Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vezelrijke koeken, ranja, thee. Ook lijnzaad werkt goed!
callum schreef:Psyliumvezels. Evetueel aan je huisarts vragen of ze volcolon wil voorschrijven dit zijn zakjes psyliumvezels. Succes gegarandeerd.
qua eten rauwe groente smoothies werkt als een trein. Minder suiker minder brood scheelt een heel eind.
en als je al brood eet kijk dan naar spelt brood rogge brood etc.
sterkte
net als Activia! 
joyce_eddy schreef:callum schreef:Psyliumvezels. Evetueel aan je huisarts vragen of ze volcolon wil voorschrijven dit zijn zakjes psyliumvezels. Succes gegarandeerd.
qua eten rauwe groente smoothies werkt als een trein. Minder suiker minder brood scheelt een heel eind.
en als je al brood eet kijk dan naar spelt brood rogge brood etc.
sterkte
Pas wel erg goed op met die zakjes want het helpt inderdaad maar maakt je darmen nog luier,, dus op de lange termijn is het nier goed.
Mag ik vragen waar je dat vandaan haalt. Dat is namelijk niet waar. Zijn namelijk gewoon vezels die de darmen activeren. Ik moest zelfs stoppen omdat mijn darmen te actief werden dus denk dat je andere zakjes bedoeld.
Ik ben al me hele leven erg vaak verstopt
Dingen die ik eet:
Volkoren besquitjes van de Aldi.
Volkoren producten zoals Volkoren pasta,
Koken / bakken met olijfolie wil helpen, zonnebloem olie, of olijfolie.
Koolzuurhoudende dranken laten staan engel fruit eten,
even door de yoghurt en succes gegarandeerd
zerena schreef:Iedereen heel erg bedankt voor de reactie's!!
Psyliumvezels heb ik in het verleden inderdaad wel gehad van de dokter, ik krijg het helaas alleen echt niet weg.
Ik heb op dit moment wel een ander middeltje van de dokter om van de verstopping af te komen.
Het gaat mij alleen meer om daarna.
Ik heb al een heel boekwerk uitgeprint over groene smoothies, dat ga ik dus ook zeker proberen.
Activia heb ik in het verleden wel gehad maar maakt weinig verschil.
Voor de rest probeer ik inderdaad ook zoveel mogelijk volkoren producten te gebruiken, en daarbij vind ik roggebrood heerlijk dus dat komt goed
Yoghurt met muesli en lijnzaad is ook zeker een goeie optie, ik neem em mee!
Volgens mijn huisarts is het trouwens ruimschoots onderzocht dat je darmen niet minder gaan werken als je hulpproducten gebruikt.
Daar was/ben ik zelf ook bang voor namelijk.
zerena schreef:Bedankt voor je reactie!
Ik krijg die zakjes dus ook niet weg dus ik gebruik ze ook niet..
Ik heb nu Lactulose van de arts gekregen om van de verstopping af te komen, al werkt het me niet echt snel genoeg (gebruik het nu al 4 dagen en nog niet echt denderend resultaat).
Mijn vraag naar vezelrijk voedsel is dus ook omdat ik juist niet altijd hulpmiddelen wil gebruiken.
Ik ga even kijken of ik de thee hier in de buurt kan vinden
nouksjens schreef:Ik ken het probleem ts, wat voor mij erg goed werkt is roggebrood, niet heel lekker maar met een plak kaas en ketchup, vleeswaren of een gekookt ei goed weg te krijgen. Ik vervang er een broodmaaltijd mee op een dag. Verder veeeel drinken (thee en water), goed je fruit en groente eten en ik eet alles in volkoren variant. Je kent de standaard laxerende dingen vast wel ( veel waterdrinken op nuchtere maag, 2 kiwi's op nuchtere maag, pruimen eten, activia,enz) maar wat voor mij super werkt is verse rauwe kokos, te koop in kleine bakjes bij de ah..