Doodenge dromen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Doodenge dromen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 09:36

Hoi,

na de droom van vannacht ben ik er echt wel klaar mee -_-

Het is al jaren en jaren dat ik de ene enge droom na de andere heb.
Van familieleden die doodgaan, tot ikzelf die op de meest gruwelijke wijze vermoord wordt.

Deze nacht droomde ik dat mijn man het huis verliet om te gaan werken,
ik krijg telefoon en terwijl ik naar de telefoon loop, loopt iemand van de trap en begint me neer te steken.

Ik heb in mijn dromen mijn vader zijn begrafenis meegemaakt (hij leeft nog IRL),
mijn 2 jongste zusjes zien doodgaan na een aanrijding op een zebrapad,
mijn ander zusje is in mijn droom neergestoken toen ze in de deuropening van de voordeur stond en ze stierf in mijn armen, etc etc.

Ik kan boeken schrijven over mijn dromen, het is ongelooflijk.

Ze komen veel vaker voor dan het me lief is, ik kan niet altijd onderscheid maken tussen realiteit en een droom (het moment dat ik wakker wordt), het vreet energie met TONNEN.

En ik wil er van af, ik voel me niet meer fijn in mijn eigen huis als ik alleen ben.
Het is zo erg dat ik van 1 droom zoooo overtuigd was dat deze echt was dat ik in het midden van de nacht mijn ouders heb opgebeld dat ze mijn zus NU moesten checken want ik was zeker dat er iets ergs gebeurd was.

Ik heb al eens gedacht aan zo'n dromenvanger, maar geen idee of dat echt werkt.
Heb al bepaalde thee-soorten geprobeerd, meditatie, yoga en alle rommel, maar de dromen komen terug.

Iemand nog tips or tricks?

maximuss

Re: Doodenge dromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:41

Eet je bepaalde dingen de avond voor de dromen? Grote/ zware maaltijden zouden nachtmerries uitlokken.
Ik heb het als ik wat alcohol gedronken heb.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:41

Meditatie en/of yoga moet je blijven doen, niet ermee stoppen want dan komt ongemak weer terug. Ik heb zelf ook de meest gruwelijke dromen, Stephen King is er niks bij. Ik denk dat het verband houdt met spanning die je hebt of hebt gehad. Met meditatie kan je beter met spanning leren omgaan daarom heeft het voor mij een toegevoegde waarde. Mn dromen zijn niet verdwenen maar ik heb ze wel veel minder vaak. Ook wat betreft thee dat moet je blijven doen, niet 3 wkn doen en dan er mee stoppen. Ook vlak voor het slapen gaan avondeten werkt nachtmerrie's in de hand. (is mijn ervaring) Patronen doorbreken duurt al gauw 3 mnd. Sterkte!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:43

Poeh, heftig zeg! :(:)

Wat ik eigenlijk zou doen is het nog iets spiritueler zoeken. Ik heb ook een periode gehad dat ik heel naar droomde, elke nacht. Hiervoor ben ik toen bij iemand geweest die mijn aura heeft dichtgemaakt ( ben hier altijd heel sceptisch over en geloof er meestal niks van, ben zelf zo nuchter als de pest :') ) en dit heeft echt geholpen! :j

Sterkte!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:45

Slik je ook medicatie?
Ik heb ook zeker 2 jaar de meest gruwelijke dromen gehad. Ik slikte een betablokker en nu ik nog maar heel weinig daarvan slik zijn mijn dromen ook ineens verdwenen. Ik heb veel minder angstgevoelens en ik sta nooit meer ineens in de badkamer me af te vragen wat ik daar in vredesnaam aan het doen ben :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:48

Ik zou het juist minder spiritueel en juist wat praktischer aanpakken. Is het een angst die je op zich herkent, dat mensen om je heen dood gaan? Als je dit soort dromen hebt met een constant terugkerend karakter, dan is het meestal niet iets van buitenaf maar van binnenuit. Door dat aan te pakken, stoppen je dromen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:55

