Hallo allemaal,
Ik ben over een maandje jarig en vraag dan een nieuwe camera voor mijn verjaardag. Ik heb nu een Canon 1000D met een 38-76mm lens van Canon. Ik heb veel plezier gehad van deze camera en ik begin fotograferen steeds leuker te vinden dus wil nu een wat betere camera. Maar nu is de vraag natuurlijk welke moet ik nemen? Ik heb mijn huidige camera gekocht via marktplaats, daar zal ik 'm ook weer verkopen en mijn nieuwe camera vandaan halen. Hier even een paar vragen en punten op een rijtje.
- De camera die ik nu heb maakt meestal niet super mooie foto's van bewegende voorwerpen. Rijfoto's worden meestal niet heel mooi, het komt best vaak voor dat ze niet helemaal scherp zijn. Ik zou graag willen dat mijn nieuwe camera wel bewegende beelden goed vast kan leggen. Dit vind ik best wel belangrijk.
- Ik zou het ook heel mooi vinden als mijn camera een soort wazige rondjes op de achtergrond zet. Soms heb ik dat wel als ik een foto maak, maar niet zo heel vaak. Deze foto heeft een kennis gemaakt, zoiets zou ik zelf ook willen kunnen maken. http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 4/vj2y.jpg
- Ik heb er ook nog over na zitten denken om gewoon de body die ik nu heb te houden en dan een goede (tele)lens er bij te kopen. Maar worden foto's met een telelens ook echt veel mooier, of is het vooral zo dat ik er dus ver mee kan inzoomen maar de foto ongeveer van dezelfe kwaliteit blijft?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, tips en adviezen, dus brand los
gaat om de instellingen en wat is het budget