ik word niet goed van onze website bouwer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

ik word niet goed van onze website bouwer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:08

Toen wij in Portugal zijn begonnen, heeft mijn vader een website gebouwd. Dit deed hij voor niks, maar ik moest dan ook wel lang wachten voordat een doorgegeven foto of andere tekst online stond. Nu was hier een kennis die hele mooie verhalen had over wat hij allemaal zo geweldig kon, en wij hebben onze site door hem laten maken. Het klinkt allemaal of ie helemaal geweldig is, maar 't is gewoon een programma wat uiteindelijk iedereen wel kan als je de tijd er voor neemt om uit te vogelen hoe je iets moet plaatsen. knip en plak werk.
Uiteraard heeft hij er veel tijd in zitten, maar echt elk plaatje heb ik aan moeten wijzen waar het moet, en dan nog niet zo doen, ik ben er dan klaar mee, en laat het maar zo omdat ik ook niet de zeur wil zijn. Nu staat er op de start pagina ook ineens van alles bij waar ik niet om heb gevraagd...maar goed. zo ernstig is het nu ook weer niet. Maar ook zitten er pop ups in, hij geeft het gebeuren waar de website op staat de schuld wat na navragen helemaal niet het geval is, hij kan dit oplossen, maar weet dus niet hoe dat moet.
Maar nu moet er nog een terug link geplaatst worden, er missen ineens dingen en de vertaling was nog niet compleet en ik zag een stomme fout bij de prijzen die natuurlijk snel gecorrigeerd moet worden. Het eerste heb ik 17 dagen geleden aangeleverd en het laatste 11 dagen geleden. (3 mailtjes) En zoals altijd hoor ik niks. niet dat het is aangekomen, niet dat er iets niet duidelijk is of wat dan ook. Ik kan weer gaan zitten afwachten tot het erop staat. Nu dus al 2 weken. IK heb al verschillende keren aangegeven dat ik niet verwacht dat het binnen 5 dagen online staat, maar geef even door wanneer ongeveer en laat even wat horen.... maar nee, gewoon niet doen! ben er klaar mee........
Ik vraag mij alleen af als ik aangeef niks meer daarmee te willen doen of de site wel zo blijft als dat ie nu is en niet uit de lucht wordt gehaald bv..... Het is toch wettelijk onze site? daar mag hij toch verder niet aankomen?
Nu ben ik er klaar mee, ik wacht nog even tot de boel erop staat en zeg dan dat ik stop met de samenwerking. De website heeft hij gemaakt, maar verer staat alles op onze naam en betalen wij daar rechtstreeks voor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: ik word niet goed van onze website bouwer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:20

Gaat het om de website uit je onderschrift? Die ziet er imo inderdaad vrij standaard uit, ik krijg niet het idee dat je een webdesigner nodig hebt om die te maken of te onderhouden, met wat basiskennis kan je dat ook zelf, zo ingewikkeld is hij imo niet. Weet je waar de website gehost wordt, en waar je je domeinnaam enz. Geregistreerd hebt staan, en heb je hier de inloggegevens van? Als je zelf het wachtwoord wijzigt voordat je aan deze persoon vermeld dat je zonder hemverder wilt, dan kan hij niet meer inloggen en kan hij ook niet de boel uit de lucht halen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:23

Heb je ervoor betaald (dus de website niet het domein)? Ik heb helaas niet het idee dat dit professioneel gebeurd is.
Waar is je domein? Het is niet heel moeilijk zelf aanpassingen te maken in ieder geval. Gewoon een paar tutorials zoeken :)

Zo kun je bijvoorbeeld komodo 8 gratis downloaden en de bestanden erin openen, bijwerken en met de file manager gewoon weer online zetten, dan schrijft hij automatisch je bestand over. Nu vind ik je html wel een beetje chaotisch, maar ik heb niet heel veel verstand van html ik gebruik zelf alleen wat ik zelf ken/weet.
Maar de website is zeker van jou dus hij heeft er verder niet veel over te zeggen. Maar dat ligt er dus aan of je betaald hebt/contract hebt enzo met hem. Daar kan dus instaan of hij het recht houdt als enige te updaten enzo. Ik weet nl dat een vriendin van mij via via een site heeft laten maken en die hadden echt een slecht contract, super nadelig voor hun dus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:29

Ik heb een betaalde website,waar we totaal geen problemen mee hebben.
Er kan ook verder niemand aan die site zitten,wij hebben een gebruikersnaam en eigen wachtwoord.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:29

Als jij ervoor betaald, dan mag je 'zeuren' zoveel je wilt! Hij hoort zijn beloftes waar te maken. Daar betaal je voor. Klinkt een beetje als een beunhaas om eerlijk te zijn.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:39

De domeinnaam en host (weet ook niet hoe je dat allemaal noemt) staat op naam van mijn vader. Wij betalen dat gewoon en niet de gene die de website heeft gemaakt. Mijn pa zei net (ff gebeld) dat hij zo iets kan veranderen dat hij niet meer bij de website kan.

Ik heb voor de website betaald. geen contract.

