spoed vraagje over meegranenbrood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

spoed vraagje over meegranenbrood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:45

Omdat ik morgen een onderzoek in het ziekenhuis heb mag ik vandaag een aantal voedingsmiddelen niet eten.

In het lijstje staat geen volkorenbrood of roggebrood.

Nu zit ik hier op het werk met m'n trommeltje meergranenbrood (aldi) en begin me nu eigenlijk af te vragen of er geen volkorenbrood in zit? Heb al 1 snee op vanmorgen om half 9. Onderzoek is morgen om half 9

SAKKIA

Re: spoed vraagje over meegranenbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:47

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het niet verder opeten.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:47

Ik zou het verschil niet weten tussen volkoren en meergranen maar ik ga er maar zo vanuit dat er in meergranen ook volkoren zit. Als je voor safe wil gaan zou ik voor gewoon bruin brood of wit brood gaan.
Of misschien even het ziekenhuis bellen?

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:48

Ik heb het idee dat het hetzelfde is. En anders, je kunt het beter niet eten en dat later blijkt dat het wel mocht dan andersom ;)

alleirbag

Nee, dat kun je beter niet eten; je moet gewoon luie producten eten; witte beschuit, wit brood, liefst zonder zaadjes, cracotte naturel. Succes!

SAKKIA

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:51

Dat wordt hongerlijden zit op m'n werk en heb verder alleen een koek bij. Eet de kaas wel van m'n brood. Collega's zullen wel raar kijken.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:54

Meestal is meergranenbrood niet volkoren, volkoren is een beschermde titel en dan zit er normaliter ook zo n ouwel onder. Het verschil zit hem in de vezels ;)
Laatst bijgewerkt door mayday op 24-03-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:54

Misschien kun je een broodje ruilen met een collega die witbrood bij zich heeft?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:55

SAKKIA schreef:
Misschien kun je een broodje ruilen met een collega die witbrood bij zich heeft?

Ja dat ga ik eens proberen, lekker blonde maandag ochtend actie gewoon broodsmeren en dan pas bedenken dat je dat vandaag niet mag.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:56

Kan je het telefoonnummer van de afdeling niet vinden en even met ze bellen? Wij kunnen wel heel veel dingen roepen, maar zij kunnen het je met zekerheid zeggen. Voor hetzelfde geld mag je het wel gewoon hebben.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:58

Heb even gebeld maar ze raden toch aan het niet te eten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:02

Das balen, maar dan heb je nu duidelijkheid (en zit je niet voor niks honger te lijden). Hopelijk is er een collega die kan/wil ruilen. Succes morgen!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:05

Lalidan schreef:
Das balen, maar dan heb je nu duidelijkheid (en zit je niet voor niks honger te lijden). Hopelijk is er een collega die kan/wil ruilen. Succes morgen!

Dank je! Gezond bedrijf hier allemaal bruin brood, maar heb al wel een kitkat gescoord

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:13

En als je je verhaal uitlegd aan je LG, mag je dan ook niet snel even weg om naar de supermarkt te gaan?
Eventueel even een fiets lenen van een collega?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:14

SAKKIA schreef:
En als je je verhaal uitlegd aan je LG, mag je dan ook niet snel even weg om naar de supermarkt te gaan?
Eventueel even een fiets lenen van een collega?

Ja ga ik doen, gelukkig ben ik met de auto

jupiterius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:23

Alles wat geen wit of bruin brood is, is volkoren brood. Ik denk overigens dat dit te maken heeft met de bloedspiegel die snel stijgt door koolhydraatproducten.

Het zal dus verstandiger zijn om de koolhydraten te vermijden. Fijn iig dat je even weg kan :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:26

jupiterius schreef:
Alles wat geen wit of bruin brood is, is volkoren brood. Ik denk overigens dat dit te maken heeft met de bloedspiegel die snel stijgt door koolhydraatproducten.

Het zal dus verstandiger zijn om de koolhydraten te vermijden. Fijn iig dat je even weg kan :)

Huh? Volgens mij is volkorenbrood ook echt bruin brood.
Alleen voor volkorenbrood gelden richtlijnen, voldoet het daar niet aan dan mogen ze het geen volkorenbrood noemen.

TS heeft verder een eetlijst gekregen en aangezien ze wel een kitkat mag, mag ze dus ook gewoon Koolhydraten mogen eten. Ik denk eerder dat het gaat om de vezels die in bepaalde producten zitten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:38

Ja ik denk ook de vezels qua brood staat er alleen rogge en volkorenbrood.

Verder geen kauwgom, frisdrank, peulvruchten, uien, knoflook paprika koolsoorten (en de rest weet ik niet meer uit m'n hoofd)

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:34

jupiterius schreef:

Meergranenbrood is toch echt of wit of bruin in de meeste gevallen, de kleur komt van een gebrand graan en heeft niks met volkoren te maken, veel meergranenbrood is op basis van wit meel....

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 15:41

mayday schreef:
jupiterius schreef:

Meergranenbrood is toch echt of wit of bruin in de meeste gevallen, de kleur komt van een gebrand graan en heeft niks met volkoren te maken, veel meergranenbrood is op basis van wit meel....

Op de zak staat meergranenbrood het is donkerbruin van kleur, En staat hier nu eenzaam naast me in het trommeltje op m'n buro. De kaas is eraf gegeten en helaas gooide een klant roet in het eten en kon ik niet naar de winkel. Heb nog wel een soort chocolade koek op en vanmorgen havermout ontbijt (stond niet op het lijstje niet eten muesli staat er wel op) een beetje hongergevoel maar ik red me wel.