verstoorde nachtrust

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

verstoorde nachtrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:13

Hoi Bokkers,

Allereerst wil ik even zeggen dat hier al een topic van is, maar deze is uit 2009 en gaat om een iets andere situatie.
Sinds afgelopen voorjaar hebben wij nieuwe buren gekregen. In deze maanden begon ook een heel vervelend geluid op te spelen, waardoor mijn moeder niet meer kan slapen. Mijn vader en ik hebben dit geluid nog nooit kunnen horen. Mijn zusje heeft het 1 keer gehoord.
Nu is mijn moeder ook echt extreem gevoelig voor dit soort dingen als geluid. Het is nu al een aantal maanden aan de gang en het breekt haar zo langzamerhand op. Ze is zelfs in staat om te gaan verhuizen, wat de rest van ons gezin helemaal niet ziet zitten, omdat ze gewoon zo moe is.

Het gaat om een geluid wat lijkt op een wasdroger. En dan precies met af en toe die korte stukjes pauze.

's Nachts kun je het 't beste horen. Overdag heeft mijn moeder het ook wel eens gehoord, maar dan alleen als het heel erg stil is in huis.
We hebben 's nachts door het hele huis gewandeld, ik ben samen met mijn moeder om 11 uur 's avonds de hele buurt af gaan zoeken naar een geluid wat daarop kon lijken, maar niks....
We hebben onze buren ook al gevraagd of zij toevallig iets aan hebben staan in de nacht. Zij zeggen allen niks aan te hebben staan.
Een aantal weken hierna zijn we weer naar onze nieuwe buren toegegaan om nog eens te vragen of zij iets in huis hebben waardoor mijn moeder niet meer kan slapen. Gek genoeg was het na deze vraag aan hun, ruim een maand stil. Geen geluid en mijn moeder kon weer heerlijk slapen. Tot een poosje terug, toen begon het weer. De ene nacht wel, en de andere weer niet?
Daarom denken wij dat dingen als koelkasten, afzuigsystemen en ventilators niet aan de orde zijn, die zouden dan toch constant aan moeten staan en niet de ene maand wel en de andere niet?

Er wordt gedacht aan wietplantage, maar imo lijkt het me sterk aangezien er geen andere sporen op wijzen.

Ik heb al eens gezocht naar een bedrijf die geluid opspoort. Heb wel iets gevonden maar dit is niet gebruikelijk voor hun en het kost veel geld. (lees: boven 2000 euro)

Zijn er mensen die dit of iets soortgelijks hebben meegemaakt? Wat kunnen wij nu doen? Wat zou het kunnen zijn? Wij zitten met onze handen in het haar. :roll:

Alvast bedankt voor het meedenken!

Anoniem

Re: verstoorde nachtrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:18

Hmm eerlijk gezegd weet ik niet of je daar wat aan kan doen... als je moeder last heeft van een geluid van bij de buren dat alleen zij kan horen, is het duidelijk niet luid genoeg om bv. de politie in te schakelen.

Ik begrijp het wel hoor, ben zelf ook heel gevoelig aan geluid, maar ik denk dat je gewoon geen poot hebt om op te staan. Zelfs als het om illegale praktijken gaat kan je volgens mij nog geen hulp inschakelen zolang je geen bewijzen hebt...? weet ik niet zeker natuurlijk.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:26

Wat een vervelende situatie! Maar inderdaad klinkt het alsof je weinig poot hebt om op te staan... Zelfs al is het een wietplantage (nog niet eens zo'n heel gekke gedachte :+ ) dan kun je daar nog niet veel mee zonder enige verdere aanwijzing... Heeft je moeder geen idee waar het geluid vandaan komt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:38

Kan je moeder niet slapen met oordopjes? Ik ben ook erg gevoelig voor geluiden en word al wakker als er een vlieg op de muur landt, maar met oordopjes neem je net die gevoeligheid weg.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:39

Haha!! Een vibrator natuurlijk! Misschien 1 geven zonder batterijen? Of oordopjes in?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:50

Zit het niet in haar hoofd,ik bedoel niet dat ze gek is.Maar soms hoor je weleens een piepend geluid of bromtoon in je hoofd.Mijn vader had dat,piepen,brommen soms noemde hij het stofzuigergeluiden.Later bleek hij de ziekte Meniere te hebben.Ik heb er geen verstand van hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:53

Oordopjes?