Mijn vader heeft een paar week geleden ook een paar verschillende programma's gegeven om een site mee te maken, eerst om te oefenen en als het wat is, schaffen we de originele/officiele aan. Mijn idee was om deze nu te laten zoals hij is en de komende tijd zelf iets proberen te maken om dan na de zomer zelf alles te doen, mag ook gewoon een nieuwe. Is ook veel handiger als er even een kleinigheidje anders moet of een paar nieuwe foto's.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:41

Vraag bij de host gewoon jullie gegevens op en doe het zelf. Als die ander niets wil bijwerken moet je het zelf doen dan heeft hij geen voet om op te staan zonder contract.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:45

Maar zou ik dan dat programma waar de site in is gemaakt niet zelf moeten hebben? neem aan dat daar ook een persoonlijke code bijhoort?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:51

Nee, je domein heeft waarschijnlijk filezilla of gewoon een file manager waar je handmatig alles doet.

In filezilla is het eigenlijk best makkelijk als je het door hebt maar als je het nooit gedaan hebt raad ik gewoon aan de file manager te gebruiken dan heb je vaak geen programma's nodig. Je zoekt het bestand wat je wilt bijwerken (bijvoorbeeld de home page, bv home.html) je klikt daar dan op en opent de code dan krijg je een hele hoop codes te zien maar ook bv tekst van jullie met een <br> tag (dat is een enter toets voor html). Stel je verandert een woordje in je home.html dan sla je op en is het automatisch veranderd op je website. Het is eigenlijk niet zo moeilijk als je het door hebt :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:53

Dat programma werkt met templates, heeft hij je deze ook toegestuurd?
De inlog van de host kun je inderdaad zelf zonder problemen vervangen, maar de inlog van het administratiepanel van de websitebuilder niet.
Mocht je inlog gegevens hebben en de prijzen meteen willen veranderen geef maar een seintje, doe ik 't (kosteloos) voor je, kleine moeite.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:57

De prijzen zijn gewoon geplakt vanuit mijn aangeleverde words bestand...... hij kon dat niet anders. Of het zou erg veel tijd kosten en dat moest ik dan betalen. Ik denk....waarom moet ik betalen voor iets wat je niet kan? dus ik vermoed dat dat dan niet makkelijk te veranderen is?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:58

Toch is het wel heel simpel te veranderen :j

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:58

De prijzen zijn gewoon geplakt vanuit mijn aangeleverde words bestand...... hij kon dat niet anders. Of het zou erg veel tijd kosten en dat moest ik dan betalen. Ik denk....waarom moet ik betalen voor iets wat je niet kan? dus ik vermoed dat dat dan niet makkelijk te veranderen is?

ik zal mijn pa alvast de codes gaan vragen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:18

De wachtwoorden van de admin en webbuilder accounts moet je wel kunnen vervangen lijkt me. Dan kan hij eigenlijk nergens bij komen. Als je dat doet kun je gewoon de samenwerking beëindigen en iemand zoeken die het wel snel kan doen, wellicht nog een stuk goedkoper ook :)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 14:26

Tja, qua wat er is betaald valt wel mee. Vorig eenmalig een bedrag voor het maken en daarna heb ik weet ik hoeveel keer gevraagd wat ik hem verschuldigd ben. Ik betaal liever dan dat het niks kost waardoor ik niet het recht heb te mopperen als het niet snel genoeg gaat. Maar daarna eenmalig de kosten van een extra programma betaald om ook de Portugese versie erop te kunnen zetten....Daarna weer gemopperd dat het wel prettig zou zijn als ie alleen al even een berichtje zou doen dat ie foto's of wat dan ook had ontvangen... en nu was er ineens op echt een paar kleine dingetjes na,,,,even wissen en plakken......een rekening van 120,- a 15,- per uur.....wat toch wel erg overdreven is hier in PT aan uurloon ............. hij wilde ook wel een rekening uitschrijven met IVA (btw) maar dan zou het duurder worden...... de pipo is niet eens ingeschreven als bedrijf en kan niet eens een officiele rekening uitschrijven laat staan met IVA. Als wij dat zouden inleveren bij de boekhouding dan hangt hij.......... dus mijn twijfels worden steeds erger mbt op het logisch nadenken van de man. We zijn er achter dat het voornamelijk erg veel bla bla was en is. Als ze hier langs komen....(zijn vrouw is wel heel leuk) is het altijd geklets over computers en hoe geweldig hij is..... maar laatst kwamen ze langs toen mijn vader er was, die er na mij idee meer van weet, en toen hield hij wijselijk zijn mond. zoals je ziet.....ben het beu, maar baal er van dat ik er zelf geen snars van weet en we hem nog "nodig" zijn. De site zijn we echt wel nodig.....

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 19:12

Nijn schreef:
Dat programma werkt met templates, heeft hij je deze ook toegestuurd?
De inlog van de host kun je inderdaad zelf zonder problemen vervangen, maar de inlog van het administratiepanel van de websitebuilder niet.
Mocht je inlog gegevens hebben en de prijzen meteen willen veranderen geef maar een seintje, doe ik 't (kosteloos) voor je, kleine moeite.

bedankt voor je aanbod, heel lief. Mijn vader wilde de codes wel doorsturen maar gaf aan dit ook wel te willen veranderen voor mij. Ik wacht het weekeinde nog even af. heb ik dan nog niks gehoord of veranderingen gezien dan stuur ik de boel naar mijn pa.