Ervaring met Brillen24.nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Ervaring met Brillen24.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 21:11

Ik zou graag via deze site een zonnebril op sterkte willen bestellen. Wie heeft ervaring met het bestellen via deze site?
En uiteraard hoe is dit bevallen?

Alvast bedankt :)

Lous

Re: Ervaring met Brillen24.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 23:36

Er moet toch wel IEMAND zijn?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:35

Had al mooi stipje gezet omdat ik ook wel erg benieuwd ben...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:14

Ik heb hier een keer een gewone bril en een zonnebril op sterkte gekocht.

Als je nog een recept hebt van je opticien is dat de beste manier om een bril te bestellen. Bij mij zijn ze perfect. Het duurde wel wat lang voor ze geleverd waren, dacht 3 of 4 weken, maar dat is al met al niet veel langer dan als je ze in de winkel besteld.

Het enige nadeel is dat de pootjes e.d. nog gewoon recht zijn. Deze moet je zelf zo maken dat ze goed aansluiten bij je hoofd. Dit kan door ze even een beetje warm te maken met bijvoorbeeld een fohn. Ik dacht echter slim te zijn en heb ze bij het gasfornuis gehouden, met als gevolg dat het plastic een beetje gesmolten is op de pootjes. Dit valt verder niet op omdat het gaat om het gedeelte wat over/achter mijn oor zit.

Toevallig heb ik vorige week weer zitten kijken naar een leuke zonnebril, maar kon de keuze niet zo goed maken. Nu heb ik maar een hele kleine sterkte dus ik doe het ook gewoon vaak met een zonnebril die niet op sterkte is.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:27

Ik heb ook een gewone bril van deze site.
Heb hem nu al langer dan een jaar.
Kreeg er zelfs brillenkoker en klein schroevendraaiertje erbij. Ben nog steeds erg blij met mijn bril.
Het grote nadeel vind ik alleen dat je hem van te voren niet hebt kunnen passen en dus niet weet hoe die staat

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:29

Ja maar als je een beetje een redelijke foto hebt, dus recht van voren zoals een pasfoto, kun je die uploaden en krijg je wel een klein beetje een idee :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:01

Heb net een zonnebril besteld bij ze.
Ik heb mijn eigen montuur even opgemeten en een montuur gezocht die ongeveer even breed is en ongeveer even lange pootjes heeft. Hopelijk komt het zo goed!
Had nog een kortingcode van 7 euro in de mail, dus mooi goedkope bril zo :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:03

ik heb er vorig jaar een zonnebril gekocht, met het recept van mijn gewone bril.
Ik zie er echter heel anders mee dan met mijn gewone bril, volgens mijn opticien komt dat door de kwaliteit van de glazen. Ik heb in mijn gewone bril superkwaliteit glazen en bij brillen24 is dat minder.

Als ik mijn gewone bril afzet en de zonnebril op zet, moet ik even wennen, na een paar minuten kan ik dan de auto in en me veilig (nou ja) in het verkeer begeven

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:05

Bij welke opticien kom je?

Ik heb een gewone bril van de Specsavers... dus hoop dat t verschil niet al te groot is.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:08

Met eenvoudige sferische sterktes moeten de glazen niet zo'n probleem geven, maar bij cylindrische afwijkingen wordt het toch een lastiger verhaal. Vaak zit de as er niet goed in. En bij varifocale glazen gaat het helemaal vaak mis, leesgedeeltes zijn te smal, vertekening te breed, enzovoort. Hoor daar vaker klachten over van klanten die 'onze' glazen gewend zijn. Daarnaast is het natuurlijk een grote gok of een montuur wel goed staat en past.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:08

miccamaaike schreef:
Bij welke opticien kom je?

Ik heb een gewone bril van de Specsavers... dus hoop dat t verschil niet al te groot is.

Bij de opticien hier in het dorp.....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:19

Drunksheep schreef:
Met eenvoudige sferische sterktes moeten de glazen niet zo'n probleem geven, maar bij cylindrische afwijkingen wordt het toch een lastiger verhaal. Vaak zit de as er niet goed in. En bij varifocale glazen gaat het helemaal vaak mis, leesgedeeltes zijn te smal, vertekening te breed, enzovoort. Hoor daar vaker klachten over van klanten die 'onze' glazen gewend zijn. Daarnaast is het natuurlijk een grote gok of een montuur wel goed staat en past.

hmm dat wordt spannend dan, ik heb een cylindrische afwijking dus ben benieuwd wat ik straks krijg. Nou ja t is een zonnebril voor erbij, dus heel dramatisch zal t vast niet worden.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:24

Helaas kan een verkeerde asrichting erg beroerd kijken en een duizelig effect geven :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:38

Oh ik bedoelde meer dat als hij niet bevalt t niet een heel groot drama is om hem niet te gebruiken, heb m niet perse nodig, leek me handig voor erbij. We zullen zien!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 00:35

Ik heb helaas echt een zonnebril op sterkte nodig en heb een cylinder aan beide ogen. De brillen bij de opticien vind ik gewoon te duur. Maar ja dat komt voornamelijk omdat het natuurlijk allemaal merkbrillen zijn. Ik zal dus al snel €200 kwijt zijn. Daarom dacht ik dat dit wel een goede oplossing zou zijn.

