foodprocessors, welke zijn goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

foodprocessors, welke zijn goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 14:10

ik ben dus op zoek naar een foodprocessor , mijn oog is een beetje gevallen op de kenwood fpm800
maar nu hoo rik wisselende verhalen over de eventuele service van kenwood,
bosch mum serie heb ik ook naar gekeken, maar daar vind ik vooral plastic blenderkannen, terwijl ik echt een glazen kan wil

welke hebben de bokkers en hoe bevallen die ?

Sandrina

Re: foodprocessors, welke zijn goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:38

Ik hoor ook graag wat de ervaringen zijn van bokkers. Heb zelf een stokoude van ?????? kan er potdorie niet opkomen. Maar met een plastic beslagkom die helemaal geel is geworden; ik wil ook een glazen kom.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:52

twijfel nu ook een beetje of ik een all in one apparaat wil, of echt een aparte foodprocessor en blender :?
lastig ...
ergens zou ik best graag een serie hebben die ook leuk op het aanrecht staat, Kenwood Kmix serie bijvoorbeeld, maar die hebben dan weer net niet wat ik zoek, wil ook echt ijsblokjes kunnen crushen en notenpasta's kunnen maken, maar daarnaast ook gewoon een blender , alles in 1 , of aparte apparaten
en van dat rond zoeken en vergelijken word het er echt niet duidelijker op lol

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:17

Ik heb een MUM sinds december en gebruik hem bijna elke dag voor het uitpersen van sinaasappels en het maken van smoothies. Ik heb er ook al groenten mee gesneden/geraspt, beslag mee gemaakt en noten mee gehakt. Ik ben er echt heel erg blij mee! Enige nadeel is inderdaad de plastic blenderkan, maar da's dan ook echt het enige. Overigens is deze wel gemaakt van hard doorzichtig plastic en ik heb niet het idee dat deze verkleurt.

Toevoeging: hij staat bij ons standaard op het aanrecht maar de losse onderdelen (je kunt alles erop klikken, supersysteem) hebben we in een aparte bak zitten. Hij misstaat zeker niet maar neemt wel wat meer ruimte in beslag dan bijvoorbeeld een losse blender. Maar da's vrij logisch ;-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 00:38

de ruimte maak ik me ook niet zo druk om idd, zolang het een veelgebruikt apparaat is, dan vind ik het geen enkel probleem om daar ruimte voor vrij te maken/hoekje voor in te richten zeg maar ..
maar welke heb je van de MUM serie?
vind hem qua uiterlijk best okay (er zijn heel wat lelijkere foodprocessors op de markt)
heb jij er toevallig al eens ijsklonten in gecrushed?

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:07

Ik geloof de MUM56340
Nee, nog geen ijs mee gecrushed, wel noten gehakt. Dat gaat perfect.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:12

van de week maar eens even naar de winkel om een paar apparaten van dichtbij te bekijken
heb nog even de tijd voordat ik moet kiezen, dus dan maar goed onderzoek doen , want voor dat geld een miskoop doen is ook niet de bedoeling ;)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:36

Als je zowel deeg als snijden/hakken/raspen etc en blenderfunctie wil wacht dan nog even op de magimix patisserie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:47

deeg is echt een bijzaak voor mij :)
ik wil juist een processor die goed is, dus hakken en pureren van heel zacht, tot keiharde producten(zeg van gekookte groente, tot ijsklontjes en notenpasta's maken , dat zijn dingen waarvoor hij bijna dagelijks aan het werk mag/moet
deeg en beslag zal dan voor hetgeen wat ik maak ook wel goed komen , dat doe ik momenteel met een handmixer en dan is het resultaat ook goed ,
inhoud hoeft ook niet idioot groot te zijn , 3,nog wat liter is al ruim voldoende voor hier in huis.