Ben je heel warm in bed? Warmte schijnt het te stimuleren. Verder als je stress hebt komen ze vaker voor, Cortisol (het stresshormoon) wordt ook wel gezien als nachtmerrie maker. Ik zelf word altijd met hartkloppingen en een opgejaagd gevoel wakker, heel vervelend.
Je kunt jezelf leren lucide dromen (google), oefening baart kunst, maar het kan echt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:56

Er is geloof ik een manier om je dromen zelf een wending te kunnen geven, of wakker te worden. volgens mij heet het lucide dromen, even googlen! Lijkt me heel erg naar inderdaad. ik had het aan het einde van mijn zwangerschap, soms werd ik dan huilend wakker! en als ik dan verder wilde slapen, droomde ik gewoon weer verder waar ik gebleven was.. dus zat ik te vechten tegen de slaap!

edit; site over lucide dromen
http://www.ld4all.com/nl/guide.html#fra ... come.shtml)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-14 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:58

He wat naar TS, helaas weet ik hoe het voelt. Ik heb ook mijn halve familie al zien sterven en ben vaak zelf ook de pineut.
Dit topic dus maar volgen in de hoop voor een goede oplossing.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:03

Ik herken dit.. Vroeger toen ik nog in ons oude huis woonde had ik elke nacht nachtmerries en dat ging van kwaad tot erger. Toen wij gingen verhuizen was dit weg. Blijkbaar heeft dit te maken gehad met een bepaalde straling die door mijn kamer liep en nee ik ben normaal helemaal niet van de zweverige dingen maar dit is toch werkelijk gebeurd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:09

Gadver, ik ben altijd op de vlucht en kan niet roepen of iemand raken ter zelfverdediging, maar jou dromen zijn van een heel ander kaliber. Zelf heb ik er nog geen oplossing of patroon voor gevonden, hoop voor jou dat het wel minder kan worden. Lijkt me vreselijk..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:16

Kir_Ples schreef:
Ik herken dit.. Vroeger toen ik nog in ons oude huis woonde had ik elke nacht nachtmerries en dat ging van kwaad tot erger. Toen wij gingen verhuizen was dit weg. Blijkbaar heeft dit te maken gehad met een bepaalde straling die door mijn kamer liep en nee ik ben normaal helemaal niet van de zweverige dingen maar dit is toch werkelijk gebeurd.

Herkenbaar, dit zijn aardstralen, hiervoor kun je plaatjes kopen die je dan bij je huis kunt leggen, waardoor die straling verminderd.

Ik heb nooit last van heimwee, alleen toen ik bij mijn oom en tante logeerde kreeg ik ineens ontzettende heimwee, zo erg dat ze me midden in de nacht nog thuis hebben moeten brengen. Later bleek dat er in die kamer waar ik sliep ook onwijs veel aardstralen zaten. :j Dit zou inderdaad ook invloed kunnen hebben op dromen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:17

Als ik het warm heb in bed heb ik ook erg last van enge dromen die levensecht lijken. Sinds ik daar op let is het véél minder geworden.
Ook kan je inderdaad leren om je dromen te sturen, wees je bewust van wat je precies droomt en probeer daaraan af te leiden of het een droom is of dat het echt is. Als je weet dat je droomt kan je jezelf ook wakker laten worden (tenminste, dat lukt bij mij)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:23

Herkenbaar!
Heb zelf ook meerdere keren per week van die horror dromen. Soms zelfs dagenlang achter elkaar.
Wat bij mij werkt is even voor je gaat slapen dingen opschrijven over je dag, waar je mee zit, etc.
Soort dagboekje maar je hoeft er geen net verhaaltje van te maken.

Dit zorgt ervoor dat ik wat rustiger ben in mijn hoofd en dan slaap ik beter.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:29

Veel voorkomende klachten bij aardstraling.

Energie te korten, depressiviteit, bedplassen, concentratieproblemen, overgevoeligheid, spierklachten , vitaminen en mineralen tekorten, pijnlijke botten en gewrichten, angsten, slapeloosheid, hoofdpijn.

