Ideeen voor verjaardagseten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

Ideeen voor verjaardagseten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:17

Aankomende zaterdag vier ik mijn verjaardag (familie en vrienden)
Nu komen er rond de 20 personen eten. Met kindjes erbij zijn dit 23 personen.
Heeft iemand een goed idee wat ik kan maken? Er zitten behoorlijk grote eters tussen :Y)

Ik zat zelf te denken om de bbq aan te steken en dan broodjes hamburger en kip sate te doen. 2 salades erbij, stokbrood met kruidenboter.
Heeft iemand misschien een beter idee? Het liefst iets wat of van te voren gemaakt kan worden of dat niet heel veel tijd en moeite op het moment zelf kost.

En ideeen voor lekkere hapjes is natuurlijk ook zeer welkom :)

Kriel

Re: Ideeen voor verjaardagseten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:18

Grote pan met (maaltijd) soep?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:19

Ik heb afgelopen februari voor de verjaardag van mijn vriend lekker een grote bak nasi gemaakt. Daarbij een simpele komkommersalade en chickenwings, sateh, kroepoek, atjeh, loempiaatjes en sate saus. Ook had ik geloof ik stokbroodjes met kruidenboter. Alles is goed van te voren te maken zodat je alleen hoeft op te warmen! Ik had ook iets meer dan 20 man in huis (heeeele grote eters!)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:20

Ik heb ook altijd eters tijdens verjaardagen
Zelf vind ik het dan al hectisch zat en dan ook nog eens de tafel dekken en koken?
Tegenwoordig dek ik de tafel leuk op en is het lopend buffet, ik maak dan het meeste van tevoren al en dan staat het in de kelder ( zelfgemaakte soep, salade, spiezen met fruit en fruitsalade, kiprollade, stokbrood en plaatpizza ( kan je makkelijk zelf maken met crossaintdeeg en dan dan beleggen met verse groeten etc)
Fijn feest in iedergeval

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:20

Heb je een grote barbecue? Anders is het niet te doen. Ik zou idd eerder voor soep en stokbrood gaan, daar kun je evt ook sate bij doen, maar dan zit niet iedereen hongerig naar de bbq te kijken. Alternatief kan ook een paar soorten pasta en wat salades zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:23

Het wordt hartstikke mooi weer, bbqen dus!! :D :D
Wat ik ook nog wel eens doe is dat ik mijn ouders vraag ook wat te maken. Mijn stiefvader is bijv handig met een visschotel(allerlei koude vissoorten en hapjes) en mijn vader koning van de kippensoep :P
Je kunt bijv vragen of anderen een salade en/of fruitsalade willen maken.

Verder kun je met de bbq als je de ruimte heb iedereen zelf laten bbqen, vlees op een tafel en gaan met die banaan, dan kun jij tenminste ook rustig zitten ;)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:24

Ik zit een beetje met hetzelfde, vier volgend weekend mijn verjaardag.

Ik denk dat ik een paar schotels lasagne ga maken en wat salades voor erbij.
De lasagne kan ik al eerder klaar maken en dan hoeft het alleen nog maar in de oven geschoven te worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:29

Wij hebben vaak ook met verjaardagen dat er een hoop mensen blijven eten.
Maar vaak hebben we soep, met stokbrood.
Maaltijd salade
Kleine gehakt balletjes, hamburgers, sate.....verschilt
Vis salade
En gewoon bolletjes en beleg

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:29

Ik maak altijd broodjes frikandel en kroket.Iedereen lust het en geen gezeur van kinderen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:34

als mijn vader jarig is dan komen er ook altijd veel mensen eten. Wij doen dan ook altijd bbq. en wij hebben veel thaise kennisen die altijd nasi etc. maken. Dus ik zou gewoon twee pannen nasi maken en bbq erbij. Beetje stokbrood enzo en goed. Doe wel optijd je inkopen, want ik denk dat het hard kan gaan met de bbq spullen dit weekend.