xdniesje schreef:Als ik daar ga werken krijg ik ook de sleutel. Het is dan denk ik wel slim om zo'n sleutelovereenkomst te maken. Kan ik dat gewoon zelf maken met een simpel wordbestandje?
Ik heb nu natuurlijk nog niet echt waar ik tegen aan loop, al loop ik zelf wel altijd moeilijk te doen om de spiegel echt weer helemaal mooi en schoon te krijgen. Hoe kan je dit het beste aanpakken?
Die afspraken zijn inderdaad ook heel belangrijk. Voor de mensen waar ik ga werken ben ik ook de eerste werkster, dus eigenlijk kwamen we niet heel erg ver. Kleine dingen zoals dat ik bijvoorbeeld drinken uit de koelkast mag pakken, meer hebben wij eigenlijk niet.
Wat zijn nou nog echt afspraken die jullie hebben gemaakt? Wat als ik bijvoorbeeld iets laat vallen en het breekt?
Het lijkt me wel handig als je goed weet hoe je moet schoonmaken voor je hieraan begint, maar ook wat je opdrachtgevers van je verwachten 
Voor mijn eigen schoonmaakster maakte ik in het begin altijd een briefje met wat ik wilde dat ze zou doen. Tegenwoordig vraag ik of ze het standaard rondje wil doen (dan weet ze het wel) en soms of ze aan iets wat extra aandacht wil geven
Doe je dit zwart of wit? Want als je zwart werkt, kun je er natuurlijk geen overeenkomsten onder leggen.
Eigenlijk vind ik het not-done als een schoonmaakster wat uit de koelkast pakt. Bij de mensen waar ik werkte zorgden die voor koffie en een koekje, en als het tussen de middag was dan nam ik zelf brood mee.
Wat er gebeurt als je iets laat vallen, tsja, dat is echt iets wat je oplost op het moment dat het zich voordoet. Die ene keer dat het mijn schoonmaakster gebeurde was het "jammer maar helaas".