Vanmiddag ben ik er mee bij de naaimachinewinkel in de buurt geweest, en die heeft me een paar opties gegeven;
-Repareren met gebruikte onderdelen, kost 50 euro en ik krijg een half jaar garantie
-Andere tweedehands
voor 75 euro heeft hij twee verschillende types
Een oude degelijke (Husqvarna volgens mij), maar die kan geen stretchsteken
Een wat nieuwere, die kan wel stretchsteken maar geen dikkere stof aankan
voor 160 euro heeft hij een tweedehands die én stretch én dikkere stof aan kan, is ook een Lewenstein, 2 jaar garantie
-Een nieuwe machine, niet zo degelijk qua merk/bouw als ik had, maar wel goed en incl 3 jaar garantie, kost alleen wel over de 200 euro.
En nu twijfel ik

Ik gebruik de naaimachine vooral voor wat verstelwerk en af en toe wat hobbyprojectjes (kleding, toilettasjes etc) maar echt intensief word hij niet gebruikt, dus eigenlijk wil ik niet teveel uitgeven. Aan de andere kant, áls ik toch voor een andere machine ga dan wil ik ook wel een waar ik alles mee kan. Zou zonde zijn om dan wel een machine te hebben maar geen stretchstof of jeans te kunnen verwerken. Ik neig dus naar die tweedehands van 160 euro, maar das wel veel geld voor een machine die maar weinig gebruikt gaat worden...
Ik wil sowieso nog info inwinnen bij naaimachinewebwinkel.nl aangezien die voor een klein prijsje tweedehandsjes hebben, en zij staan op een naaiforum waar ik vroeger wel eens kwam goed bekend.
Nog bokkers met verstand van naaimachines en/of slimme opmerkingen over wat wel en wat niet te doen?
de mijne komt van Aldi en heeft ook als er op een eraan. Hij is alleen wat lawaaierig.
die had een hele mooie