Dat samen zorgt dus dat je nachtmerries krijgt.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:11

Ik ga dit even volgen, ik heb de laatste tijd ook ontzettend nare dromen.
Dan niet dat IK vermoord word, maar dat er een vreemde in mijn kamer staat (en dan geen levende) geen horror film gezicht ofzo (niet dat het ligt aan horror films kijk ik amper) maar gewoon een vrouw/man/kind die tegen me praat, en hun verhaal verteld waardoor ze zijn overleden (zelfmoord/vermoord/ziek enz) en dan zie ik het beeld voor me hoe dat allemaal is gebeurd....
een vreselijk beeld, die niemand hoort te zien.....
opeens veranderd hun vriendelijke houding, in het "kwaad" en willen ze me meesleuren naar de dood.
dan roep ik keihard dat ze weg moeten gaan (of naar het licht moeten gaan) en, mij met rust willen laten want het is mijn tijd nog niet, vaak verdwijnen ze dan, en laat hij/zij me dan met rust.
Afgelopen half jaar heb ik ook steeds een droom dat er een vliegtuig neer stort, ik zit er niet in, maar ik zie het gebeuren, en voel dan de angst, en zie beelden van de mensen die in dat vliegtuig zitten.

Dus ik ben wel benieuwd hoe je nare dromen kunt oplossen :j

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:16

Wat vreselijk :(:)
Vroeger had ik er ook wat last van. Toen heeft mijn vader een dromenvanger opgehangen en er een verhaal omheen verzonnen, zoals je bij een kind van 6 kan doen. Bij mij heeft dat echter geholpen...
Verder zou ik het niet weten, ik hoop dat je een oplossing vind! |(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:17

Mijn dromen waren trouwens ook altijd precies hetzelfde. Het ging er ook niet om dat ik vermoord zou worden of mijn vriend. Ik had ook altijd dat er iemand in de slaapkamer stond en die hield dan mijn kat omhoog die hij net vermoord had. Ik heb nooit een gezicht kunnen zien van degene die er stond, die was gewoon helemaal zwart.
Maar op een gegeven moment werden ze zo realistisch dat ik niet meer wist of ik sliep of wakker was. Het feit dat ik ook in mijn droom gewoon in bed lag hielp daar niet aan mee.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:20

TS: het zou kunnen zijn dat je last hebt van nachtterreur, dit zou je even kunnen googelen. Hiervoor heb je gewoon behandelingen. Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, deze kan je evt doorsturen naar een gepaste hulpverlener. Klinkt wel echt heel heftig die dromen, hopelijk kun je met de tips hier aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:24

Je onderbewustzijn doet erg zijn werk als je slaapt.

Drink overdag geen koffie, geen alcohol en kijk geen enge films of lees dito boeken.

Om je basis te versterken, ga in therapie om van je onderbewuste angsten af te komen. Bv EMDR of NLP..

Een dromenvanger is natuurlijk bijgeloof, je onzekerheid die ook snel in angst omslaat kan je wel veranderen en dat is anders met de dingen leren omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:25

Nachtterreur (nachtangst) is volgens mij echt nog 10x heftiger of niet? TS je zou jezelf er op kunnen trainen dat je weet wanneer je droomt. Daardoor kun je uiteindelijk ook je droom gaan sturen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:29

Herkenbaar .. dromenvanger heeft bij mij echt gewerkt ... en daarnaast slaap ik onder een klamboe. Als die ook maar een stukje open staat (ook als ik dit helemaal niet weet) krijg ik nachtmerries waar je u tegen zegt.

Zo twee dagen terug ook. Had blijkbaar met mijn voet en deken de klamboe open geschoven. En in mijn droom deed ik mijn slaapkamer deur open .. zag dat het raam open stond, wilde er naar toe rennen en ineens werd ik door iets of iemand gepakt .. schreeuwen kon niet, en toen werd ik vermoord.
Werd ik wakker .. lag helemaal stijf stil in mn bed. En toen zag ik die klamboe open.... :l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:30

Onbewuste angsten dus...dat bepaald ook je leven overdag.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:29

Zou je geen lucide dromer kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:42

Jamiie schreef:
Zou je geen lucide dromer kunnen zijn?

Lucide dromen betekent dat je je bewust bent van het feit dat je droomt. Dat is iets anders dan wat er tegenwoordig op internet rondgegooid wordt (slaapverlamming opwekken).