Edit:
Nu ben ik alleen naar de opticien geweest vanmiddag om te kijken hoe mijn ogen ervoor staan.
Krijg ik mijn brilvoorschrift dus alleen mee als ik eerst even €30 dok en daar ben je dan al 21 jaar klant voor :+
Gelukkig niks veranderd en weet ik het brilvoorschrift nog uit mijn hoofd. Nu wil ik dus verder met bestellen ,maar om de pupilafstand te berekenen moet ik dus een foto maken met pasje op mijn voorhoofd. Klopt dit of is dit ook een 1 april grap?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:52

Heb jij je recept dan niet meegekregen toen je je gewone bril kocht? Die bewaar ik namelijk altijd omdat daar het bonnetje ook bij zit.
Zodoende kon ik alles zo invoeren.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:12

Ik zou sowieso het recept van je huidige bril aanhouden als je de brillen naast elkaar gaat gebruiken. Anders krijg je kijkverschil en dat is heel irritant als je je brillen wisselt :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 09:07

Nee helaas,heel stom maar die heb ik toen weg gegooid. Ben ook wel toe aan een nieuwe inmiddels. Heb deze nu al 5 jaar.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:14

ook wij zien in onze optiekzaak soms brillen van deze site voorbij komen.
Het is natuurlijk een hele goedkope manier om aan je bril te komen.
Passen via foto's is een optie, maar zeker bij de kunststof monturen kun je niet voelen of een bril plezierig aanvoelt op de neus, en hier is helemaal niets aan te stellen.
Zuiverheid van de glazen en kwaliteit van de ontspiegeling is ook nog discutabel.
Wat wij inderdaad regelmatig tegenkomen zijn assen die niet goed staan en wat ook nog wel eens fout gaat is de centrering van de optische centra.
Kortweg uitgelegd: elk glas heeft 1 punt waar je het scherpst doorheen kijkt, die wordt normaal aangepast aan de onderlinge afstand tussen je ogen. Wordt dit niet goed gedaan, moet je als het ware om een hoekje kijken.
Dat kijkt dus niet rustig.
Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar vergeet ook vooral niet dat het verstandig is om 1x in de 2 a 3 jaar je ogen te laten meten door een goede opticien. Zij kunnen problemen op tijd herkennen en je hebt ten slotte maar 1 paar ogen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 09:28

Het zou natuurlijk ook heel fijn zijn als opticiens niet alleen dure merkbrillen verkopen. Dan heeft de kleine portemonnee er ook nog iets aan.
Dan is zo'n site als deze natuurlijk een hele fijne uitkomst.
Doordat ik bijna altijd in de kindermerken val en een cylinder heb, val ik daarnaast altijd buiten de categorie de tweede bril gratis en/of gratis een zonnebril op sterkte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:32

Lous, met het huismerk heb je bij Hans anders, specsavers etc toch met gemak een zonnebril op sterkte onder de 100 euro?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:39

frisian_love schreef:
ook wij zien in onze optiekzaak soms brillen van deze site voorbij komen.
Het is natuurlijk een hele goedkope manier om aan je bril te komen.
Passen via foto's is een optie, maar zeker bij de kunststof monturen kun je niet voelen of een bril plezierig aanvoelt op de neus, en hier is helemaal niets aan te stellen.
Zuiverheid van de glazen en kwaliteit van de ontspiegeling is ook nog discutabel.
Wat wij inderdaad regelmatig tegenkomen zijn assen die niet goed staan en wat ook nog wel eens fout gaat is de centrering van de optische centra.
Kortweg uitgelegd: elk glas heeft 1 punt waar je het scherpst doorheen kijkt, die wordt normaal aangepast aan de onderlinge afstand tussen je ogen. Wordt dit niet goed gedaan, moet je als het ware om een hoekje kijken.
Dat kijkt dus niet rustig.
Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar vergeet ook vooral niet dat het verstandig is om 1x in de 2 a 3 jaar je ogen te laten meten door een goede opticien. Zij kunnen problemen op tijd herkennen en je hebt ten slotte maar 1 paar ogen.

Heb je gelijk in maar................
Er is een test geweest van Kassa (volgens mij) en daar bleek dat er kwalitatief niks mis was met de bril van brillen24. Wel zo besteld als ik ook heb gedaan, dus met een recept van de opticien die ik nog had liggen. Sterker nog de opticien pikte de bril er uit als 1 van de besten ;)

Geen idee meer wanneer dat was. Zeker al wel een tijdje geleden, ik kan het zo snel niet terug vinden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:01

LadyMadonna schreef:
Lous, met het huismerk heb je bij Hans anders, specsavers etc toch met gemak een zonnebril op sterkte onder de 100 euro?

Niet als je een cylinder hebt helaas.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:07

Bij Hans anders kan je gewoon je cilinder ingeven, ik heb nu even iets fictiefs gedaan en dan kom ik op 149 euro uit. (Excl huidige actie tweede bril gratis)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 02-04-14 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:07

Mijn vriend heeft al zijn 2e bril via de site, hij is er erg tevreden mee en lekker goedkoop.