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:01

Bedankt voor de reacties.
Ik heb mijn wax oordopjes aan mn moeder gegeven maar ze hoort het er doorheen.
wij dachten ook dat het in haar hoofd zat, maar mijn zusje heeft het ook gehoord? Ik weet niet of je het dan ook tijden wel en dan weer niet hoort.

ze denkt dat het van de nieuwe buren is. Mede doordat het met hun komst is begonnen en omdat als wij er iets van zeggen het geluid uit blijft. Toeval of niet?
haha, dan hebben ze een erg luide vibrator :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:10

PLK schreef:
Haha!! Een vibrator natuurlijk! Misschien 1 geven zonder batterijen? Of oordopjes in?

:')

Verder: in haar hoofd zal het wel niet zitten hoor, dat weet je namelijk zo als je er last van hebt :)

Misschien eens opzoeken waar het geluid ongeveer vandaan komt en dan op de muur bonken..?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:17

Zijn het misschien trillingen die via de grond komen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:20

Dan zou ik als ik je moeder was een fijne cd samenstellen en die zachtjes aanzetten snachts.
Ik slaap ook heel licht, ik slaap zelfs niet meer bij mijn man want dan lig ik een halve zo niet hele nacht wakker. (de dingen die je samen doet , doe je toch als je wakker ben hihi)
Als ik bv. in het ziekenhuis lig, zet ik de radio aan op een muziek zender en ga met koptelefoon slapen. Zachtjes, zodat ik de andere geluiden niet zo hoor. Anders slaap ik helemaal niet.
Je moeder is nu gefocust dat is niet fijn en heel irritant en vermoeiend.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:24

Hebben de buren een vaatwasser met timer? zodat het apparaat op het goedkopere nacht tarief draait..
Vaatwasser maakt een lage bromtoon die niet constant is.

Zou me niet verbazen als dit de boosdoener is!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:38

Vervelend voor je moeder.
Ik dacht zelf aan een mosquito;

Citaat:
ZUTPHEN - De zogeheten mosquito, een apparaat dat vreselijk irritant geluid verspreid dat bijna alleen door jongeren kan worden gehoord, zorgt voor ophef in Zutphen.
...
De mosquito verspreidt hoge tonen die bijna alleen jongeren tot circa 25 jaar kunnen horen. Het apparaat is bedoeld voor inzet op plaatsen waar sprake is van overlast door hangjeugd.

http://destentor.nl/regio/zutphen/mosqu ... -1.4115335

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:09

En als ze met een muziekje slaapt? Dat doe ik meestal als ik wakker word van me snurkende vader en vervolgens niet meer in slaap kan vallen. Heerlijk pianomuziekje (yiruma) .

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:11

wat ManOn89 zegt. ik had ook veel last van randgeluiden van alle buren om me heen snachts (snurken, krabbelende honden, wasmachines, late opblijvers, televisie (ja het is hier echt net een kartonnen doos)) door heel zachtjes relaxmusic aan te zetten (er zijn speciale sleeptime cd's met rustgevende geluiden) ervaar ik dat zelfs als het zachtjes staat, de flow van die muziek ervoor zorgt dat ik de randgeluiden van alle buren niet meer hoor.

bijvoorbeeld dit soort muziek

of meditatiecd's.

edit: ik kwam ook dit tegen, wist niet eens dat dat bestond, maar klinkt ook heel prettig allemaal

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:50

Bedankt voor de reacties.
Ik heb al eerder bij haar aangegeven om muziek aan te doen, ze heeft van die meditatie cd's.
Ik heb het net weer aangegeven, ze wilt dat niet.. ze moet echt stilte hebben... we wonen in een dorp en in de nacht is het erg rustig dus we zijn weinig gewend qua geluid 's nachts.
Ik denk dat ik van de week nog eens naar de buren ga en vraag of ze miss thuis eens rond kunnen horen.

