Het last dat buren noemt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

Het last dat buren noemt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:02

Hoi,

Heb ik er even genoeg van nu -:(-

Ik wil heel graag vriendelijk zijn enzo hé, maar onze buur maakt het soms wel heel moeilijk. Je hoort of ziet hem amper, maar ALS je hem ziet, dan mag je er zeker van zijn dat het 5 voor 12 is. Komt hij daar aan met een wensenlijst van de meest belachelijke dingen als "snachts wc niet doorspoelen" of "het stoort als jullie lachen" of "je mag geen water gebruiken want dat hoor ik".
Maar zelf wel in het midden van de nacht vlammende ruzies voeren voor onze deur of altijd lawaai maken als ik examens heb (kom hé zeg, dat kan je geen toeval blijven noemen). Of nog zo iets: elke keer als hij ons huis passeert, roept die op onze hond! Maar dan wel reclameren achteraf dat onze hond lawaai maakt!!!! Ja.. wie leert het dat beest ook aan?!!! En wij doen zo ons best met die hond.. (is pas gekocht (vroeger erg verwaarloosd geweest, dus er is heel veel werk aan!) en het is niet dat wij de enige zijn met een hond.. iedereen in onze straat heeft een hond en die maken echt wel meer lawaai dan de onze, die van ons waakt gewoon en als je ze dan nog uitdaagt door voor de deur te staan roepen erop.. ja wat wil je dan ook?!)
En zo kan ik er veel opnoemen..

Ik word er echt lastig van! Je kan iemand toch niet verbieden om te lachen? Ok, je moet niet in het midden van de nacht zitten lawaai maken, maar het gaat hier echt effectief om dingen voor 22uur! Ik ben echt op mijn tenen getrapt en ik voel me er echt slecht door. Ik wil geen "oorlog" ontketenen hier, maar soms ben ik gewoon héél laat thuis door studie of door werk, nou dan kan hij toch niet verwachten dat ik dan wacht met naar wc gaan tot euh 's morgens? Of dat ik wacht met me te wassen als ik een hele dag gewerkt heb? (tussen de paarden.. dan ben je heus wel vuil hoor als je thuis bent!!) Nu heb ik er elke keer een slecht gevoel over en heb ik het gevoel dat ik als een "muis" in mijn eigen huis moet leven.
Ik heb daar echt moeite mee met dingen te doen als ik weet dat het andere mensen stoort, maar is dit er niet een beetje over?? Het is echt niet meer aangenaam meer.

Er zijn wel zeker nog ergere buren als de onze, dus echt klagen mag ik niet, maar toch.. die kleine dingen.. plak dat allemaal samen en je hebt -:(- Zeker sinds meneer verkondigd heeft dat we de wc niet mogen doorspoelen 's nachts.

Vraag me af, zijn er hier nog met van die "leuke" verhalen over hun buren?

Zou zeggen, smijt je frustraties in de groep :Y)

Groetjes

Florale

Re: Het last dat buren noemt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:05

Je mag die van mij hebben...... ze klaagt niet over toiletten,water etc. Ze probeert wel de rest van de buurt op te stoken tegen ons...
Mag het niet zeggen maar ze is rijp voor het bejaardenhuis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:06

Neem je huisdier mee voor een ritje en laat m voor zijn deur effe staan omdat ie "moet".

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:08

:')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:09

gelukkig hebben wij het heel rustig, ik slaap aan de achterkant van het huis ook dus heb er net iets minder last van dan mn zus. maar heel soms hoor ik wat hangjongeren (2x per week ofzo in de zomer, swinters eigenlijk noooit) maar dat is zo weinig dat ik daar nog wel doorheen slaap. buren klagen ook nooit hier, en wij gaan ok nooit bij de buren klagen..

maar inderdaad wel vervelend wat jij meemaakt zeg! ik zou het gewoon recht voor mn raap zeggen dat je dit echt niet meer wilt en anders kun je gerust hulp inschakelen vor de overlast die hij je bezorgt :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:09

Pff daar zou ik gewoon sch**t aan hebben. Als het nog logische zaken waren waar hij over klaagde oke. Maar dit is gewoon onzin. Je kan je dagelijks leven niet leven als je je naar zijn richtlijnen gedraagt. Nee dit zijn onredelijke verzoeken.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:17

Sommige personen willen over alles zeurneuzen, maar wee de gebeente als je het andersom doet.
Wij hebben ook eens een buurman gehad, die over alles maar aan het klagen was, zelfs de politie aan de deur gehad, die toen tot de conclusie kwam, dat het helemaal niet kon waarover die buurman aan het klagen was. De betreffende buurman heeft toen de politie zelf maar even bij zijn deur gekregen met de mededeling dat het reuze meeviel.
Misschien een keer in gesprek gaan met de buurman in kwestie, vragen/uitleggen wat de reden van de problemen kunnen zijn?

fatixgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:20

Jou huis en jou regels ! In je huis kun je doen , gaan , staan waar je wilt dus die vent heeft geen enkele recht van spreken dat jij je wc 's nachts niet mag doorspoelen !! Is die nou helemaal...

