Dove en blinde vrouw hoort voor het eerst in haar leven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Dove en blinde vrouw hoort voor het eerst in haar leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 11:30

Om ons even te herinneren aan hoe dankbaar we zouden moeten zijn voor dingen die voor ons zo vanzelfsprekend zijn. Deze vrouw hoort voor het eerst in haar leven en is half haar leven al blind.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:14

Ze is dus blind en kan niet liplezen en zou haar hele leven doof zijn en toch kan ze de klanken van de woorden herkennen die ze nooit gehoord heeft en weet ze dat de tonen die ze hoort hoog zijn :? .
Begrijp me goed, ik ben dankbaar voor alle goede en mooie dingen die mijn leven verrijken, heb genoeg meegemaakt om dat principe te begrijpen. Maar hier klopt iets niet, of ze is haar halve leven doof en hele leven blind of het hele filmpje is zo nep als wat. Als het eerste het geval is, ben ik weloprecht blij voor haar dat de medische techniek haar dit kan geven :j .

Urion

Re: Dove en blinde vrouw hoort voor het eerst in haar leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:32

Denk ook niet dat ze blind is hoor te zien aan de manier waarop ze kijkt. Maar deze mensen zijn wel echt doof geweest, kijk wel eens vaker van dit soort filmpjes. Mooi ook om te zien hoe mensen voor het eerst hun partner of familie kunnen horen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 11:08

Shadow0

Re: Dove en blinde vrouw hoort voor het eerst in haar leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:21

Doof betekent niet altijd dat iemand helemaal niets kan horen, en zeker niet in het Engels, waar 'slechthorend' niet echt een aparte term is en het ook als 'deaf' wordt aangeduid. Best kans dat ze met gehoorapparaten wel voldoende heeft opgepikt om spraak (moeizaam) te verstaan en zeker hoge en lage tonen kan herkennen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:18

Dat is inderdaad een goede verklaring :) .
Zo las ik een tijd geleden ook een verhaal van een bokker die na een operatie meer kon zien. Dat verhaal heeft mij ook best aangegrepen.