Ik ga straks van een studentenkamer naar een huis en wil dus ook een smart tv gaan kopen. Momenteel kijk ik eigenlijk alles op de computer en hang met laptop aan een groter beeldscherm als ik films en dergelijken wil kijken. Dit is in een studentenkamer prima, maar straks in mijn huis wil ik toch gewoon een televisie.
Punt is, ik download eigenlijk nogal veel op de computer en wil dat dus op een makkelijke manier op de tv bekijken. Uiteraard ben ik lekker lui
dus ik wil gewoon als ik met mijn laptop op de bank zit, en iets heb gedownload het gewoon zonder op te hoeven staan op mijn televisie bekijken. Nu lees ik dat je naar de meeste smart tv's kunt streamen vanaf laptop of tablet, ik neem maar aan dat dat ook vanaf een mac kan, maar ik vraag me af, heeft dat geen belasting op je netwerk? Kan ik dan tegelijkertijd nog steeds grote dingen doen op internet. Bijvoorbeeld een film downloaden en er 1 kijken via streamen tegelijk?
De meest ideale situatie zou zijn als ik ergens een soort externe schijf heb staan die ik verbonden heb aan de smart tv, en dat als ik iets download het gewoon rechtstreeks naar die schijf gedownload wordt en dat het bekijken dus niet over de wifi gaat, maar ik weet niet of dat kan en of dat dan een hele dure oplossing is?
Kun je met een smart tv een gekoppelde externe harde schijf benaderen vanaf je laptop?
Ik weet niet zo goed wat de meest ideale oplossing is voor wat ik wil. Iemand suggesties?