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:21

Maar alle het ligt dan toch niet aan mij alleen? Jullie vinden dat ook overdreven van dat water en wc enz? Want mijn partner die durft er niets van te zeggen en doet maar braaf wat de buur hem oplegd, maar bij mij schiet het elke keer toch wel in het verkeerde keelgat.. Begin me af te vragen of ik wel niet geweldig overgevoelig ben omdat ik hier zo lastig om kan worden... Maar komaan.. je kan iemand toch niet verbieden naar het toilet te gaan??? Of iemand verbieden zich 's avonds te wassen? Dat is toch.. basisnood?

Ben er echt lastig van.
Het ligt echt op mijn lever.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:22

Misschien is het verstandig om een keertje een expert hiernaar te laten kijken (als je een huurhuis hebt kan dat vaak zelfs op kosten van de verhuurder). Misschien klinken dit soort dingen wel ontzettend door naar zijn huis, en is het met een simpele oplossing verholpen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:24

Als het echt zo extreem was denk ik dat andere buren ook wel naar je toe waren gekomen. Ik zou gewoon lekker doen wat je wilt, met een grens natuurlijk. Snacht hoef je bijvoorbeeld geen lawaai te maken maar de wc doorspoelen....sorry maar gewoon doen. Went ie maar aan en anders moet ie in een hutje op de hei gaan wonen.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:28

Ja ik hou me niet in hoor met wc door te spoelen.. Wat denkt die wel!

Dat van mij wassen.. Tja, daar probeer ik wel op te letten want dat is iets wat ik meer onder controle kan houden (in mijn broek plassen daarentegen, nou dat heb ik er niet voor over!). Maar het is gewoon, ik doe dat echt niet graag.. als ik er effectief op wordt aangesproken dat het stoort en misschien is dat wel zo, maar soms kan het gewoon niet anders! Als je nu tot 23uur werkt, en je bent pas thuis om middernacht, moet je je dan een week niet wassen? Ik wil echt begrip tonen he, maar ik kan daar toch ook niet aan doen dat ik geen ander moment heb om me te wassen dan dan?
Maar het geeft mij gewoon een onaangenaam gevoel. Ik probeer er echt op te letten, maar soms kan het niet anders.

Edit: is helaas geen huurhuis, hebben dit nestje hier pas dit jaar gekocht...
Laatst bijgewerkt door FjordHorse op 01-04-14 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:28

Negeren en gewoon doen wat je normaal doet... Meneer heeft zich niet te moeien en anders moet hij maar naar de bevoegde instanties gaan.
Zelf zou ik hem eens vrolijk uitlachen en hem een doosje oordopjes in zijn handen duwen ;-).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:36

FjordHorse schreef:
Edit: is helaas geen huurhuis, hebben dit nestje hier pas dit jaar gekocht...

Misschien kunnen jullie dan voorstellen dat hij iemand betaald om naar de leidingen te laten kijken? Of misschien (als je goodwill wil kweken) de kosten delen?

Het voordeel voor jullie is óf dat je bewijs hebt van een expert dat er niets mis is en dat hij dus zeurt, of dat er wat aan gedaan kan worden zodat hij geen reden meer heeft om te zeuren. Je wilt er nog járen wonen, en deze meneer vast ook, dus het is wel zo prettig als je goed door 1 deur kan.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 01-04-14 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:40

Pfoe wat lastig zeg. Vooral omdat het koopwoningen zijn.
Ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat je ertegen kan doen. :(:)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:49

