luxe probleem. help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

luxe probleem. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:07

Ik heb een enorm luxe probleem.. ik weet t. Maar wil toch wel graag weten wat jullie zouden doen :)
Ongeveer 2 maanden terug kwam ik zonder werk te zitten en ben ik aan het solliciteren gegaan. Echt fanatiek elke dag 3 tot 5 brieven. Omdat het mij niet snel genoeg ging ben ik ook uitgeweken naar steden naast mijn stad. Inmiddels ben ik ergens aangenomen. Ik heb t best naar mn zin en het bevalt goed. Het enige is dat ik elke dag ruim anderhalf uur reistijd kwijt ben. Dat wist ik natuurlijk vantevoren..
Ik heb nu heel weinig tijd voor mn paard, en uberhaupt een leven, maargoed mij hoor je niet zeuren want ik heb iets :D
Nu was ik alle verder sollicitaties natuurlijk alweer een beetje vergeten. Ik heb nog wel wat telefoontjes gehad (krijg je als je er nog 70 hebt lopen :') ) en heb dus ook gezegd dat ik voorzien ben :)
Maarrrrr..... zojuist kreeg ik een voicemail binnen van een bedrijf, dat ze me graag willen uitnodigen voor een gesprek. Ik twijfel nuheel erg want... dit is 5 minuten bij mij vandaan.. dit is een functie die ik echt echt heel leuk vind. Enn dit is een dag minder. Dus meer tijd over.
Help wat moet ik doen :') ik werk nu gewoon dus kan moeilijk een dagje vrijnemen out of the bleu voor dit gesprek. En geloof niet dat mijn huidige werkgever het erg leuk gaat vinden als ik zeg "joh ik ga even naar een gesprek" :')
Daarbij het is maar een gesprek. Dat zegt niks natuurlijk. En ik heb nu wel iets.
pfff lastig. Terug bellen of niet?!

EliseXJoelle

Re: luxe probleem. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:09

Hoe lang werk je bij het bedrijf waar je nu werkt? en waarom zou een dag/middag vrij nemen niet gaan?

Ik zou terug bellen en op gesprek gaan als ik jou was.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:09

Tja gewetensvraaag: zie jij jezelf de komende jaren in het bedrijf waar je nu werkt?

Zo nee, dan op gesprek gaan.
Zo ja, dan niet op gesprek gaan.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:12

Er voor gaan! Je kunt aan je baas een halve dag vrij vragen of kijken of het gesprek na werktijd ingepland kan worden. Ook wel goed nadenken waar je financieel beter van wordt. Je bespaard sowieso al flink wat reiskosten en wellicht kun je ook een iets hoger salaris er uit slepen.
Maar ik zou sowieso op gesprek gaan.

Aranel

Ik heb het idee dat je zelf wel graag op gesprek zou willen gaan als ik het zo lees.
Als ik jou was zou ik zeker op gesprek gaan, desnoods met een leugentje om bestwil op je huidige werk!

chocobroodje

Zit je nog in je proeftijd? Want daar is die voor he ;)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:14

MarliesV schreef:
Tja gewetensvraaag: zie jij jezelf de komende jaren in het bedrijf waar je nu werkt?

Zo nee, dan op gesprek gaan.
Zo ja, dan niet op gesprek gaan.

Geen jaren.. het betreft namelijk een vrij simpele functie. De functie van de betreffende voicemail is voor mij een echte uitdaging.. maar ik ben echt een veiligheids mens.. ik heb zoiets van. Ik zit nu ergens.. en om dat op het spel te zetten..

EliseXJoelle schreef:
Hoe lang werk je bij het bedrijf waar je nu werkt? en waarom zou een dag/middag vrij nemen niet gaan?

Ik zou terug bellen en op gesprek gaan als ik jou was.

nog maar 3 weken.. en ik sta gewoon fulltime ingepland. Zit nog vollop in mn proeftijd.. dan worden ze vast niet vrolijk dat ik opeens een dag vrij wil..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:15

op gesprek gaan. :) Vraag gewoon een dagje verlof, je werkgever heeft er geen zaken mee met de reden waarom. Verzin desnoods iets. :D

Ga je later geen spijt krijgen, als je niet op gesprek gaat ?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:17

Je kan het altijd vragen van 'Joh ik wil graag een middag vrij, is dat dan en dan mogelijk?'
Zeker als je het optijd aangeeft denk ik dat het wel mogelijk moet zijn, wat als je nu opeens een dokters afspraak moet plannen of wat dan ook?

Als je die functie ziet zitten zou ik er alles aan doen om daar op gesprek te komen.

en idd wat Jokari zegt. Je werkgever hoeft niet te weten waarvoor, is privé toch ;)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:17

Als ik jou was zou ik op gesprek gaan.. Het is maar een gesprek daarna kan je nog beslissen.
Je zit ermee dat je weinig tijd hebt en dat zal je nu wel hebben, en als de functie je aanstaat waarom niet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:19

Je geeft zelf al antwoord, wat heb je te verliezen om daar ook op gesprek te gaan, je bent nog niet aangenomen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:20

Of de onschuldige: oh ik zag net dat ik een afspraak heb bij de tandarts......

Leugentje voor eigen bestwil. Degene die je uitnodigd kan je altijd vragen of het zo laat mogelijk mag.
Wij voeren zelfs in de avond gesprekken om die reden.

