Houding en gedrag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Houding en gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 22:21

Mijn dochter is vorig jaar mishandeld door haar (ex)vriend.

Dit gebeurde omdat de antwoorden die mijn dochter gaf tijdens een soort woordenwisseling hem niet aanstonden.

Tijdens die mishandeling begon mijn dochter te schreeuwen, waarop die jongen behoorlijk hardhandig haar mond dicht drukte waardoor ze geen lucht meer kreeg en ze probeerde zijn arm en hand weg te krijgen.
Hierbij liep die jongen een aantal krassen op in zijn gezicht.

Ze is door de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en na onderzoek mocht ze gelukkig mee met ons.

Ik ben met haar mee geweest toen ze aangifte ging doen.
Er werd haar tijdens die aangifte al verteld, dat wanneer ze die aangifte doorzette, die ex-vriend ook aangifte zou doen (van die krassen in zijn gezicht)

Ze heeft wel doorgezet met alle ellende vandien.
Ze werd bedreigd, gestalkt, lastig gevallen etc om haar zover te krijgen om die aangifte in te trekken.
Na een paar maanden heeft ze murw inderdaad die aangifte ingetrokken omdat de politie met die "bedreigingen" (in de sms-jes werd nl niet expliciet verteld wat er gedaan zou worden, alleen dat het zeer onplezierig zou zijn) etc, niets kon doen.

Blijkbaar waren allebei die aangiften al doorgestuurd naar het OM, dus het lag aan de officier van justitie wat hij ermee zou doen dat de aangiften waren ingetrokken.

Omdat haar nieuwe adres blijkbaar niet binnen gekomen was bij het OM hoorde ze vrij laat dat ze in een TOM-zitting moest verschijnen.
Normaal staat tijdens zo'n zitting de "schuld" al vast.
Haar advocate kon volgens haar zeggen, dus nog weinig doen.
Mijn dochter had wel het geluk dat er iemand van school ook meegegaan is.
Door zijn "pleidooi" is ze "vrijgespoken".
Er werd toen verteld dat die ex-vriend voor de politierechter moest verschijnen, maar dat is dus niet gebeurd.
Hij is ook tijdens een TOM-zitting vrijgesproken.
Dit stond in een brief van de Rechtbank met als verklaring dat haar houding en gedrag de mishandeling blijkbaar uitgelokt had.

Onbegrijpelijk dat dit dus blijkbaar mag in Nederland en onvoorstelbaar.

Is houding en gedrag van iemand dan een vrijbrief om tot mishandeling over te mogen gaan?

Sissi87

Re: Houding en gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:25

Belachelijk, echt niet te filmen dit.

Nederlands rechtsysteem kraakt aan ALLE kanten.. ze zouden hier t amerikaans rechtsysteem moeten invoeren..

(Las net toevallig op nos.nl dat er in deurne een juwelier was overvallen en de dame achter de balie de 2 overvallers heeft doodgeschoten, je kan er GIF op innemen dat zij met dit K*T systeem van NL ook nog is vast komt te zitten...

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 22:59

Het Nederlandse rechtssysteem kraakt zeker aan alle kanten.

Er wordt naar willekeur "recht" gesproken.
Het gebeuren met mijn dochter staat ook niet op zich.

De laatste jaren hebben we regelmatig "contact" gehad met het wets- en rechtsysteem mede door een paar "aardige" buren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:40

waarom kijk ik er niet van op :?

nederlands rechts systeem, politie… allemaal 1 pot 'je hebt er weinig aan'

Maar een houding kan een ruzie veroorzaken maar mag zeker nooit leiden tot mishandeling
Jammer ook dat ze eigenlijk niks met de smsjes doen. Ze zou verwachten dat ze daarmee wat sterker zou staan en aan zou tonen hoe zijn gedrag in elkaar steekt

Hoe is het met je dochter nu? En zie je nog problemen voor de toekomst?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:54

Als moeder zijnde zou ik die knappe boy een goei stomp op zijn gezicht geven. Want ja, zijn stalkende en bedreigende houding lokte bij jou een klap op zijn gezicht uit..

