Openbaar vervoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 12:50

Ik heb werkelijk geen idee of het hier goed staat.. maar dan word ie vast wel op de goede plaats gezet :o

Als je een studenten OV hebt, en je gaat in het weekend met de trein (dat dus buiten je studentenOV valt) moet je dan 20 euro 'borg' op je ov kaart hebben + het bedrag wat de reis gaat kosten? Of mag je gewoon met 14 euro op je kaart reizen? De rit zelf kost namelijk 6.90 en ik heb 14.60 op mijn OV staan, maar ik vroeg me af of ik dan dus die standaard 20 euro erop moet hebben of niet.

excuses als het niet zo heel duidelijk is :')

miccamaaike

Re: Openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:52

Je OV werkt dan als kortingskaart volgens mij (je mag met 40% korting reizen) en dan moet je minimaal 10 euro op je kaart hebben staan. Die 6,90 gaat daar dan gewoon van af. Wat je er nu op hebt staan kun je dus gewoon mee reizen!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:53

jep, je kan gewoon reizen :)

die 20 euro is alleen wanneer je geen (kortings)product op je kaart hebt staan :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 12:57

Ah oke! Heeel zeker? Ik vind treinreizen al doodeng en dan ook nog een kwade conducteur als ik t fout doe is niet handig XD 2e x alleen reizen...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:06

studentenreisproduct.nl schreef:
Als je met je studentenreisproduct reist buiten de vrij-reizen periode, reis je op saldo. Als je bij het instappen incheckt en bij het uitstappen uitcheckt, reken je de reis automatisch af. Zorg dus voor voldoende saldo op de kaart als je in de kortingsuren reist.

Voor tram, bus en metro is het instaptarief minimaal € 4,- en voor de trein minimaal
€ 10,-. Met een negatief saldo kun je niet in- of uitchecken.

Dus je kan zeker weten gewoon reizen!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:06

Met een studentenkaart is 10 euro bij het inchecken inderdaad genoeg. Ik weet alleen niet of je heen EN terug wilt? Anders moet je voor de terugweg wel even opwaarderen :) . En we worden niet zomaar boos hoor :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:10

Volgens mij gaat het helemaal goed komen!
Zolang je maar netjes incheckt bij die paal, daar zie je ook vanzelf wel of het goed gaat! Succes!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 13:16

@Inoterry: alleen heen :) dankjewel allemaal c: ik kan met een gerust hart reizen XD

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:20

Wees wel zo wijs om even de moeite te nemen om te kijken wat het incheckpaaltje aangeeft als je je kaart er langs haalt. We komen regelmatig mensen tegen die (beweren) hem er langs te hebben gehaald en toch niet ingecheckt zijn maar denken dat dat wel zo is omdat ze een piep horen. Maar als het niet goed is geeft dat ding ook een piep, ook al klinkt die weer net wat anders dan de piep als het wel goed is.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 13:22

Zal ik doen, zie idd in de bus ook vaak mensen die beweren ingecheckt te zijn