Wat doet het toch pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doet het toch pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:25

Hallo allemaal.

Nooit geweten dat zoiets zoveel pijn kan doen :(

9 november 2010 leerde ik mijn vriend kennen. Zelf was ik bijna 16 en mijn vriend bijna 18. Ik zelf was een onzeker type, weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld. Door mijn vriend is dit aardig opgekrikt. En alles ging goed tussen ons.

Tot dat hij een jaar geleden in de problemen is gekomen door iemand anders zijn schuld. Hij is bijna per direct uit huis gegaan en is gaan begeleid wonen. Deze zouden hem helpen. Maar ook door hun is hij verder in de problemen gekomen.

Hij ging steeds meer uit. En kwam steeds vaker zijn afspraken en beloftes niet na. En elke ruzie zei hij dat hij wou veranderen. Maar elke keer werd het weer een teleurstelling voor mij. En aangezien ik door mijn verleden weinig mensen vertrouw, deed het behoorlijk zeer.

Nu is hij afgelopen vrijdag op vakantie gegaan met zijn ouders en broertjes. Iets wat ik niet kan begrijpen. Of wil begrijpen. Maar heb hem veel plezier gewenst.

Maar toen kwam ik zondag een filmpje tegen die zijn moeder op facebook had geplaatst, waar ik absoluut niet blij mee was. Zijn moeder heb ik niet meer op facebook, dus filmpje staat ook nog gewoon openbaar.
In het filmpje kreeg hij een lapdance van meerdere dames. Op zich geen probleem. Maar wel als hij beloofd heeft om zulke dingen niet te doen.

Dus in een kwade bui een whatsapp naar hem gestuurd. Waar ik te horen kreeg dat hij het wel grappig vond. En toen heb ik gezegd dat ik baalde dat hij weer een afspraak niet na gekomen is.

Dus volgens mij voelde hij de bui al hangen. En bleef vragen wat ik nu wou. En er om heen blijven draaien is dan erg lastig. Dus gegeven moment heb ik het maar gezegd, dat ik momenteel geen toekomst met hem samen zie.

Ik liep al langer met het idee om het te beëindigen. Maar ik was bang dat ik dan niemand meer zou hebben. Want door ziekte heb ik weinig sociale contacten meer. En wou hem niet in de steek laten, nu hij het zo moeilijk heeft. Maar ik wil niet langer telkens teleurgesteld worden.

Mijn vriend begrijpt mij gelukkig wel goed. Maar ik voel mij gewoon rot, dat ik hem zoveel pijn doe nu. Helemaal dat hij op vakantie is. En dat het ook nog eens via de app is gegaan. Maar ik zag gewoon geen keus meer. Want als ik er om heen zou blijven draaien, had hij het ook geraden.

Maar hij wil graag dat ik hem nog 1 kans zou geven. Want hij gaat nu echt veranderen etc. Maar ik geloof er gewoon niet in. Dus heb hem verteld. Dat hij moet veranderen voor zichzelf en niet voor mij. En dat hij moet knokken voor toekomst. Want niet alles komt zomaar aanwaaien. Want hij heeft laatste jaar ook weinig initiatief getoond. En bleef wachten totdat er nieuwe hulp kwam. Ipv er zelf achteraan gaan.

Daarnaast heb ik vaak verteld hoe hij het moest aanpakken etc. Maar luisteren ho maar. En de persoon die hem helpt, zegt de zelfde dingen en hij doet het nu wel.

Maar ik geef nog zoveel om hem. Ook al is houden van gevoel nu weg na al die teleurstellingen. En het vertrouwen is naar 0 gezakt. Maar ik wil mijn eigen belofte niet verbreken. En dat is dat ik hem zou helpen door deze moeilijke tijd heen.

Het liefst wil ik hem eigenlijk helemaal niet kwijt. Maar mijn vader riep 21 jaar lang dat hij zou veranderen. En ik wil niet zo eindigen als mijn moeder. Die begint nu pas te leven. En dat wil ik graag voorkomen. Mijn vader trok ook altijd zijn eigen plan en luisterde ook nooit naar mijn moeder.

Achteraf denk ik dat het ik het al veel eerder had moeten stoppen. Maar dat is achteraf. Mijn gevoelens spreken elkaar aardig tegen dus. Maar ik had ook al een paar weken ernstige hoofdpijn. En dat is sinds zondag helemaal verdwenen.

Dus ik hoop voor mijn vriend zelf dat hij echt nu de knop gaat omzetten. En er voor gaat knokken om te veranderen.