blender zou ik er eventueel nog los naast kunnen/willen hebben , maar als het even kan, gewoon ene opzet stuk er bij
maar magimix staat wel op het "in het echt bekijken"lijstje
maar goed, allemaal zoveel opties per merk ook, denk dat ik sowieso een lijstje met zaken moet makenb , waaronder gewenste formaten van de verschillende kommen en kannen
ik denk dat een 3 tot 4 liter fp kom voldoende groot is, blender toch wel dik over de liter heen en zou fijn zijn als er nog een kleinere kom bij zit , zo een hakmolentje wat er ondersteboven op kan(zag ik bij kenwood fp9nogwat)

maar goed, dan heb je bijvoorbeeld van kenwood ook nog de kmix serie, errug mooi, maar dan zit ik met een staafmixer+toebehoren waaronder een kom van 1 liter, dan moet er sowieso een blender naast en eventueel nog een mooie handmixer uit dezelfde serie :+ maar goed, ik blijf bij die kmix serie het vermoeden houden dat de prijs flink opgejaagd word door het geinige design...(moet me dus niet laten verleiden door "ja maar het ziet er zo leuk uit, ikwilluthebbuh" )

op het eerste (theoretische) gezicht lijkt de Bosch mum 5nogwat of de kenwood fp800, 810 of die 9nogwat een leuke shortlist (echt, al die typenummers :roll: )

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:39

Sonja_vR schreef:
deeg is echt een bijzaak voor mij :)
ik wil juist een processor die goed is, dus hakken en pureren van heel zacht, tot keiharde producten(zeg van gekookte groente, tot ijsklontjes en notenpasta's maken , dat zijn dingen waarvoor hij bijna dagelijks aan het werk mag/moet
deeg en beslag zal dan voor hetgeen wat ik maak ook wel goed komen , dat doe ik momenteel met een handmixer en dan is het resultaat ook goed ,
inhoud hoeft ook niet idioot groot te zijn , 3,nog wat liter is al ruim voldoende voor hier in huis.

blender zou ik er eventueel nog los naast kunnen/willen hebben , maar als het even kan, gewoon ene opzet stuk er bij
maar magimix staat wel op het "in het echt bekijken"lijstje
maar goed, allemaal zoveel opties per merk ook, denk dat ik sowieso een lijstje met zaken moet makenb , waaronder gewenste formaten van de verschillende kommen en kannen
ik denk dat een 3 tot 4 liter fp kom voldoende groot is, blender toch wel dik over de liter heen en zou fijn zijn als er nog een kleinere kom bij zit , zo een hakmolentje wat er ondersteboven op kan(zag ik bij kenwood fp9nogwat)

maar goed, dan heb je bijvoorbeeld van kenwood ook nog de kmix serie, errug mooi, maar dan zit ik met een staafmixer+toebehoren waaronder een kom van 1 liter, dan moet er sowieso een blender naast en eventueel nog een mooie handmixer uit dezelfde serie :+ maar goed, ik blijf bij die kmix serie het vermoeden houden dat de prijs flink opgejaagd word door het geinige design...(moet me dus niet laten verleiden door "ja maar het ziet er zo leuk uit, ikwilluthebbuh" )

op het eerste (theoretische) gezicht lijkt de Bosch mum 5nogwat of de kenwood fp800, 810 of die 9nogwat een leuke shortlist (echt, al die typenummers :roll: )

Late reactie:

Als deeg bijzaak is, is het dus niet kijken naar mixers maar foodprocessors. De Magimix hakt alles, van harde tot zachtere producten. Echter gaan we het over ijsklontjes hebben moet ik je teleurstellen. Dit kan de magimix niet. Dan zal je de kant van de blender (glazenkom) op moeten gaan. Ook hiervoor is een vrij krachtige nodig (kan je kitchenaid of magimix aanraden). Op het moment zit er bij de kitchenaid een kleine kom bijgeleverd, bij magimix niet (weet wel dat het prijsverschil precies met de kosten voor het kleine kommetje van de magimix dekt).

De magimix foodprocessor 5200 heeft een inhoud van 3.6 liter en kan hakken, raspen, snijden, deegjes maken, eiwitten kloppen etc. Er zit een garantie van 25 jaar op de inductie motor :D Ik beleef iig zeer veel plezier van mijn apparaat!! Daarnaast kan je heel lang kommen ed blijven bestellen.

