Gezocht: Mensen met fiep (afstudeerproject, autisme)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J_H

Gezocht: Mensen met fiep (afstudeerproject, autisme)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 13:33

Hallo allemaal,

Voor mijn afstudeerproject van mijn studie Grafisch Ontwerp aan de HKU ben ik opzoek naar mensen met autisme die een fiep hebben.

Het onderwerp van mijn afstudeerproject is verzamelen en autisme, zo ben ik bij fiepen terecht gekomen. Ik zou graag meer willen weten over deze fiepen. Hoe het project precies vorm gaat krijgen is nog niet helemaal helder. Ik zou graag eerst in contact willen komen met mensen met een fiep, er meer te weten over komen en dan kijken hoe mijn project vorm gaat krijgen.

Dus bij deze mijn vraag: Ken of ben jij iemand met een fiep, en wil je hier over vertellen stuur mij dan een PB. Mocht je nog vragen hebben kun je die ook altijd via PB stellen. Of een andere manier weten hoe ik in contact kan komen met mensen met een fiep, let me know!

Alvast bedankt!

Groeten,
J_H

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:35

Een fiep is wel echt een woord wat niet in normale terminologie gebruikt wordt. Doorgaans spreekt men bij mensen met autisme over een preoccupatie, of fixatie.
Fiep is eerder een woord wat in de volksmond gebruikt wordt. Wellicht kan je meer vinden als je op de andere termen zoekt.
Succes!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:16

oh wacht ik ben een autist :P
Ik ben altijd over dinosauriers aan t praten, een therapeut zei toen ooit, jeetje wat kun jij fiepen zeg en verder nooit van het woord gehoord :')
als ik daarover begin houd ik voor een paar uur niet meer op en som ik alles op wat ik weet.
Ik praat ook altijd over mn paard.
en the stand van stephen king.
al een paar jaar of zo. :')
verder heb ik bijna geen onderwerpen die ik boeiend vind.
Je mag wel vragen stellen maar ben niet zo goed in mooie verhalen vertellen.