Externe opdrachtgevers/stageplek zoeken, moedeloos word ik!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Externe opdrachtgevers/stageplek zoeken, moedeloos word ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 20:59

Ja, echt.

Ik zit op een hele leuke school, een hele leuke opleiding waar ik veel leer en helemaal op mijn plek zit.
De lessen, vakken, opdrachten en uitjes zijn allen ontzettend leuk, er is alleen één ding waar ik moedeloos, maar dan ook echt moedeloos van word:
externe opdrachtgevers en stageplekken zoeken.
Elk blok is er een opdracht waar een externe opdrachtgever en/of stageplek voor moet worden gezocht.
Het komende blok staat in het teken van stagelopen, met zijn tweeën.
Ik heb ze geteld: het zijn inmiddels 25 bedrijven die ik heb benaderd.
Geen van allen willen ons.
Stug blijf ik door bellen, mailen en langsgaan. Maar helaas. Geen enkele stageplek wil ons. Simpelweg omdat ze al een stageloper hebben, of omdat ze geen twee mensen willen aannemen.

Misschien ligt het wel aan mij, of mijn houding, terwijl ik altijd zoveel mogelijk mezelf probeer te blijven en positief in de opdracht staan. Ik vind vrijwel alle opdrachten die ik krijg via school erg leuk, zo ook deze en volgens mij straal ik dat toch ook af.. Maar toch móét er iets zijn waarom ze me niet willen. Maar wat?!

Ik zal de komende weken stug door blijven bellen/mailen en bezoeken, hopende op een stageplek.
Ik moest dit gewoon even van me af schrijven. Misschien zijn er nog wel meer mensen die hetzelfde hebben (ervaren)

Bedankt voor het lezen :)

eenitraM

Re: Externe opdrachtgevers/stageplek zoeken, moedeloos word ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:02

Ik snap uberhaupt niet waarom er twee mensen tegelijkertijd stage moet lopen aangezien er momenteel op elk vakgebied de banen niet voor het oprapen liggen. Eén persoon kost al tijd, wat geld is. Laat staan twee personen.

imd

Re: Externe opdrachtgevers/stageplek zoeken, moedeloos word ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:04

Heel raar inderdaad, met z'n tweeën. Nog nooit van gehoord. Welk vakgebied zoek je iets?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:06

Op school wordt gezegd dat dat ligt aan het feit dat de studielast anders teveel is.
Iedereen vindt het vervelend dat het duostages zijn, omdat dus meerdere koppels nog geen stageplek hebben, terwijl, ik en mijn 'partner' in ieder geval, ruim op tijd zijn begonnen.

Zelf denk ik eerder dat het komt door het feit dat er gewoonweg te veel eerstejaars zijn.. Maar daar durf ik verder ook geen uitspraak over te doen.

@imd: in de sportsector. Een sport- en/of wellnesscentre