Met kenwood heb ik weinig ervaring behalve dat ik weet dat de firma erg slecht levert en mocht er wat stuk gaan het weken duurt voordat het gerepareerd is.
Machines zoals bosch en braun zijn prima, maar halen het kwalitatief gezien niet bij de duurdere merken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 13:30

ik kijk sowieso niet naar mixers in de zin van losstaande apparaten (hence the topic titel ;) )
ik ga er maar gewoon van uit dat een goede foodprocessor ook de basic beslagjes en deegjes kan verwerken en anders heb ik de handmixer nog

Kitchenaid valt voor mij af , hartstikke mooi en zal ook hartstikke goed zijn, maar die prijs :+
die staat (voor mij persoonlijk) niet in verhouding
magimix staat op de lijst om van dichtbij te gaan bekijken, kwaliteit is naar ik hoor goed en de service lees ik ook goede dingen over.

kenwood, ik hoor qua gebruikservaringen op zich goede dingen, maar idd wat jij ook aanhaalt, de service kan nog al langzaam zijn , nu heb ik wel een bedrijf in de buurt wat zelf service levert, dus dat zij het oplossen en daarna zelf gaan steggelen met fabrikant(zijn ook "licensed" voor onderhoud en reparaties van de merken die zij leveren) dus dat scheelt. maar toch iets om in het achterhoofd te houden

maar door jouw post zit ik er toch over te denken om twee apparaten neer te zetten , dus foodprocessor en blender , en bevestigd het een beetje mijn gevoel dat ik toch graag een glazen blenderkan wil hebben , wat bij all in one apparaten lastiger te vinden in.
en een stukje "mooi design" moet ook naar de achtergrond, kenwood Kmix bijvoorbeeld, hartstikke leuk design, maar dat gaat niet voor functie en kwaliteit...(hoewel magimix ook mooie apparaten heeft moet ik zeggen )

al met al, ik ga met de kanttekeningen van dit topic nog eens een rondje specificaties doen van verschillende apparaten en een tripje naar de winkels maken om ze te bepotelen
thanks

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:14

inmiddels nog steeds op zoek, maar neig inmiddels naar de magimix le mini plus met een magimix le blender er naast , de miniplus is voor hier groot genoeg (we zijn met twee) en de blender ziet er qua specs en reviews ook goed uit...
iets boven budget, maar goed, ik ben een sucker voor design vrees ik

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:12

Dat is super spul! Bedenk alleen even qua extra assescoires of je dan niet liever later een 3200 had gewild. De blender is super!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 21:17

ik denk dat ik de eventuele extra's van de 3200 niet ga missen, of ik vind ze het extra geld(toch weer een 100 euro) niet waard...
maar goed, inmiddels twijfel ik tussen twee merken/modellen
de mini plus van magimix
of de kitchenaid van 2,1 liter

zou er bij beide van hetzelfde merk de blender naast willen zetten , de foodprocessors zijn in ieder geval qua maat en functies vrij vergelijkbaar, hoewel de mini van magimix meer accessoires heeft die er standaard bij zitten dan kitchenaid....

edit, geloof toch dat het de magimix set word, kom toch te veel negatieve ervaringen met de blender van kitchenaid tegen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:03

Ik heb een Bosch MUM en ben er echt super blij mee :) Hij heeft erg veel opties en alles werkt even goed. Van deeg kneden tot beslag mixen en van de fijnste komkommerplakjes snijden tot een knolselderij flinterdun raspen. En ook niet onbelangrijke, alle elementen zijn gemakkelijk om te wisselen, kunnen in de vaatwasser en je kunt het ook nog eens netjes en veilig opbergen in het meegeleverde tasje. Ik heb een RVS mengkom, werkt ook heel fijn en is zo weer schoon. Ik kan hem iedereen aanraden :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 11:30

ik heb nu de magimix le mini plus besteld
en ga de magimix le blender er bij bestellen (andere winkel) met de minikom voor de blender er bij.
ik denk dat ik hier meer aan ga hebben dan een all in one apparaat :) (puur gekeken naar wat ik er mee doe)
en beide in Creme, staat straks nog mooi op het aanrecht ook, want ik ga ze niet telkens in en uit de kast pakken/zetten

beslag maken doe ik gewoon met de handmixer(zoveel cakes etc bak ik niet )
en brood doe ik altijd met de hand