Wat moet ik doen? Hulp gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_ita

Wat moet ik doen? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:28

Beste allemaal,

Dit word waarschijnlijk een lang verhaal maar ik zal proberen alles zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Ik ben 4 jaar geleden begonnen met een opleiding(gehandicaptenzorg) op het ROC. Ik heb altijd veel motivatie gehad voor school en ging daarom ook met een positieve instelling aan de slag. Nu hoorde ik al hier en daar dat het roc niet altijd even geweldig is, maar ik dacht dat met de juiste instelling ik wel een heel eind zou komen. Dit was dan ook zeker het geval, ik had door mijn goede prestaties op school de mogelijkheid om stages te lopen op plekken waar andere minder snel zouden komen. Alles liep qua studievooruitgang voorspoedig. Alle roc drama's (geen lokalen, geen docenten, lesuitval) hadden geen effect op mijn cijfers ect.

Net na de start van het 3e en tevens laatste schooljaar werd ik ziek. Na heel veel doktersbezoeken constateerde ze een traag werkende schildklier. Hier had ik zoveel last van, dat ik nog maar 4 uur per dag 'actief' kon zijn en de rest van de dag moest slapen om savonds nog bijvoorbeeld huiswerk te kunnen doen. Ook was ik vaak duizelig, deed mijn lichaam verschrikkelijk veel pijn en viel ik tijdens het autorijden gewoon in slaap. Kortom allemaal dingen waardoor ik niet meer op school of op stage kon functioneren.

Na overleg tussen mijn toenmalige coach en manager werd er besloten dat ik halve dagen naar school zou gaan en halve dagen zou stage lopen. Dit was voor mij een goede oplossing, zo kon ik door met mijn opleiding zonder teveel vertraging op te lopen. Mij is toen nadrukkelijk verteld dat ik mij géén zorgen hoefde te maken over mijn diploma, die zou ik zeker weten halen. Er werd toen gezegd dat er speciale procedures zijn voor mensen die langdurig ziek worden.

Eind van het schooljaar, de tijd waarin de diploma's in zicht kwamen bleek dit dus niet het geval te zijn. Ik kreeg mijn diploma niet, want ik had te weinig stage uren gedraaid. Mijn beoordelingen waren op het hoogst beoordeeld (het niveau wat je moet hebben om af te studeren) maar nee ik kreeg mijn diploma niet omdat ik te weinig uren heb gemaakt. Mijn ouders en ik hebben toen de schoolinspectie en allerlei ander gedoe geprobeerd in te schakelen maar dat mocht niet baten. Als dank kreeg ik van de manager nog een mail waarin stond dat ik mij niet moest aanstellen, want zij had ook problemen met haar schildklier en bij haar was het niet zo erg dus dan kon dat bij mij ook niet het geval zijn. (mail heb ik overigens nog)

Goed, jullie snappen dat mijn motivatie in 1 klap weg was. Ik die ALTIJD overal aanwezig was, nooit een les mist, de beste beoordelingen heeft, maar door een stomme rotziekte minder stage uren kon lopen was nu één blok sacherijn :o . Ik ging dus schooljaar 4 in, dat betekend dat je in de verlenging zit. Ik moest alle gemiste uren inhalen en meesterstuk afmaken en dan zou ik mijn diploma krijgen.

Nu is het dus zover, krijg ik een email dat mijn diploma niet word aangevraagd omdat ze mijn centrale examenresultaten van Engels kwijt zijn!!! -O- De examens zijn digitaal afgenomen en nergens meer in het systeem te vinden. We praten hier dus over 4!! toetsen die compleet van de aardbodem verdwenen zijn.

En nu krijg ik dus net een mail, dat ze ook mijn Nederlands spreken examenresultaat niet meer kunnen vinden, dus die moet ik ook over doen. Uiteraard ben ik in protest gegaan, dit is toch zeker niet mijn fout? Krijg ik een mail terug; Dat is niet ons probleem, zonder deze resultaten word er geen diploma aangevraagd.

Momenteel is mijn mood zo; |( . Ik ben er helemaal klaar mee. Je word gewoon afgewimpeld. Is er IETS wat ik kan doen? kan ik dit bij iemand neerleggen? Ik heb geen bewijs dat ik deze examens heb gemaakt, maar zij wel! Voor elk examen moet je je handtekening zetten op een lijs, maarja deze zijn natuurlijk ook nergens meer te vinden...

Wie heeft er tips of suggesties? Ik ben momenteel zo gefrustreerd dat ik het overzicht totaal kwijt ben.

K_im

Re: Wat moet ik doen? Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:41

Jeetje.. Wat een verhaal zeg.. Ik zou niet weten wat je hiertegen kunt doen, maar ik vind het achterlijk dat een school zo laks met resultaten van studenten om kan gaan. Op het HBO moeten resultaten zoveel jaar bewaard blijven zodat 'de inspectie' deze zou kunnen inzien volgens mij, om 'InHolland taferelen' te voorkomen. Wellicht is er een instantie die boven het ROC staat waar je contact mee op kunt nemen?

Succes in ieder geval..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:09

Wat verschrikkelijk slecht..:n
Heb je al in het reglement gekeken? Staat daar iets over stage-uren, procedures bij ziekte, hoe lang toetsresultaten geldig zijn, etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:04

Heb je zelf niet bewijs ergens van deze tentamens die ze kwijt zijn? Wij hebben zon systeem waar alle cijfers voor jezelf bijgehouden worden.

Wel een rot situatie, maar geef nog niet op!! Anders heb je alles voor niks gedaan, hoe rot en achterlijk de situatie nu is..

Succes meid!!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:29

Ik zou niet weten bij wie je moet zijn maar hier moet je inderdaad tegen in protest gaan.
Wat enorm slecht van de school!
Ik kan je verder niet echt helpen maar veel succes!
Ik hoop dat het opgelost wordt.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:07

Dankjulliewel allemaal! Het is inderdaad een rare situatie. Inmiddels zijn de cijfers van Nederlands wel weer boven water, alleen die van Engels nog niet. Wij hebben geen systeem waarbij de cijfers voor de leerlingen zichtbaar zijn en bijgehouden worden. Wij werken nog met ouderwetse handgeschreven briefjes die opgehangen worden op het prikbord. :+

Ik zal even kijken of ik ergens een reglement van deze school kan vinden. Helaas heeft mijn school de afgelopen jaren meerdere malen negatief in de krant gestaan dus hebben ze zich aan alle kanten volledig ingedekt, dus iemand vinden waar je een klacht bij kan indienen is bijna onmogelijk.