Onzin toch, maar dat is de manier van omgang hier in NL.
Je kunt beter zelf je eigen zaakjes afhandelen. je mag geen eigen rechtertje spelen maar als je het de echte rechter uit laat maken is er geen rechtvaardigheid en zitten jullie nog met de sh*t en rotgevoelens.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:12

Ojajoh schreef:
waarom kijk ik er niet van op :?

nederlands rechts systeem, politie… allemaal 1 pot 'je hebt er weinig aan'

Maar een houding kan een ruzie veroorzaken maar mag zeker nooit leiden tot mishandeling
Jammer ook dat ze eigenlijk niks met de smsjes doen. Ze zou verwachten dat ze daarmee wat sterker zou staan en aan zou tonen hoe zijn gedrag in elkaar steekt

Hoe is het met je dochter nu? En zie je nog problemen voor de toekomst?

Dat houding en gedrag ruzie kan veroorzaken, ben ik volledig met je eens.
Maar het mag (in mijn ogen) nooit tot lichamelijk geweld en mishandeling leiden.

Die jongen heeft al eerder anderen mishandeld, dus het is geen "alleenstaand geval" met mijn dochter.

Het is inderdaad heel jammer dat de politie niets met die smsjes gedaan heeft.
Het was ook heel belachelijk dat die aangifte van HEM ook doorgestuurd is.
Naar willekeur worden aangiften doorgestuurd of "simpelweg" opgelegd (zoals ze dat zo mooi noemen, de politie)
Ook de manier waarop ze in feite gedwongen werd om haar aangifte in te trekken, sloeg werkelijk waar nergens op.

En dat terwijl er zoveel te doen is over huiselijk geweld.

Mijn dochter heeft er veel moeite mee om het te verwerken, hoofdzakelijk hoe er door politie en justitie mee om gegaan is.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:15

RoyceMack schreef:
Als moeder zijnde zou ik die knappe boy een goei stomp op zijn gezicht geven. Want ja, zijn stalkende en bedreigende houding lokte bij jou een klap op zijn gezicht uit..

Onzin toch, maar dat is de manier van omgang hier in NL.
Je kunt beter zelf je eigen zaakjes afhandelen. je mag geen eigen rechtertje spelen maar als je het de echte rechter uit laat maken is er geen rechtvaardigheid en zitten jullie nog met de sh*t en rotgevoelens.

Rechtvaardigheid is er zeker niet (meer) in het nederlandse rechtssysteem.

Die slogan:" De politie is je beste vriend", is een lachertje.
Al zullen ze inderdaad voor een enkeling wel "hun beste vriend" zijn.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:36

Politie kan niks doen met stalkberichten?
Dat is echt ronduit belachelijk. Mijn moeder en ik hebben ook aangifte tegen iemand gedaan (weliswaar ouder dan ik), maar de politie wil al weten wanneer ik normale berichten van deze persoon krijg, ondanks dat er waarschijnlijk geen gevaar meer voor mij is nu.

Heel erg vervelend allemaal. Ik hoop dat het goed komt..

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:19

Arc_En_Ciel schreef:
Politie kan niks doen met stalkberichten?
Dat is echt ronduit belachelijk. Mijn moeder en ik hebben ook aangifte tegen iemand gedaan (weliswaar ouder dan ik), maar de politie wil al weten wanneer ik normale berichten van deze persoon krijg, ondanks dat er waarschijnlijk geen gevaar meer voor mij is nu.

Heel erg vervelend allemaal. Ik hoop dat het goed komt..

Ik was er bij, toen de politie-mevrouw dit vertelde aan mijn dochter.

Maar ja, politie "doet" in dit stuk van de provincie wel vaker "rare" dingen.