Ik heb zowel links als rechts van mij apparte buren :o
Vorige week dinsdag nog 112 moeten bellen omdat het gezin elkaar aan het afmaken waren :=
Vader is zwaar alcoholist,kids zijn aan het puberen en moeders heeft het zwaar,ze zijn eigenlijk al gescheiden maar zit nu toch allemaal weer bij elkaar in 1 huis....langs mij.
Gisteren ochtend was het om 6.15 uur al weer de grootste bonje omdat hun zoon niet uit bed wilde komen.
De huizen hier zijn heel gehoorig dus je kan alles letterlijk mee volgen <<)
Aan de andere kant van mijn huis zit een gezin met een dochter van 15 die niet op haar mondje is gevallen en een keffende klote joekel >;)
Ik heb ook een hond maar die luistert tenminste,die van hun blaft om niks,je kan hier niet eens fatsoenlijk lekker buiten zitten of die hond begint te keffen.
Laats s nachts 1 uur,toen heb ik boven de raam opengedaan en heel asso en heel hard gevloekt naar die hond :o
De buurvrouw kwam buiten bood haar excuus aan maar kreeg de hond niet te pakken omdat die haar bijt als ze hem op wil pakken,dominant klote joekeltje is het pffff
Blaft ook steeds naar mijn hond,die negeert hem gelukkig O:)
Ik woon in een ''volksbuurt'' en iedereen gaat vrij goed met elkaar om maar ik heb de pech dat ik tussen twee families in woon die niet ormaal met elkaar kunnen communieceren.
Ik ben moeder van twee kids 7 en 10 jaar,maar ik ben erg blij dat ik dit jaar nog ga samen wonen met mijn vriend en deze straat achter mij kan laten....
Ik ben geen type die overal een probleem van maakt maar ik merk aan mezelf dat het mij steeds meer gaat irriteren.
Nog even volhouden en wens bij deze degene die straks in ''mijn'' huisje komt te wonen alvast heel veel sterkte :D

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:03

Ga eens samen om tafel zitten en breng beiden in kaart wat jullie vervelend van elkaar vinden.
Per punt kan je dan gezamenlijk tot een oplossing komen. Als het gehorig is kunnen jullie samen gaan overwegen om het beter te isoleren? Is ook weer een voordeel voor jullie zelf want is weer waarde toename van je huis. Er zijn verschillende goedkope manieren om het huis beter te isoleren.

Jullie hebben het huis gekocht ... jullie zijn nog voorlopig buren van elkaar dus je kan beter dit uitspreken en proberen de problemen op te lossen samen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:16

Ga eens vragen of de buren aan de andere kant van hem ook zijn wc horen of horen jullie zijn wc?

Ik zou hem echt aankijken met een blik "je bent gek" als mijn buurman kwam vertellen dat ik niet mag douchen of doortrekken.
Dat laat je je toch niet zeggen, aansteller, en als hij dat zo erg vindt vertrekt hij maar mooi ergens anders heen

Dit soort mensen proberen altijd hun omgeving te terroriseren, maakt nu uit waarover of waarom, als ze maar kunnen zeuren en anderen hun wil kunnen opleggen.
Nooit op reageren en zeker niet aan meewerken :n

Als hij nu over normale zaken kwam klagen was het wat anders maar zeuren over het doortrekken van een wc 8)7 dan weet je dat je met een potentiele zeikzak te maken hebt waarbij je het toch niet goed kan doen.
Eerlijk gezegd vind ik het triest dat je partner zich zo makkelijk laat betuttelen, sta je er mooi alleen voor.
En dat heeft zo iemand feilloos door, die herkent mensen die makkelijk te beinvloeden zijn gelijk en maakt daar gelijk misbruik van.

Ik zou eens in de buurt navragen en misschien de buurtagent eens vragen wat je met zo'n zeur aan moet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:32

Zelfs als ik om 23:00 thuis zou komen zou ik mooi douchen. Oke...niet uitgebreid, gewoon even snel opfrissen. Maar fris mijn bed in zal ik! Hij kan je dat recht niet ontnemen. Je kan hoogstens kijken of het een materieel probleem betreft, zoals vjesta al zei, of dat het puur gel*l is.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:38

Inderdaad, je niet te druk om maken! Jij hoeft echt niet als een muis te leven omdat je buurman zo'n eikel is. Hij kan hoogstens de politie bellen maar of die ook wat gaan doen met de klacht 'ze spoelen 's nachts de wc door' betwijfel ik. Ik denk dat die agenten even héel erg hard gaan lachen :')

Kortom niets van aantrekken joh. Als hij zo gigantisch gehecht is aan zijn 'stilte' wordt ie maar kluizenaar in een hutje in the middle of nowhere :Y)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:19

