Stage keuze

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Stage keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:46

Hallo,

Ik volg momenteel de opleiding Verpleegkundige en zit nu in mijn derde jaar.
Volgend jaar ga ik stage lopen, 30 weken. Nu is het probleem dat ik dit jaar mijn stage in de psychiatrie na 10 weken zelf heb beëindigd.
Ik kon er bij wijze van bijna zelf opgenomen worden zo ongelukkig werd ik er, totaal niet op mijn plek. Ik ben al onwijs onzeker van mezelf, echt de kat uit de boom kijken.
Met een stage op een afdeling waar mensen dit tegen je gebruiken, daar stuur je een student toch niet heen lijkt mij?

Nu heb ik de keuze, wat wil ik volgend jaar doen?
Ik wil graag afstuderen in het ziekenhuis. Ik wil super graag naar de afdeling traumatologie als ik mijn diploma gehaald heb.
Om later eventueel te kunnen werken op de spoedeisende hulp. Maar dit is mijn tien jaren plan.

Ik heb na mijn vierde jaar 20 weken verlening voor een nieuwe stage.
Maar als ik mijn aankomende stage niet haal, moet ik door voor een niveau 3 diploma.

Ik zit dus heel erg te twijfelen. Wat voor stage moet ik kiezen?
Moet ik voor mezelf safe kiezen en een thuiszorg stage nemen? Of moet ik mezelf toch uitdagen en de stage in het ziekenhuis aannemen?
Het is enorm pittig een ziekenhuis en dat zegt iedereen. Maar ik wil er later toch heen? Of moet ik het pas kiezen in mijn verlening?
Dat ik eerst nog een hele hoop ervaring zowel in de praktijk als bij mezelf verbeter?

Ik weet het niet meer. School laat ik geen keuze meer voor me maken. -O-

pjmpaarden

Re: Stage keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:48

ik zou zeggen naar het ziekenhuis omdat je dit later ook wil en je dan gelijk weet of je het wilt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:50

Ik heb al eens twee weken op een longafdeling meegekeken en het is echt wat ik wil.
Als student meelopen zal anders zijn.

Maar ik twijfel ondanks dat ik er echt heen wil toch.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:51

Als je in het ziekenhuis wil werken, dan moet je zo veel mogelijk ervaring opdoen in het ziekenhuis. Arbeidsmarkt is momenteel slecht, dus zoveel mogelijke ervaring in het ziekenhuis geeft je een voorsprong in solliciteren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:54

Yinka schreef:
Als je in het ziekenhuis wil werken, dan moet je zo veel mogelijk ervaring opdoen in het ziekenhuis. Arbeidsmarkt is momenteel slecht, dus zoveel mogelijke ervaring in het ziekenhuis geeft je een voorsprong in solliciteren.

Nog niet aan gedacht, je hebt inderdaad gelijk!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:37

Vandaag zijn er stage plekken gekozen, je kon je voorkeur aangeven.
Ze hebben echt minimale plekken in het ziekenhuis wat de kans ook echt van de.. 11 mensen ongeveer 3/4 plekken is. Dat wordt dus zelf zoeken, enige nadeel dat veel scholen bij een ziekenhuis zijn aangesloten en ze dan heel lastig andere aannemen omdat opdrachten anders zijn..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:43

Ik zou ook gaan voor de stage in het ziekenhuis! Inderdaad staat het mooi op je CV, je vergroot er straks de kans mee op het vinden van passend werk.
En daarbij ... je kunt het maar gehad hebben! Hopelijk bouw je hier wat meer ervaring en zelfvertrouwen mee op. Dat kun je dan weer gebruiken in een latere stage in het ziekenhuis.
Als je zeker weet dat je graag in een ziekenhuis wilt gaan werken, dan zou ik daar zo veel mogelijk je stages lopen.
Je geeft zelf al aan dat er niet erg veel stageplaatsen zijn in de ziekenhuizen. Dan zou ik iedere kans dat je terecht kan in het ziekenhuis voor stage aangrijpen. Wie weet wil of moet je straks persé in het ziekenhuis stage lopen en kun je geen plek vinden. Dan heb je die eerdere stage in het ziekenhuis in ieder geval al gehad.

Hopelijk vind je een leuke stageplek!