Zo te lezen is de functie waar je nu zit mooi om het gat tussen de ww en je 'droombaan' op te vullen en that's it. Dus gaan met die banaan en op gesprek, wordt het niets dan prima en wordt het wel wat dan helemaal super natuurlijk.

Ga je droom achterna!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:21

Bedankt voor het meedenken allemaal!!
Ik ben zeker bang dat ik spijt ga krijgen als ik niet ga. Ik denk namelijk echt dat ik in die functie mn ei kwijt kan.. de reistijd valt ook erg tegen maargoed dat wist ik vantevoren!!

Waar ik bang voor ben is het vrij vragen midden in mn proeftijd.. daar zijn ze vaak niet zo van gediend.. en ik vind het ergens ook "banketstaaf" van mezelf ofzo... Ik was zoo blij dat ik iets had en nu dit :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:23

Gewoon op gesprek gaan. Laat het gesprek zo laat mogelijk op de dag plaatsvinden, zeg je bij je werk dat je wat eerder weg moet ivm tandartsafspraak. En als je een middag vrij wilt hebben hoef je geen reden op te geven dus dat zou ook gewoon kunnen.
Ik zou nog niet zeggen dat je ergens op gesprek gaat, straks is het niets en heb je misschien wel slapende honden wakker gemaakt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:23

Ik zou zeker op gesprek gaan als ik jou was, en gewoon een smoesje verzinenn om vrij te krijgen bij je huidige werkgever.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:23

En dan nog iets stel ik ga erheen.. moet ik dan tegen hun zeggen dat ik iets heb maar er wegga als hun me aannemen? Jobhoppers doen t meestal ook niet zo goed toch haha

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:24

Ik zou op gesprek gaan. wie niet waagt die niet wint. je kan vragen of je een halve dag vrij kan krijgen, je hoeft geen reden af tegeven waarom je vrij wil. en idd als je nog in je proef periode zit..... tot hoe laat werk je misschien dat het daarna kan?

ik zou het doen vooral omdat dit meer lijkt te zijn wat je wil dan waar je nu werkt.

over dat job hoppen, je kan zeggen dat je iets hebt wat niet is wat je graag doet en waar je een uitdaging uit kan halen maar dat het voor overbrugging was naar een beter sluitende functie

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:26

Ik zou op gesprek gaan, absoluut! Als je niet gaat, krijg je volgens mij spijt als ik je zo hoor ;)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:26

doebidon schreef:
Ik zou op gesprek gaan. wie niet waagt die niet wint. je kan vragen of je een halve dag vrij kan krijgen, je hoeft geen reden af tegeven waarom je vrij wil. en idd als je nog in je proef periode zit..... tot hoe laat werk je misschien dat het daarna kan?

ik zou het doen vooral omdat dit meer lijkt te zijn wat je wil dan waar je nu werkt.

Ik werk tot 6 uur half 7 maar tegen de tijd dat ik thuis ben is het wel rond 7 uur half 8 al...

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:28

Nou gewoon terugbellen en op gesprek gaan... je kan achteraf toch nog steeds beslissen of je wil veranderen of niet!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:29

Zou lekker op gesprek gaan.. Een paar uurtjes tussendoor weg van de zaak kan geen kwaad.. 'ik moet naar de tandarts'.
Dan kan je altijd nog kijken of het klikt :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:30

PenP2014 schreef:
En dan nog iets stel ik ga erheen.. moet ik dan tegen hun zeggen dat ik iets heb maar er wegga als hun me aannemen? Jobhoppers doen t meestal ook niet zo goed toch haha

Als ze er naar vragen gewoon uitleggen dat je in je huidige functie je ei niet volledig kwijt kan en dan je er van overtuigd bent dit wel in de aangeboden functie te kunnen. en dat de reisafstand/tijd toch erg tegenvalt naar je huidige baan.

Bedenk wel dat je inderdaad in je proeftijd zit, dit kan idd lastig zijn voor deze keuze maar ook als je huidige baas aan het einde van je proeftijd zegt dat je toch niet de geschikte kandidaat bent dan lig je er ook uit en heb je niks meer.

Ik zeg: Terug bellen en die afspraak maken :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:32

Proberen het nog binnen de tijd van je proeftijd te houden, hoewel dat misschien moeilijk zal gaan.
Ik zou niks tegen je huidige werkgever zeggen als je nog in je proeftijd zit. Gewoon vragen of je een middagje vrij mag. Of een bepaalde dag wat later mag beginnen of eerder weg. Probeer de afspraak zoveel mogelijk aan de rand van de dag te plannen.
Ik zou er veel voor over hebben om 5 minuten van mijn werk te wonen ipv anderhalf uur.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:33

Gewoon gaan! Die anderhalf uur reistijd gaat je opbreken op den duur. Je krijgt nu iets aangeboden dat je leuker vindt, dichterbij is, en je hebt tijd over voor je paard. Mensen die al ergens werken zijn vaak veel interessanter dan mensen die thuis zitten. Je gaat echt spijt krijgen als je dit niet doet.

Maak je geen zorgen om het bedrijf waar je nu werkt. Je moet gewoon naar de tandarts. Als het niets wordt is het bedrijf waar je nu werkt niets wijzer en als je wel wordt aangenomen, tja, je zit in je proeftijd. Die is er niet alleen voor het bedrijf, het is er ook voor jou!

Doen meis en veel success!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:33

Nee joh, het siert je juist ook dat je iets bent aangegaan wat je minder leuk vindt om niet thuis te hoeven zitten. Je moet het positief draaien.