representatief, wat vind jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

representatief, wat vind jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:36

hallo,

ik ben is even benieuwd. wat vinden de bokkers nou representatief? en dan gaat het om algemeen medewerkers in een winkel.

wat kan wel wat kan niet? waar stoor jij je aan bij personeel ?

ik zelf werk bij de intratuin op de dieren afdeling, ik draag altijd een zwarte broek met ons werkpolo of sweater.

sinds deze week heb ik dreadlock extensions. hele dunne in de zelfde kleur als mijn haar. zouden jullie dit bijvoorbeeld storend vinden of niet?
fotootje

het zijn gewoon schuifspelden dus ik zal vanavond horen of het mag , zo niet kan ik ze er meteen uithalen :)

zelf persoonlijk vind ik storend als mensen een veelste grote sjaal over hun polo dragen of een broek met drukke print. tattoos die in het zicht zijn vind ik dan weer niet storend ( mits het geen schokkende dingen zijn ) maar bijvoorbeeld teksten vind ik gewoon kunnen )

dus wat vinden jullie bokkers ^^?
Laatst bijgewerkt door Team_Sublime op 28-03-14 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jumerenik

Re: representatief, wat vind jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:37

de link dot het niet...

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:37

heb hem al veranderd :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:38

persoonlik vind ik het er niet uizien, en daarom storend. maar ik denk dat als ik het wel leuk zu vinden, ik het ook niet storend zou vinden. gewoon mijn meningg :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:39

haha ja je zit natuurlijk ook met een stukje smaak :)
heb expres met oog op me werk schuifspelden genomen die kunnen in en uit wanneer ik wil

Elsemiekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:41

Qua smaak is het niet mijn ding, maar storend? Nee, moet iedereen toch lekker zelf weten. Als het nou om provocerende dingen gaat zoals bepaalde tatoeages of kleding met bepaalde teksten o.i.d. wordt het een ander verhaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:43

Ik snap het nooit zo goed. Ik heb een neuspiercing en een kleine, dunne tattoo op mijn pols (kan verward worden met een horloge of armbandje). Daar storen toch veel mensen zich aan, en ik kan maar niet begrijpen waarom. Is het dan ook een probleem als ik blond haar heb en al mijn collega's bruin? We leven niet meer in de tijd waar alleen prutsmutsen en zeelui tattoo's hadden, dus ja..

Zelfde geldt voor de dreads, je ziet heel veel zwarte mensen die een soort van die vlechtjes hebben in hun hele haar. Weet niet of die ook dreads heten, maar dat ziet er gewoon normaal uit toch?

Discriminatie, zeg ik u!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:48

Het enige waar ik me aan stoor is lamlendigheid en van dat smakkende kauwgom gekauw.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:51

Als de dreads netjes in een staart of knot zitten zou ik er niet zoveel problemen mee hebben.
Los vind ik er erg slordig uitzien en zou ik niet op prijs stellen als klant.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:52

Ik kan me niet storen aan de haardracht van een winkelmedewerker over het algemeen. Wel vind ik echte dreads echt ranzig... Ik vind het er gewoon zo vies uitzien :o. Maar dat doet voor mij verder niet af aan de kundigheid van het personeel of zo.

Ik denk ook wel dat het afhankelijk is van de winkel waar je werkt. Bij de Bijenkorf moet je niet met dreads aankomen, vind ik. Maar bij een tuincentrum moet dat prima kunnen.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:53

Ik werk bij de Kiosk. Daar moet ik me oorbellen en piercings uitdoen. Ik vind het allemaal wat overdreven, want niemand stoort zich aan oorbellen.

Ik zou de Dreads wel in een staart doen als ik jou was.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:53

Nies_ schreef:
Het enige waar ik me aan stoor is lamlendigheid en van dat smakkende kauwgom gekauw.

:j
En ik kan een onverzorgd uiterlijk ook niet waarderen :P

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:54

Wat ik ook heel erg storend vind, is personeel dat in de winkelopening gaat staan roken tijdens hun pauze. Echt zo smerig.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:55

_San87_ schreef:
Wat ik ook heel erg storend vind, is personeel dat in de winkelopening gaat staan roken tijdens hun pauze. Echt zo smerig.

Ja, dan heb ik zoiets van ga om het hoekje staan. :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:56

Samsie schreef:
_San87_ schreef:

Ja, dan heb ik zoiets van ga om het hoekje staan. :j

Als ik dat zie, ga ik de winkel al niet eens meer in :)).

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:57

Ik heb het over uit het zicht van de klanten. :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:57

Ik vind dit wel kunnen, ik zou ze inderdaad alleen wel in een staart doen :j

Wat ik echt niet vind kunnen is mensen die overduidelijk kauwgom in hun mond hebben, en een beetje fris ruiken is ook wel fijn..

