[FOTO] No make-up selfie: wie durft?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

[FOTO] No make-up selfie: wie durft?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:54

Een no make-up selfie is een selfie waarop je geen make-up op hebt. Hier in de UK is het een trend op social media om geld op te halen voor kanker onderzoek. Zie: http://www.bbc.co.uk/news/health-26683817 Het gaat als volgt: iemand nomineert je, je maakt een selfie, je doneert (via een sms'je) een klein bedrag (1 pond) en daarna nomineer je meerdere andere mensen. Het gaat hier vooral om vrouwen en meisjes die elkaar nomineren. Ook ik ben genomineerd en heb mijn ik-doe-niet-aan-selfies-regel even aan de kant geschoven. Niet alleen omdat ik het sympatiek vind dat deze actie niet vanuit de organisatie zelf is, maar ergens gaan broeien, maar ook omdat ik voor natuurlijke schoonheid ben. Je merkt toch dat veel selfies op social media opgefleurd worden door make-up, filters en photoshop. Heel begrijpelijk, maar geen natural beauty ;)

Dus bij deze de uitdaging. wie durft het aan om in dit topic (en eventueel social media) een no make-up selfie te plaatsen? *\o/* voor natural beauty.

Mijn selfie:
Afbeelding

Edit: Het gaat mij in dit topic dus om het feit dat veel mensen al die filters, make-up en photoshop in hun foto's/selfies niet nodig hebben en het soms ook genoeg is om het met natural beauty te doen. Vaak nog beter voor je huid ook :+

Verder gaat het me niet om het kanker onderzoek in dit topic. In Engeland wordt het gedaan voor CR UK, dus een Engelse organisatie. Mensen in NL kunnen daarvoor niet eens doneren .

Moderatoropmerking:
Even voor de zekerheid: hou er rekening mee dat er maximaal 2 zichtbare foto's geplaatst mogen worden. Mocht je meer dan twee selfies willen plaatsen, dan moet de rest in een linkje. Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 26-03-14 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: TAG aan de titel toegevoegd en mod-opmerking geplaatst.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:56

Why..... :') := Maare succes

Sammie

Re: No make-up selfie: wie durft?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:57

ik ben elke dag zonder make-up en dus een natural beauty :')

En nee ik ga Bokt daar niet mee vervelen :P

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:57

Super stoer! Zit op mobiel dus gaat nu niet lukken maar ik zal morgen iets proberen te plaatsen :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:59

Snap het hele selfies maken al niet, en zonder make-up speciaal voor een selfie... uhm nee dat snap ik ook niet.

Draag toch altijd alleen maar mascara dus zoveel verschil is dat nou ook weer niet.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:01

Merk het toch echt veel in mijn omgeving dat alle selfies iets hebben. Een instagram filter, een tikje photoshop of (overmatige) make-up. En met overmatig bedoel ik dan vooral de typisch Engelse oranje meiden met te veel mascara. Jammer, want veel van hen zien er ook zonder (of minder) make-up prima uit.

En ik draag zelf vaak ook alleen wat mascara en toch zie je het verschil. Waarom draag je het anders :P En op mijn FB foto's heb ik toch altijd make-up op. Geen selfies, daar doe ik niet aan, maar ook op de rest van de foto's.

Voor mensen die nauwelijks make-up dragen is het niks nieuws, maar er zijn zat mensen die altijd wel iets op hebben en nooit helemaal 'kaal' een selfie nemen (of laten nemen).
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 23-03-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:01

Oh mensen mogen mij best zonder make up zien hoor. Draag altijd make up maar vind het totaal niet erg als mensen mij zonder zien haha

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:02

Leuk idee! Ik draag nooit make-up, telt het dan ook?

