Wat is nou echt een goede (geld) bank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is nou echt een goede (geld) bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:58

Ik ben op zoek naar een andere bank na de nieuwsberichten over ING en Rabobank over wat zij van plan zijn met de persoonsgegevens. Nu heb ik bij beide banken een rekening lopen, die wil ik beiden weg hebben.

Ik heb een beetje rondgekeken en op drie banken uitgekomen, SNS (heb ik al een rekening), ASN en Triodos. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met ASN en Triodos.

Ook heb ik Knab gezien, dat klinkt te mooi om waar te zijn. Kost wel iets meer per maand maar geen gedoe. (Tot ik erachter kwam dat niemand anders dan Dirk scheringa de baas is).

Nu ben ik benieuwd bij welke banken andere bokkers zitten en vooral waarom. Dat kan mij misschien nog helpen met mijn keuze naar een andere bank. Mag ook iets compleet anders zijn dan ASN en Triodos. Ik sta op het moment overal voor open. Zijn er hier ook ervaringen met Knab?

sanne1221

Re: Wat is nou echt een goede (geld) bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:01

ik ben heel benieuwd wat voor antwoorden je krijgt.. Ik zit ook bij de Rabobank en ben al die onzin een beetje beu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:04

Ik zit bij de ASN bank en ben erg tevreden! Goede klantenservice en heldere communicatie!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:05

Ik zit bij de abn en heb nooit gezeur oid. Heb er een spaar en betaal rekening lopen. Dingen regelen is erg makkelijk en ben gewoon erg tevreden !

word er altijd vriendelijk behandeld en alles word netjes en duidelijk uitgelegd. Handig omdat ik lang niet alles snap. Maar ben nooit verkeerd voorgelicht oid.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:07

Ook al jaren bij de ABN net zoals meerdere van de familie en heb nooit geen klachten en gedoe bij de ABN , en heb ook geen negatieve reacties van mijn familie ....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:09

ik zit erover te denken om over te stappen naar triodos, alleen daar kun je niet storten, en dat wordt in de toekomst een probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:11

Ohja, je geld kunnen storten bij een automaat is wel handig ja :=

Ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden!

Kosten geld storten ABN AMRO, SNS bank, Triodos bank, ASB Bank, Rabobank
Enkele andere voorbeelden met de kosten van geld stoten bij de bank:
ABN AMRO: € 2,80 plus 0,25% over het gestorte bedrag;
SNS bank: gratis bij een maximum van € 5.500 euro per storting;
Triodos bank: cash storten niet mogelijk;
ASN bank: cash storten niet mogelijk;
Rabobank: € 6,30 euro per storting.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:15

Elke bank heeft en speelt meer gegevens door dan je kunt vermoeden/wil weten en daarnaast is er door allerlei koopgedrag-analyses is er ook vanalles over je bekend. Niet alle instanties zijn even eerlijk over deze situatie. Als je daar géén behoefte aan hebt, dan kun je beter een wollen sok onder je matras nemen :+

Ik heb zelf Rabobank en SNS gehad, maar vond beide banken onneembare vestingen als het ging om zaken geregeld krijgen en de kosten voor de rekening bij SNS vond ik belachelijk hoog in vergelijking voor de service die ze verlenen. Voor mij zouden die banken dus afvallen als ik ooit overweeg ergens anders dan bij mijn huidige bank een rekening te openen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:16

Rabo had de eerste 4 stortingen toch kosteloos? Tenminste, vroeger wel.

Hier ook voorzichtig aan het rondkijken, en ook Rabo. Maar ik ben er nog niet over uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:27

ASN, sinds zeer kort, en ben vooralsnog wel happy met mijn keuze. Over het geld storten moest ik even nadenken, dat leek me maar eng dat dat niet kon, maar bij terugdenken heb ik dat ook niet nodig.
Als het echt om heel uitzonderlijke situaties gaat, dan kan het via GWK Travelex. (De SNS loopt ook via GWK Travelex maar is dan gratis.)

Weggegaan bij de ABN, geen klachten maar wel vrij duur voor niets bijzonders. En hun beleid vind ik dan weer wel een bezwaar.

Hilli: de data bij banken wordt - gelukkig - nog niet op grote schaal geanalyseerd. Overstappen naar een bank die nu aangeeft dat nadrukkelijk ook niet te willen doen heeft dus zeker wel zin. Het is geen garantie, maar het maakt wel uit.