Ik werk zelf in de horeca en toen ik aubergine kleurige dip-dye had waren ze daar niet zo blij mee, tot ze zagen dat ik het kon verstoppen in een knot, dan zag je er niks meer van :)

Piercings in het gezicht ben ik zelf niet zo van, maargoed dat is ook een beetje smaak..
Of meiden waarvan het haar overduidelijk vet is en slordig in een staart zit, ik probeer altijd mijn haar netjes in een staart te doen en losse plukjes gaan met een speldje vast :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:00

Samsie schreef:
Ik heb het over uit het zicht van de klanten. :)

Ja, dat snap ik. Ik bedoel dan ook wanneer ze in het zicht staan te roken. Dan ga ik de winkel niet meer in :)). Iets onhandig verwoord.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:00

Persoonlijk zou ik ze in een staart doen.
Staat net iets netter. Maar dat is mijn mening.
Uiteindelijk bereik je meer met behulpzaamheid en vriendelijkheid dan met uiterlijk.
Zo schokkend vind ik dit niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:01

TS, ik zou persoonlijk je dreads niet eens zien denk ik, of in elk geval ze niet herkennen als dreads. Dus nee, dat vind ik zeker niet storend.

Niet representatief vind ik vooral vieze kleding, vieze nagels, kauwgom kauwen, (open) wondjes op vingers en dan geen pleister er om doen, roken, en rare uitspraken (laatst nog bij de kassa van kruidvat een kassière die de hele winkel door ging tetteren dat ik anti-transpirant kocht en dat mensen die zweten zóó vies zijn :? )

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:02

Ik vind het je wel superleuk staan! Al hou ik over het algemeen niet van dreads. Maar het heeft denk ik ook voor een deel te maken hoe je er verder er uit ziet. Zit je vol tatoeages en piercings dan staat het snel over de top en vind ik het niet verzorgd staan. Zowieso vind ik persoonlijke hygiene belangrijk in een winkel. Je moet toch een soort betrouwbaarheid uitstralen. Nou is het lastig oordelen want bij de een staat iets heel mooi wat bij een ander ordinair staat. Oorbellen bij een vrouw (knopjes) vind ik juist wel weer verzorgd staan terwijl ik hangers vaak weer too much vindt. Ik snap daarom wel dat sommige winkels gewoon zeggen geen tatoeages en geen piercings. Om onduidelijkheid te voorkomen. Heeft vaak ook te maken met hygiene.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:03

Als je het hebt over representatief... de dreads wel (zeker in een staart) maar piercings of zichtbare tattoos niet :n
Alleen leg ik die grens wel anders voor de baan waarover jij het hebt, dan zouden wat mij betreft geen van allen een probleem zijn :n Maar volgens mij hoef je ook niet zo representatief te zijn voor dat soort werk. Als het maar verzorgd en netjes is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:04

Ligt aan de winkel; als ik een ecologische toko binnenloop, zou ik het eerder gek vinden als men daar strak in pak werkt met keurig gekapte haren. Daar passen dreadlocks prima.

Maar over het algemeen; te lange nagels en onverzorgd. Te sexy vind ik ook niet mooi; ik hoef je borsten niet te zien of je billen omdat je hotpants net te kort is :+ mode of niet.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:04

Als je ergens werkt dan hoor je er gewoon netjes uit te zien. Je bent wel het 'gezicht' van een winkel, je representateert een winkel, misschien een bepaalde uitstraling. Nu zal dat wel verschillen per zaak, maar alsnog. Ik vind het vreselijk als ik geholpen word door een vrouw met enorme lange nagels, met enorme uitgroei, ordinaire 'allesiszichtbaar' kleding etc. Sowieso vind ik dat je haar gewoon netjes moet zijn. En dan niet paars, blauw, roze, groen of een combinatie hiervan. Keep it simple. Dat je oorbellen en piercings uit moet doen vind ik niet eens zo raar. Als je gewone oorbellen draagt, prima. Maar niet van die oprekkende, enorme dingen of van die mensen die 10 oorbellen in 1 oor hebben zitten. Het staat gewoon ordinair.

Die dreads vind ik er niet zo erg uitzien, je werkt in een tuincentrum dus kan prima. Zou het dan wel in een staart doen.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 28-03-14 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:05

Blijheid schreef:
laatst nog bij de kassa van kruidvat een kassière die de hele winkel door ging tetteren dat ik anti-transpirant kocht en dat mensen die zweten zóó vies zijn :?

Niet! :oo