Zo vonden wij (oa) dieselolie in onze tuin dichtbij de schutting met die "aardige" buren.
Gemeente langs geweest, foto's gekregen waarop een besmeurd emmertje met dieselolie te zien is, naast het olievat, nog geen meter achter de grensafscheiding.

Politie doet hier ook niets mee.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:44

Jemig zeg, ik had niet gedacht dat dit zo zou kunnen!
Iemands houding en gedrag kan geen mishandeling uitlokken, je kan natuurlijk best iemand boos maken maar het is dan aan hem om dit fatsoenlijk uit te drukken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:48

Ja hoor, en een vrouw in een kort rokje vraagt erom verkracht te worden :roll:

Ik vind het onvoorstelbaar dat hij vrijgesproken is. Kunnen jullie er verder nog werk van maken of is dit het?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:53

miekel92 schreef:
Jemig zeg, ik had niet gedacht dat dit zo zou kunnen!
Iemands houding en gedrag kan geen mishandeling uitlokken, je kan natuurlijk best iemand boos maken maar het is dan aan hem om dit fatsoenlijk uit te drukken.

Volgens de officier van justitie kan het dus inderdaad.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:59

phormicola schreef:
Ja hoor, en een vrouw in een kort rokje vraagt erom verkracht te worden :roll:

Ik vind het onvoorstelbaar dat hij vrijgesproken is. Kunnen jullie er verder nog werk van maken of is dit het?

Er kan hooguit nog een civiele procedure gestart worden.
Haar advocaat gaf haar echter wel te kennen dat dit weinig op zou leveren.

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat dit in Nederland mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 03:34

Sissi87 schreef:

Nederlands rechtsysteem kraakt aan ALLE kanten.. ze zouden hier t amerikaans rechtsysteem moeten invoeren..

(Las net toevallig op nos.nl dat er in deurne een juwelier was overvallen en de dame achter de balie de 2 overvallers heeft doodgeschoten, je kan er GIF op innemen dat zij met dit K*T systeem van NL ook nog is vast komt te zitten...

Hoe gaat het er dan in Amerika aantoe?

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 05:43

Rowdine schreef:
Sissi87 schreef:

Dan kom je gewoon in de gevangenis terecht, nou en in Amerika dan wil je echt niet in de gevangenis terecht komen. Dat is allesbehalve een pretje.(itt Nederland)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:06

haflover3 schreef:
Rowdine schreef:

Dan kom je gewoon in de gevangenis terecht, nou en in Amerika dan wil je echt niet in de gevangenis terecht komen. Dat is allesbehalve een pretje.(itt Nederland)

Wat is dit nu weer voor onzin? Of heb je een bron?

TS, veel sterkte, ik hoop dat de ellende snel ophoudt!

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:44

Rowdine schreef:
haflover3 schreef:

Wat is dit nu weer voor onzin? Of heb je een bron?

TS, veel sterkte, ik hoop dat de ellende snel ophoudt!

Je vraagt het zelf toch? Als je het zelf dan al weet

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:40

Het Amerikaanse rechtssysteem is geen rechtssysteem meer, dat is inmiddels een fascistisch systeem tegen alle mannen en gekleurde mensen geworden. Als je als vrouw zelf een boekenkast op je kop trekt en dan om politie roept, dan ordt de man zonder pardon afgevoerd, zonder naar het verhaal te luisteren. Dit gebeurd ook als de vrouw degene is die de man mishandeld en de man de politie belt. Resultaat is altijd dat de man aan het kortste eind trekt.
Mijn bron is mijn Amerikaanse man en zijn Amerikaanse ex-vrouw. Momenteel hebben wij een Amerikaanse vriend bij ons inwonen die ook in dat soort situaties verzeilt raakte.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:59