En ik ga aan mezelf werken. Wil graag meer vrienden. Mijn auto rijbewijs halen. Daarna voor motor theorie gaan. Straks nieuwe studie beginnen. En zodra ik 20 ben voor mijn motor rijbewijs gaan. En vooral veel plezier maken. Want door mijn verleden heb ik een aardig stuk jeugd gemist.

En als ik en mijn vriend voor elkaar bestemd zijn, dan komen we toch wel weer bij elkaar ongeacht de tijd. En anders hoop ik van harte dat hij een leuke meid vind en ik een leuke vent (ooit in de toekomst :+ )

Dit opschrijven luchtte aardig op. Want 1 ding wat ik geleerd heb van mijn vriend is positief blijven.

Groetjes, [***].

vuurneon

Re: Wat doet het toch pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:36

Klinkt gek wat ik ga zeggen;

Maar wat ben ik ongelooflijk blij dit te horen. Weet je waarom? Zodat jij ook nu alle ruimte hebt om aan jezelf te werken. Je bent lekker jong en jouw tijd is nu gekomen om echt toekomstgericht bezig te gaan. Hij remde je af door ook zijn ellende mee te slepen. Jij kan zelf veranderen, je kan hem niet veranderen.

Dit doet ook pijn, maar bedenk ook; dit is wel de beste en gezondste keuze. Denk nu met je verstand; jij wil hem nog helpen, maar wil hij wel écht geholpen worden? Aangezien hij telkens weer de verkeerde kant op gaat ondanks jouw hulp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:42

vuurneon schreef:
Klinkt gek wat ik ga zeggen;

Maar wat ben ik ongelooflijk blij dit te horen. Weet je waarom? Zodat jij ook nu alle ruimte hebt om aan jezelf te werken. Je bent lekker jong en jouw tijd is nu gekomen om echt toekomstgericht bezig te gaan. Hij remde je af door ook zijn ellende mee te slepen. Jij kan zelf veranderen, je kan hem niet veranderen.

Dit doet ook pijn, maar bedenk ook; dit is wel de beste en gezondste keuze. Denk nu met je verstand; jij wil hem nog helpen, maar wil hij wel écht geholpen worden? Aangezien hij telkens weer de verkeerde kant op gaat ondanks jouw hulp?

Mijn moeder zei precies het zelfde. Maar ik sleepte niet alleen zijn ellende mee, hij die ook van mij. Dus we remmen elkaar af.

Hij wil graag geholpen worden. Er zijn al veel dingen opgelost, sinds hij bij deze persoon zit. Maar karakter kun je niet veranderen. Het beste voor hem is dat hij zich losmaakt van zijn familie. Hij laat zich nog te makkelijk beïnvloeden door hun.

Zaterdag avond ga ik met mijn moeder en haar vriend mee naar een motorcafé. Mijn moeder wil graag helpen, zodat ik meer sociale contacten krijg.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:53

Je bent nu bijna of rond de 20 en je heb de afgelopen jaren "vastgezeten", zowel aan jezelf als aan je vriend. Heerlijk dat je nu de ruimte zoekt om te ontdekken wie en wat jij bent en dat je de angst om alleen te zijn en te blijven kunt loslaten. Je bent het waard. Ook om een leukerd tegen het lijf te lopen, wie dat dan ook mag zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:53

Lief van je moeder :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:08

Lief van je moeder inderdaad. En als ik jouw verhaal zo lees is het een goede keuze. En die pijn? Het hoort erbij maar het hoort ook na een tijd te slijten. Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:17

Maflinger_S schreef:
Je bent nu bijna of rond de 20 en je heb de afgelopen jaren "vastgezeten", zowel aan jezelf als aan je vriend. Heerlijk dat je nu de ruimte zoekt om te ontdekken wie en wat jij bent en dat je de angst om alleen te zijn en te blijven kunt loslaten. Je bent het waard. Ook om een leukerd tegen het lijf te lopen, wie dat dan ook mag zijn.

Klopt volgend jaar word ik 20. En zodra het weer mee zit ga ik gelijk voor mijn motor rijbewijs. Kan ik volgend jaar zelf touren. Ipv achterop te zitten.

En ik heb idd stil gestaan qua ontwikkeling. Toen ik 14 was zijn mijn ouders gescheiden. Behoorlijk van slag geweest daardoor. Jaar erop ziek geworden en toen mijn vriend (blijf ex een lelijk woord vinden) ontmoet. Dus achteraf allemaal veelste snel gegaan.