Bedankt. Doet deugd dat te horen. Mij zit het echt erg hoog. En inderdaad zeer vervelend dat mijn partner er niets tegen kan zeggen.. want van mij neemt hij dingen véél slechter aan dan van hem (omdat ik jonger ben en zogezegd minderwaardig.. euh heb een job, ben 20+ en woon er ook! Dus bij mijn weten tel ik wel mee!)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:41

Het is inderdaad niet reëel van je buurman om te verwachten dat je niet meer 's avonds of 's nachts naar de wc gaat of onder de douche gaat. Maar nu klinkt het vooral alsof hij op hoge poten bij jullie voor de deur staat, op wat voor onmogelijk tijdstip dan ook. Dan valt er vast geen normaal gesprek met hem te voeren. Maar zijn jullie al eens samen bij hem op de koffie geweest om in ieder geval op een andere manier het gesprek aan te gaan? Waarin je aangeeft dat je het vervelend vindt dat hij last van jullie heeft, dat je ook graag de relatie goed wilt houden. Maar dat het vanwege jouw werk niet altijd haalbaar is om overdag bijvoorbeeld te douchen. Wellicht, als hij meer inzicht heeft in jullie persoonlijke situatie, dat het meer begrip kweekt. Dan heb je mogelijk een ingang om een soort 'afspraken' te kunnen maken. Dat je echt zachtjes zult doen en niet langer dan 5 minuten doucht, maar dat je dat wel moet kunnen doen. Als dat niet werkt, kun je altijd nog verdere stappen ondernemen maar als je er nog lang en met plezier wilt blijven wonen, lijkt me dat niet de eerste zet die je moet doen. Wie weet kalmeert de buurman wel als hij het idee heeft dat jullie hem horen.

Nogmaals, ik vind absoluut niet dat hij zulke dingen mag eisen. En ik vind ook dat hij gewoon naar jou kan luisteren. Daarom denk ik dat je echt moet proberen het gesprek aan te gaan, op een redelijke manier.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:04

Jeetje ik vind dat echt belachelijk. Natuurlijk dien je rekening met elkaar te houden als buren, maar het kan nu eenmaal zo zijn dat je elkaar hoort.
Dat je om 23:30 gaten in de muur gaat staan boren ... nee dat vind ik echt geluidsoverlast. Of om 2:00 's nachts je hele huis gaan staan stofzuigen kun je ook niet maken. Maar een wc doortrekken? Ja je hoort het, maar het is toch geen kabaal? Dat je het hoort oké, maar dat je jezelf daar zo ontzettend aan stoort vind ik toch wat vreemd.

Je hebt ook mensen met een zwakke blaas die er 's nachts soms 2 keer uitmoeten om te plassen. En er zijn ook mensen die ploegendiensten of nachtdiensten draaien. Die mensen zullen toch ook even lekker willen douchen bij thuiskomst, ook al is dat 3:00 's nachts.
Daar hoef je daar niet hard de radio bij aan te zetten of hard bij staan te zingen, maar naar de wc en douchen en dat soort normale dingen moeten gewoon kunnen en kun je ook niemand verbieden.

Wellicht kan hij eens goed laten kijken naar de isolatie van het huis. Wellicht valt daar veel aan te verbeteren waardoor het minder gehorig wordt. Misschien grenzen jullie badkamer en zijn slaapkamer aan elkaar?

En een andere oplossing voor hem is misschien gewoon oordoppen in doen als hij gaat slapen!!?
Als hij zich al aan dat soort relatief kleine geluiden stoort is dat misschien wel een goede optie.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:22

Goh die buurman van je had niet in mn oude flatje moeten wonen; echt alles hoorde je daar; wc, wekker etc...maar om daar over te gaan zeiken? 8)7 Alsjeblieft zeg; kan toch niet gaan klagen om alledaagse dingen als naar de wc gaan en douchen ( en zoals in mijn geval; pleiten voor een stille wekker :+ )

Het huis waar we nu in wonen hoor je s'nachts ook de buren wel als ze naar de wc gaan ( urineren en doorspoelen), maar nogmaals; je moet toch eigenlijk knap gestoord zijn en wel heel erg super ego-centrisch als je daar over gaat klagen.

Buurman moet maar eens gaan investeren in oordopjes, of nog beter; een hutje in the middle of nowhere

En dat geintje van mn hond expres roepen, was ik ook direct klaar mee geweest. Laat die man in therapie gaan ofzo ipv zn frustraties op andere mensen/dieren te uiten.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:27

Hmm laat ik maar mijn mond houden mijn oude buren waren wel heel erg :Y)