Nieuwe boek van Harry Potter gelezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:24

Sabeau schreef:
Ik heb hem ook gelezen, had hem binnen 6 uur uit Bloos
Valt me op dat elk deel weer dikker word, hoe zwaar moet deel 8 dan wel niet worden?

Deel 8 komt niet. Het gaat tot deel 7

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:38

Hij ligt al 3 weken naar me te knipogen.... zal er toch maar eens aan gaan beginnen.....

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 17:46

Ja die omber Boos! bij 1 stukje begon ik bijna te huilen ( zeg maar niet bij welke voor degene die hem nog niet hebben gelezen)

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:25

al drie keer (Engels) vond het weer helemaal gewelidig

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:51

dola schreef:
Ja die omber Boos! bij 1 stukje begon ik bijna te huilen ( zeg maar niet bij welke voor degene die hem nog niet hebben gelezen)


ik ook, op het eind, toen die ene doodging. echt zielig vond ik dat. Huilen Huilen

iedereen weet toch al dat er iemand doodgaat toch?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:02

ik ben er net in begonnen! heb alle boeken, vind ze echt geweldig Haha!
helaas weet ik al wie er dood ging, dat schreeuwde iemand op school in mn oor Boos!

Leo

Berichten: 50176
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:05

Ik heb veel gehuild met dat boek.. Lips are sealed Iedereen ging maar weg enzo Tong uitsteken

Maar voor degenen die die bepaalde scene vonden tegenvallen; ik dacht dat ook, maar juist doordat het zo snel ging allemaal kwam de emotie sterker over. Harry die wanhopig probeerde erheen te gaan, Lupos die hem wegtrok enzo, heel sterke emotie in een klein iets weggestopt. Ik verbaas me erover eigenlijk dat jullie dat niet erin lazen... Scheve mond
Net als met dat wapen, dat had toch ook echt een kern. Ik kwam er ook pas echt achter hoe het zat de tweede keer dat ik 'm las (de 1e keer was in het engels) maar ik zag nu meer de verstopte details zeg maar.

Ik vond het boek echt een meesterwerk, je moet het wel echt goed lezen om alles te snappen.

Dat Harry veranderd is zegmaar ook logisch. Hij hoeft heus niet afgestempeld blijven als de tragische grote held Knipoog Dat werd uiteindelijk ook de dood van het bepaalde persoon En puber moest hij toch ook ooit eens worden Tong uitsteken
Ik zou ook doordraaien als ik in zo'n situatie zat, dat iedereen het over mij had, zonder dat ik wist waar het over ging.

Tot slot wil ik nog zeggen dat met die Umbridge ik soms het boek wel door m'n kamer kon smijten Bloos

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:49

ik ben er nog in bezig... deel 5
maar soms kan het ook heel langdradig zijn bijv, toen harry voor het eerst op het grimboudplein 12 was (hoe schrijf je dat Bloos)
maar nu hij op zweinstein is geweest is het lheel leuk kan die omber wel doodslaan eigenlijk!
ik ben nu dat die slang meneer wemel bijna heeft gedood, en dat ze in dat ziekenhuis zijn holisto ofzo Verward

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:04

Spoiler (als je het boek moet lezen niet lezen dus):
Ik had eigenlijk gedacht dat Marcel dood ging ofzo, want op de een of andere manier merkte je dat hij wat belangrijker werd.. Maar goed dat bleek op het laatst dus ook...

Nog een spoiler:
Was wel verbaasd dat F en G van school gingen ineens.. Vond het eigenlijk wel zielig voor ze, ze gaven harry nog een kans, het liep mis dus gingen ze weer...

Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:20

Sorane"]
[quote="Sabeau schreef:
Ik heb hem ook gelezen, had hem binnen 6 uur uit Bloos
Valt me op dat elk deel weer dikker word, hoe zwaar moet deel 8 dan wel niet worden?

Deel 8 komt niet. Het gaat tot deel 7
[/quote]
Oeps verkeerd gelezen Bloos!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:33

ik vind het zo mooi omdat je jezelf telkens weer vragen blijft stellen....
En je kan je zo goed met hem mee leven, al die gevoelens van hem maakt het dat je het gewoon MOET doorlezen.
Vind die Cho trouwens maar dom. En dat van de persoon die doodgaat vond ik ook dom! beste personage op Perki na dan... Knipoog

Toen ik op school zat schoot ik in de stress, en na de reacties van vriendinnen op de vraag:'Je moet me helpen met Harry! 'Welke Harry?' 'Potter' *grijns* Besloot ik maar om het op een papiertje te houden, ook omdat het hun nog niet gelezen hadden...


Bloos! een heel zeik verhaal er bij Sorry!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:05

kvond het echt een geweldig boek, kheb zelf ook zitten janken bij die sterfscene, kvoelde zo mee met harry . W8 met smart op de laatste 2 boeken! hoop dat we niet weer 2 jaar moeten w88 op het 6e deel!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 11:49

Nee, ik hoop het ook niet... maar binnenkort komt er weer een film uit toch....
Best jammer die films want bij de eerste boeken ( voor de films) had je echt je eigen wereldje van Harry Potter hoe alles eruit zag en hoe iedereen eruit zag...En nu is dat een beetje inelkaar gevallen Boos!
Maar opzich wel leuk die film's......

Echt als ik dat boek lees zit ik er helemaal in, die leerlingenkamer de grote hal.......oooh was die maar niet uit Huilen

Leo

Berichten: 50176
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:56

Rainie schreef:
Spoiler (als je het boek moet lezen niet lezen dus):
Ik had eigenlijk gedacht dat Marcel dood ging ofzo, want op de een of andere manier merkte je dat hij wat belangrijker werd.. Maar goed dat bleek op het laatst dus ook...

Nog een spoiler:
Was wel verbaasd dat F en G van school gingen ineens.. Vond het eigenlijk wel zielig voor ze, ze gaven harry nog een kans, het liep mis dus gingen ze weer...


Ze gingen wel met stijl Knipoog

Het zou wel ironisch zijn als Marcel en Harry gewoon verwisseld waren... zegmaar... Dat Voldemort de verkeerde had.. Scheve mond

Leo

Berichten: 50176
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:58

dola schreef:
Nee, ik hoop het ook niet... maar binnenkort komt er weer een film uit toch....
Best jammer die films want bij de eerste boeken ( voor de films) had je echt je eigen wereldje van Harry Potter hoe alles eruit zag en hoe iedereen eruit zag...En nu is dat een beetje inelkaar gevallen Boos!
Maar opzich wel leuk die film's......

Echt als ik dat boek lees zit ik er helemaal in, die leerlingenkamer de grote hal.......oooh was die maar niet uit Huilen


Ik heb de films gezien, maar me strak voorgehouden m'n eigen fantasiebeelden voor de boeken te houden. Dat is aardig gelukt *LOL* Films en boeken weet ik aardig gescheiden te houden

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:41

ikke vond um ook mooi. ben um nu voor de 2e x aan ut lezen. zou dat deel 6 al uitwas Boos!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:02

ik moet nog even wachten, mijn zus heeft em gekocht maar moet het eerst uitlezen en dan ik. (ze zit op kamers dus grotendeels van de week ligt ie daar, dus kunne ook niet tegelijk lezen...)

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:07

ik heb m ook al weer uit Verdrietig In 1 dag uitgelezen Bloos!
Maar hij was prachtig