En ik zie nu steeds beter in wat ik wel wil en wat niet. En ik wil niet zo'n relatie wat als mijn ouders hebben gehad.

En mijn moeder denkt dat hij met een paar week al weer op zoek is naar een ander. Als hij echt merkt dat ik momenteel niks meer met hem wil. En ergens denk ik dat ze wel gelijk heeft.

En de rest ook bedankt voor jullie lieve reacties :)

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:24

Je hebt een verstandige keuze gemaakt TS. Het is nu misschien even lastig maar gelukkig krijg je steun van je moeder! Je komt er wel weer bovenop!

Sterkte :(:),

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:52

Schattie, je hebt de juiste keuze gemaakt.. Het is nu misschien nog even heel moeilijk, maar er is een moment later dat je zegt. ja dit was goed. komt die moment niet? dan is de kans ook groot dat jullie wel weer naar elkaar toe groeien als je echt van elkaar houd.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:56

Wat ontzettend knap dat je deze beslissing hebt gemaakt en dat je zo dicht bij jezelf durft te blijven.

Vertrouw altijd op je jezelf.

Veel sterkte voor de komende tijd.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:58

Goed van je TS, dat je voor jezelf kiest!
En lief van je moeder dat ze je mee gaat nemen om meer sociale contacten te krijgen:)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:15

Lief dat je moeder je wilt helpen.
Je hebt een goede keus gemaakt, en nu moet het gewoon slijten en dat heeft tijd nodig.
Sterkte :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:58

love_western schreef:
En ik ga aan mezelf werken. Wil graag meer vrienden. Mijn auto rijbewijs halen. Daarna voor motor theorie gaan. Straks nieuwe studie beginnen. En zodra ik 20 ben voor mijn motor rijbewijs gaan. En vooral veel plezier maken. Want door mijn verleden heb ik een aardig stuk jeugd gemist.

Dit stukje, dit moet je in je hoofd houden, hoeveel pijn het nu ook doet. Jij gaat weer leven, plezier maken, genieten! Doorzettend meid, ga voor jezelf! Want jij bent degene die jou leven gaat leiden, en jij bent dus ook degene die er echt toe doet. Succes! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:51

Tnx voor jullie berichtjes :)

Voel mij vooral schuldig door het feit dat ik het via de app gedaan heb en dat hij ook nog op vakantie is.
Gelukkig snapt hij mij nu wel. Dus dat is ook al een opluchting.

Kijk nu uit naar zaterdag. Nieuwe mensen ontmoeten en hopelijk veel plezier maken :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:56

Ik zie absoluut niet het probleem van een lapdance, maar oké ik ben ook het type meid wat in is voor zo een onzin. Wel begrijp ik dat zo iets 'kleins' de druppel kan zijn die de emmer doet overlopen.

Je hebt een hartstikke verstandige keuze gemaakt. Als jullie bij elkaar horen komt dit over een aantal jaar wel weer goed, zorg jij maar dat je gewoon lekker leeft en groeit.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:58

Meid, ik vind het super van je +:)+

Ik wens je heel veel plezier zaterdag *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:02

xSlvna schreef:
Ik zie absoluut niet het probleem van een lapdance, maar oké ik ben ook het type meid wat in is voor zo een onzin. Wel begrijp ik dat zo iets 'kleins' de druppel kan zijn die de emmer doet overlopen.

Je hebt een hartstikke verstandige keuze gemaakt. Als jullie bij elkaar horen komt dit over een aantal jaar wel weer goed, zorg jij maar dat je gewoon lekker leeft en groeit.

Tot een half jaar terug zou ik er ook geen probleem van hebben gemaakt. Maar afspraak is bij mij afspraak. En ja ik werd even pissig, toen hij weer een afspraak niet was nagekomen.

Daarnaast had ik gelijk vanaf het begin duidelijker moeten zijn met alles. Maar durfde door onzekerheid nooit iets te zeggen. Want was bang om ruzie te krijgen. Intussen een stuk zekerder, waardoor ik deze stap ook heb durven te zetten. Dus ook ik heb mijn fouten gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:02

lotlot2 schreef:
Meid, ik vind het super van je +:)+

Ik wens je heel veel plezier zaterdag *\o/*

Tnx :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:03

Wat een dappere keuze. En mocht je. Een keer willen praten, volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:06

belle_boef schreef:
Wat een dappere keuze. En mocht je. Een keer willen praten, volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt.

Geen flauw idee waar je woont. Maar Drenthe is niet groot :)