@Ts, Ik heb wel gezien dat je bij de nieuwe banken (knab en alex) in elk geval heeeel goed op de kleine lettertjes moet letten. En ah, Dirk Scheringa! Dat wist ik nog niet, maar verklaart een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:29

Volgens mij kun je ook bij een SNS bank storten als je bij de ASN zit.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:34

Ik zit ook bij de ABN, vind het een erg fijne bank en alles is makkelijk online te regelen :)

Ik weet niet over welke bedragen dat geld storten gaat..
Maar ik stort altijd mijn spaargeld (uit de spaarpot :+ ) en hoef daar nooit wat over te betalen.. maar goed dat is ook geen 1000 euro ofzo

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:35

Jessica: je kunt bij de SNS niet meer storten, dat loopt ook via GWK.

SNS Bank heeft uit kostenbesparing geen kasfunctie meer. De besparing in kosten die dit oplevert, geven we graag terug aan onze klanten. [...] Om toch te zorgen dat je contant geld op je SNS Rekening kunt laten bijschrijven, kun je gratis gebruikmaken van de service van GWK Travelex.

https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... velex.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:38

Ik neig voor nu nog het meeste naar of SNS of ASN. Mits ik wel goed toezicht kan houden in mijn financiele situatie natuurlijk. SNS heb ik die ervaring al wel mee :)

Triodos ben ik ook benieuwd naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:42

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:43

Ik heb alles bij SNS, bevalt prima.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:43

ASN is in layout heel prima hoor, en heel vergelijkbaar met SNS maar wel in alles wat vriendelijker dan die SNS jaren geleden was. Qua uitstraling, in de communicatie etc. Er was ergens een demoversie op de site van de ASN. Maar het is gewoon ouderwets basic, je hebt geen hippe avatars en overdaad aan ajaxspul zoals bij de nieuwe ABN.

Als je dan kiest, zou ik echt voor de ASN gaan, tenzij het storten een groot issue is... als je dan toch voor principes gaat, draagt de ASN tenminste niet het Bouwfonds om z'n nek, en heeft het net als Triodos een wat beperkter beloningsbeleid voor de top.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:50

Regiobank geen optie? Is ook SNS dacht ik, je kunt daar storten aan de balie, gratis en voor niks al kom je iedere dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:51

Wij hebben geen regiobank in de buurt geloof ik, enige bij ons is SNS, ING en Rabo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:55

Jawel hoor, als je op de site zoekt staan er een paar in omgeving Nieuwegein / Houten. (Plus... ik vind het wel een ontzettend sympathiek idee maar het meeste doe je uiteindelijk toch zelf online.)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:59

Ik heb ook alles bij de SNS. Ben daar op zich erg tevreden over, maar enige nadeel vind ik toch echt dat de pinautomaten in de Hema zitten. Je zit vast aan hun openingstijden, je moet altijd een stadscentrum in etc. (Voor hogere bedragen pinnen).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:15

Ik heb SNS gehad en altijd veel problemen. Mijn ouders hetzelfde. Hebben nu ING en ABN en met de ING alles goed en ABN vind ik ook waardeloos.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:20

Ik heb ABN en heb werkelijk nog nooit problemen gehad :n
Prive rekening, spaarrekening en bedrijfs rekening
Als ik naar binnen wandel ook zonder afspraak word ik altijd prima en vooral snel geholpen
Vriendelijk personeel wat ik ook belangrijk vind

Geld storten doe ik nooit dus daar weet ik niets van verder

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:21

Ik heb ASN bank en dat bevalt heel goed :j Online betalen werkt erg fijn, site is erg gebruiksvriendelijk. Verder heb ik nog nooit problemen gehad met een storing zoals bij Rabobank en ING vaak gebeurd.
Maar ik wist niet dat je geen geld kan storten? Ik dacht van wel. Ik stort alleen nooit geld, geen ASN hier in de buurt en ik geef het geld aan m'n ma en zij maakt het naar de me over.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:25

Wij hebben bij de ASN een spaarrekening lopen, bij de ING een lopende rekening.
Nu heb ik eigenlijk niets mee gekregen over veranderingen bij de ING bank (ik woon ook niet in NL)