Het is gewoon vreemd dat het de ene maand wel zo is en de andere niet...

over dat geluid voor hangjongeren, dan zouden wij het toch ook moeten horen?

Ik hoop dat het vanavond rustig is

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:13

Zonde dat je moeder dat niet wilt proberen want je kan zo aan die muziek wennen. Ik hoop voor jullie dat er een andere oplossing gevonden wordt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:21

Door goede oordopjes zou je zulke geluiden echt niet meer mogen horen hoor.
Zou aantal merken uittesten tot je een idee hebt welk geluid het is.

Nu is het wrs ook een cirkel, niet kunnen slapen omdat ze weet dat het geluid komt.
Succes!
Erg vervelend.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:25

Misschien kan je moeder overwegen een paar oordopjes aan te laten meten? Ik heb ook wax-dopjes, maar daar komt echt nog wel een heleboel geluid doorheen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:56

Gewoon een setje 3m dopjes proberen van de bouwmarkt.
Ik gebruik ze zelf af en toe ook. Als de buren een feestje geven bijvoorbeeld.
Ik sta elke ochtend om 5 uur op dus als de buren tot diep in de nacht aan het housen zijn is het wel fijn.
Zijn van die zachte oranje of gele torpedo dopjes.
die moet je even tussen je vingers rollen zodat het een wormpje wordt. Dan je oorschelp omhoog trekken en het wormpje in je gehoorgang stoppen.
Het wormpje zet vanzelf weer uit naar zijn ''orginele'' vorm/ vormt zich naar de gehoorgang.
Je voelt er nagenoeg niets van.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:09

Mijn nichtje is gevoelig voor hard geluid en heeft oordopjes die speciaal voor haar oren zijn gemaakt.De oren worden ook opgemeten.Werkt goed.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:26

Maar al hebben de buren iets aanstaan snachts dan is het hun goed recht om dat te doen....

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:28

Eerste waar ik aan dacht is cv ketel! Is die wel eens na gekeken en ontlucht?

Hier was het een pompje (?) In de cv ketel die een soort van 'bleef hangen'. Dat geluid maakte mij zo gek dat ik als ik al sliep s'nachts gillend wakker werd := Ik heb toen de stekker er uit getrokken ( toen ik eenmaal wist dat het geluid daar vandaan kwam). Nu is die weer gecontroleerd en gedaan en nu hoor ik het niet meer.

Of tv's die op standby staan (wat tegenwoordig automatisch is??) Kunnen hetzelfde idioot hoge irritante geluid afgeven :=

Andere tip, schakel de stroom uit en kijk of het geluid dan weg is. Wellicht willen de buren hier ook aan mee werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:37

Slaapt je moeder tegen het huis van die buren aan? En hoort ze het vanuit elke kamer? Anders kan ze misschien aan de andere kant van het huis gaan slapen, gewoon van slaapkamer wisselen.. of op zolder ofzo.
Als het echt overal te horen is dan lijkt het me sterk dat het vanuit het huis van de buren komt, dan zou ik eerder denken aan iets in de kelder of in de grond rondom het huis ofzo, trillingen in de grond gaan nl veel verder dan door de lucht.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:29

Mag ik vragen waarom jij zoveel moeite doet voor je moeder? Je moeder wil geen muziek, geen oordopjes, wat kan je dan nog meer doen? Het is haar probleem en zij moet er mee dealen. Je weet dat als je in een rijtjeshuis woont je de buren af en toe hoort. Net als wij snachts wakker worden als de aardappelen gelaaid worden enzo. Als je je eenmaal aan iets ergert, wordt het alleen maar sterker want je gaat ernaar liggen luisteren.