Schoonmaakvraag: spagtelputz en stof schoonmaken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Schoonmaakvraag: spagtelputz en stof schoonmaken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 21:48

Tja, beetje een kriptische titelomschrijving maar ik weet echt niet meer wat te doen. Ons fornhuis staat onder een afzuigkap. Daarboven is het schuin afgewerkt naar het plafond. Die schuine afwerking is gespagtelputzt (ehm, denk dat ik het zo moet schrijven :+ ). Hoewel onze afzuiging goed werkt is het toch een beetje vettig geworden na 5 jaar. En nu mijn probleem: er zijn dus stof en spinnewebjes aan blijven hangen. Ik heb dus geen idee hoe ik dat moet schoonmaken. Er zit nu een grijzige waas over de spagtelputz }:0 . Ik heb het geprobeerd met de stoomreiniger, schuursponsjes en een stofzuigermondje met borstel maar het gaat gewoon niet weg!

Iemand een tip of moet ik het gewoon opnieuw putzen? :+

Jolandaa_

Re: Schoonmaakvraag: spagtelputz en stof schoonmaken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:50

en een borsteltje? zo'n schrobber waar je je vloeren mee schrobt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:55

Ik doe het met een borsteltje en een sopje met ammoniac maar naar verloop van tijd wordt het toch een keertje witten vrees ik.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 21:59

Oh ja, die was ik vergeten, heb het ook al met een uit de kluiten gewassen nagelborstel gedaan :(. Witten wordt het niet want heb een kleurtje in de putz zitten helaas... Weer wat geleerd: geen poreuze materialen boven het fornhuis!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:24

Dasty werkt als een dolle tegen vet, zit in een doorzichtige spuitfles en het spul zelf is geel.
Goed inspuiten dat het druipt (even een oude doek er onder leggen), in laten trekken en dan met een plantenspuit het nat maken en dan droog maken.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:35

ik deed voor de muren altijd een vaatwastabletje breken en met heet water in een plantensproeier even in laten trekken en met water afspoelen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:10

Een nieuwe afwasborstel met water en chloor? Zo doe ik het iig, en bij mij is het altijd weer stralend wit.