sony xperia Z2 of samsung galaxy s5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

sony xperia Z2 of samsung galaxy s5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:25

Ik mag mijn abonnement verlengen en twijfel ontzettend tussen de sony xperia Z2 en de samsung galaxy s5. Sowieso ben ik van plan om ze allebei nog te bekijken zodra ze in de winkel liggen maar van de technische aspecten heb ik echt te weinig verstand om een goede keuze te kunnen maken.

Op dit moment heb ik een sony xperia s, die heb ik ongeveer 2 jaar geleden gekocht, vlak nadat hij uitkwam. Opzich ben ik super tevreden over mijn telefoon, de enige dingen waar ik tegen aanloop is de snelheid waarmee de accu leegloopt (ik moet soms 2 keer per dag opladen) en het feit dat mensen regelmatig als ze mij bellen direct de voicemail krijgen terwijl ik volgens mijn telefoon gewoon bereik heb.. Ik krijg ook geen melding van een gemist gesprek. Of dat aan mijn telefoon of aan de provider ligt weet ik niet, dan zou ik mijn telefoon voor onderzoek moeten opsturen maar aangezien ik bijna een nieuwe mag en niet verzekerd ben vind ik dat zonde van mijn geld.
Als ik met vriendinnen mijn tel met de samsung galaxy s3 vergelijk dan is mijn telefoon in veel dingen na 2 jaar nog beduidend sneller dan de s3. Toch hoor ik veel mensen om mij heen die met name over de s4 zeer te spreken zijn en liever voor de samsung gaan dan voor een sony.

Ik hecht niet zoveel waarde aan alle poespas er omheen. Het enige wat ik wil is een mooie snelle telefoon die het ook over 2 jaar nog goed en snel werkt. Ik doe geen bijzondere dingen met mijn telefoon dus gebruikersgemak vind ik ook wel belangrijk.

Wie wo wie wil zijn ervaringen met mij delen.

Quad

Re: sony xperia Z2 of samsung galaxy s5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:48

De specificaties zijn ongeveer hetzelfde, maar ik vind de Xperia Z2 een mooier toestel.
In de eerste plaats vanwege het uiterlijk want 'iedereen loopt wel met een Samsung', de S5 is gewoon niet mooi.
In de tweede plaats vanwege de grote en mooie hardware in het toestel en ook nog eens goed waterdicht is. Accu is dan niet vervangbaar zoals bij de S5 maar deze is wel groot genoeg.

Het is dat ik niet geïnteresseerd ben in een nieuw toestel maar de Xperia Z2 had anders wel bovenaan mijn lijstje gestaan.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:27

Bedankt voor je reactie :) Ik vind persoonlijk de Z2 inderdaad ook mooier afgewerkt. Ben alleen wel bang dat hij sneller kapot gaat ivm het gebruik van glas aan de voor en achterkant. Ik ben heel voorzichtig met mijn telefoons maar ik ben van nature een beetje een stuntelaar dus de kans dat ik m ooit laat vallen is zeker aanwezig..

Weet jij ook of er iets bekend is over problemen met de bereikbaarheid met de xperia s?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:42

feliciaa schreef:
Bedankt voor je reactie :) Ik vind persoonlijk de Z2 inderdaad ook mooier afgewerkt. Ben alleen wel bang dat hij sneller kapot gaat ivm het gebruik van glas aan de voor en achterkant. Ik ben heel voorzichtig met mijn telefoons maar ik ben van nature een beetje een stuntelaar dus de kans dat ik m ooit laat vallen is zeker aanwezig..

Kans is zeker aanwezig, maar voor de Xperia's zijn meestal leuke en goede hoesjes / bumpers te koop. Jammer dat het niet meegegaan is met de Xperia Tablet Z2, die is echt awesome.
Citaat:
Weet jij ook of er iets bekend is over problemen met de bereikbaarheid met de xperia s?

Dergelijke problemen zijn mij niet bekend. Bij welke provider zit je nu?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:35

Als ik voor de xperia Z2 ga dan koop ik er zeker een hoesje bij inderdaad!
Ik zit momenteel bij T-mobile, ben er al eens mee naar de winkel geweest en heb toen een nieuwe simkaart gekregen maar daarmee is het probleem niet opgelost. Het misterieuze is vooral dat mijn telefoon op die momenten gewoon aangeeft dat ik bereik heb en ook niet meld dat er uberhaupt gebeld is door iemand.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:43

Dat heb ik ook gehad met mijn vorige Sony x10 was dat.
Mijn huidge gsm Z1 zet ik.regelmatig op stil, maar dan te stil en trilt hij ook niet...
Kapot gaat Hii niet qua glas met een mooie book case erom.
Qua antenne bereik is Samsung beter. Blijft over de grens langer goed op de NL provider.
Verder ben ik zeer tevreden over de Z1.
Mooie uitstraling. Degelijk. En met steeds vernieuwde updates wordt de interface steeds beter.
Een mij punt, is de microfoon. Ik belde met mn Samsung handsfree door de luidspreker aan te zetten. Dat is bij de Z1 haast geen doen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:48

Oke! Dat van die luidspreker daar heb ik met mijn xperia S helemaal geen last van. Ik gebruik m op die manier ook vaak handsfree en dat werkt prima. Waarom lukt het bij de Z1 niet?