Welke HBO diergerichte opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RosalieV

Welke HBO diergerichte opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 22:16

Hoii Bokkers!
Ik zit nu in HAVO 4 en weet nog niet precies wat me nou leuk lijkt.
Ik wil iig iets met dieren, op kantoor zitten is echt niks voor mij :D
Ik heb een tijdje nagedacht over paardenfysiotherapie maar ik wil ook verder nog andere opties bekijken!
Wat voor diergerichte opleiding doe jij nu? Of heb je gedaan? En hoe bevalt/beviel het? En waar volg je de opleiding/heb je de opleiding gevolgd?

Ik hoor het erg graag!

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:45

De opleiding HBO Diermanagement :). Dat is dan weer opgedeeld in 4 verschillende richtingen, de breedste is dan de major Dier en samenleving. Hier ben je eigenlijk niet mét de dieren bezig, maar vóór de dieren. Je bent dus met mensen bezig om het leven te beteren voor dieren, je bent aan het balanceren tussen allerlei belangen. Deze opleiding is ook mijn plan B voor als ik niet de cijfers heb voor het atheneum, het lijkt me een erg leuke opleiding! Vooral ook naar open dagen gaan en laat je daar informeren. Die mensen kunnen je vaak heel erg veel vertellen en ook helpen bij je keuze. Mij zelf lijkt van Hall Larenstein in Leeuwarden een goede school om deze opleiding te volgen, ik ben daar nu twee keer wezen kijken en ik heb wel een goede indruk gekregen. Studenten die op de school zitten weten dat natuurlijk het beste, maar de indruk die ik kreeg was goed! Het enige is de baankans, die is volgens mij niet erg hoog. Maar in de dierenbranche heb je sowieso vrij weinig baankans dus persoonlijk vind ik dan Dier en Samenleving een goede keus voor mijzelf. Dat is de breedste opleiding en je kunt er ook de meeste kanten mee op.
Meer informatie kun je hier vinden: http://www.hogeschoolvhl.nl/Opleidingen ... eving.aspx

Ik zou zeggen, naar open dagen en meeloopdagen gaan en je komt er vanzelf wel achter!

RosalieV

Re: Welke HBO diergerichte opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 20:28

Oke, dankje! Ik ga zeker kijken!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 01:42

Kijk ook naar baanskansen. Er is meer werk dat niet op kantoor hoeft, dat hoeft niet diergerelateerd te zijn he. :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 01:45

Is iets richting biologie niet wat voor je? :)

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 02:07

Ik volg dit ook even, wil waarschijnlijk van hbo studie veranderen :)

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:18

Astaloca schreef:
Is iets richting biologie niet wat voor je? :)

Ja, lijkt me ook nog wel leuk!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:22

Zou ik eerder biologie kiezen, gezien in de dierenactivisten 0,000001% kans is op een baan..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:17

Ik ben naar de open dag van de CAH in Dronten geweest en heb daar gekeken bij Dier en Gezondheidszorg. De studie sprak mij erg aan en ik ben er nog steeds erg enthousiast over, hoewel ik hem zelf niet van plan ben te gaan volgen. Je kreeg veel informatie over de opleiding, stages en de banenkansen.

Het voordeel van Dier en Gezondheidszorg is dat je heel breed opgeleid wordt en ook management krijgt, waardoor je onwijs veel kanten op kunt, zeker als je je minors ook een beetje slim kiest. :)

Misschien een idee om daar te gaan kijken?