_Dracarys

Re: No make-up selfie: wie durft?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:03

Ik draag nooit make-up :')
Kijk maar in mijn profiel voor de no-makeup foto's :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:03

Sammie schreef:
ik ben elke dag zonder make-up en dus een natural beauty :')

En nee ik ga Bokt daar niet mee vervelen :P

_/-\o_

Ik snap die drang naar selfies ook niet zo, maar goed.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:05

ilaan: kom maar op met je selfie. Eens wat anders dan met make-up.
Iolanthe: tuurlijk. Alles telt :P

Drang naar selfies snap ik ook niet. Maak nooit een selfie eigenlijk. Doe er niet aan, maar vond het deze keer wel waard. Natural beauty + actie voor kanker onderzoek.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:05

Moet het nou perse een selfie zijn?
Ik heb zat foto´s zonder make-up. Op school draag ik meestal een beetje mascara, oogschaduw en lipgloss. En stiekem ook foundation, maar zo weinig dat niemand het ziet :') Vandaar krijg ik vaak te horen dat ik 'Zo een gave huid' heb.
Maar bij de paarden vind ik dat onzin.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:05

Ik ben elke dag een natural beauty en kankeronderzoek steun ik op andere manieren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:06

Ik sta vreselijk lelijk op selfies, mag een gewone foto ook waar ik geen make-up op heb? Gister een gemaakt.

Lindaonline

Ohh, wat is dit allemaal zo'n 'ver van mijn bed show'. Leuk om te zien hoe mensen erin op gaan maar ik laat het lekker aan me voorbij gaan...

NYC2B

Geen makeup maar wel goede belichting mag dat ook? :') is van eergisteren geloof ik.

Afbeelding

ilaan

Haha prima hoor. Meteen een moe hoofd dan xD

Roosch

Ik vind het hele idee erachter wel goed maar zie het nut er niet van in om dit op Bokt door te zetten, tenzij iemand die dan een make-uploze selfie plaatst ook daadwerkelijk doneert.

Ik durf ook best een Roos Make-uploos-selfietje te maken, maar zonder het hele gedoe erachter is het toch maar een topic waar foto's van mensen zonder make-up geplaatst worden. :))

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:07

DayDream21 schreef:
Moet het nou perse een selfie zijn?
Ik heb zat foto´s zonder make-up. Op school draag ik meestal een beetje mascara, oogschaduw en lipgloss. En stiekem ook foundation, maar zo weinig dat niemand het ziet :') Vandaar krijg ik vaak te horen dat ik 'Zo een gave huid' heb.
Maar bij de paarden vind ik dat onzin.

Ok, ok. Een niet-selfie mag ook. Gaat meer om een foto van jezelf zonder make-up,

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:07

Beb_bokt schreef:
Ohh, wat is dit allemaal zo'n 'ver van mijn bed show'. Leuk om te zien hoe mensen erin op gaan maar ik laat het lekker aan me voorbij gaan...

En jij hebt de openingspost werkelijk gelezen? Dan zie je namelijk dat de TS het in eerste instantie deed om kankeronderzoek te steunen, ik weet niet in hoeverre dit een ver van jouw bed show is? :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:08

Ja hoor :D geen instagram of make-up:

Afbeelding

Maar om nou te zeggen dat ik hier kankeronderzoek mee steun... Neuh... Gooi wel wat in de collectebus, lijkt mij een stuk meer zin hebben :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:08

Roosch schreef:
Ik vind het hele idee erachter wel goed maar zie het nut er niet van in om dit op Bokt door te zetten, tenzij iemand die dan een make-uploze selfie plaatst ook daadwerkelijk doneert.

Ik durf ook best een Roos Make-uploos-selfietje te maken, maar zonder het hele gedoe erachter is het toch maar een topic waar foto's van mensen zonder make-up geplaatst worden. :))

Punt is dat de meeste mensen die stomme filtertjes, lagen make-up en photoshop niet nodig hebben en dat wel doen. En CR UK kun je ook niet steunen, meeste van jullie zitten immer in Nederland

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:09

Okay:
TS, ik zie dat je ook op de schuurgraaf hebt gereden?
Hier mijn foto

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:09

Warboel schreef:
Ja hoor :D geen instagram of make-up:

[ Afbeelding ]

Maar om nou te zeggen dat ik hier kankeronderzoek mee steun... Neuh... Gooi wel wat in de collectebus, lijkt mij een stuk meer zin hebben :)

TS heeft eerst via een smsje geld gedoneerd, dan maak je een selfie en nomineer je andere hetzelfde te doen (dus en doneren en een selfie maken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:10

Ik draag nooit make up , ben mooi zoals ik ben