phormicola schreef:
Het Amerikaanse rechtssysteem is geen rechtssysteem meer, dat is inmiddels een fascistisch systeem tegen alle mannen en gekleurde mensen geworden. Als je als vrouw zelf een boekenkast op je kop trekt en dan om politie roept, dan ordt de man zonder pardon afgevoerd, zonder naar het verhaal te luisteren. Dit gebeurd ook als de vrouw degene is die de man mishandeld en de man de politie belt. Resultaat is altijd dat de man aan het kortste eind trekt.
Mijn bron is mijn Amerikaanse man en zijn Amerikaanse ex-vrouw. Momenteel hebben wij een Amerikaanse vriend bij ons inwonen die ook in dat soort situaties verzeilt raakte.

Dat is ook geen rechtssysteem meer dus.
Lijkt veel op het nederlandse systeem.
Degene die het mooiste verhaaltje weet te verzinnen, weet blijkbaar iedereen om zijn/haar duim te winden.

In Amerika lijkt het dan een voordeel dat er een jury is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 02:08

Ze kan in hoger beroep gaan met een goede advocaat. Meer mogelijkheden heeft ze niet. Maar frustrerend is het wel ja.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:18

Pauline schreef:
Ze kan in hoger beroep gaan met een goede advocaat. Meer mogelijkheden heeft ze niet. Maar frustrerend is het wel ja.

Degene die ook mee geweest is naar de TOM-zitting (en daar zo goed als alleen het woord gevoerd heeft) heeft mijn dochter aangeraden om een klacht tegen haar advocate in te dienen.
Het kantoor van die advocate heeft eerst een interne klachtenbehandeling en daar kwam inderdaad uit dat er hoger beroep mogelijk is.

Nu zou die advocate wel "mogelijkheden" zien in zo'n hoger beroep.

Met de advocatuur vind ik het wel heel slecht gesteld in Zeeland.
Als mijn dochter haar "raadgever" niet had, had dat advocatenkantoor wel het geld opgestreken via de raad van rechtsbijstand en er in feite totaal niets voor gedaan.

Het lijkt wel alsof advocaten een (onderling) spelletje spelen om zo min mogelijk te hoeven werken en zich in te zetten voor hun cliënten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:26

Als een advocatenkantoor zo heeft zitten prutsen is het misschien ook wel tijd voor een klacht richting deken (pas na de interne klachtbehandeling bij het kantoor), maar ook een klacht richting de RvR. Die willen dit best weten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:35

Waar ik benieuwd naar ben voordat ik oordel over het rechtssysteem is het verhaal wat jou dochter heeft gedaan dat het zover is gekomen. Twee vechten, twee schuld. ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:48

KimD schreef:
Waar ik benieuwd naar ben voordat ik oordel over het rechtssysteem is het verhaal wat jou dochter heeft gedaan dat het zover is gekomen. Twee vechten, twee schuld. ;)

Die ex-vriend maakte een nogal behoorlijk agressieve opmerking over een familie-lid van ons, waarop mijn dochter antwoordde; "hoe zou jij het vinden als ik zoiets over familie van jou zeg?"

Daarop kwam hij intimiderend op haar af (hij had ook gedronken) waarop mijn dochter begon te "gillen" en toen ging die ex-vriend door het lint.

In de OP staat dit ook.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:54

Prrrr schreef:
Als een advocatenkantoor zo heeft zitten prutsen is het misschien ook wel tijd voor een klacht richting deken (pas na de interne klachtbehandeling bij het kantoor), maar ook een klacht richting de RvR. Die willen dit best weten.

De uitkomst van de interne klachtbehandling is;
De rekening van de tweede toevoeging hoeft niet betaald (er is ook namelijk niets gedaan)
Het is nu dus wel mogelijk om bezwaar te maken tegen de uitspraak van het OM
Er is nu dus ook een proces mogelijk om de gemaakte kosten te verhalen.

Waarom dit niet gelijk vermeld had geworden is mij dan ook een raadsel.