Ik woon in een doodnormaal rijtjes huis en zitten met het volgende probleem.
Naast ons woont een ouder koppel en deze hebben voiliere in de tuin. Ze hadden daar altijd twee vogels in die af en toe floten maar daar had je eigenlijk geen last van. Sinds vorige zomer hebben ze echter een derde vogel en dit is een papagaai. Deze vogel maakt gruwelijk veel herrie op een hoog volume en het is meer een soort gekrijs dan fluiten.
Wij slapen achter in de "grote" slaapkamer want dit is de enige ruimte waar ons 2pers bed in past en je nog ruimte hebt om te bewegen naast je bed
ook slapen wij graag (zeker in de zomer) met het raam een stukje open. Nu ben ik zelf een slechte en lichte slaper al mijn hele leven (maar gewoon leef en omgevings geluid kan ik mee dealen) en je voelt het probleem al aankomen. Zodra het licht begint te worden begint dus die vogel te krijsen alsof zijn leven er van af hangt. In het hoogseizoen begint dat vaak al om 04:00 sochtends en het vaak zo erg dat mijn vriend die normaal echt in coma ligt er van wakker wordt (en dan flink chagrijnig is omdat zijn wekker om 06:00 gaat en het niet tof is om dan om 04:00 al ff klaar wakker te zijn)
Ik heb vorige zomer daarom de helft van de nachten doorgebracht op de bank omdat ik gewoon echt niet meer kan slapen, beneden hebben wij rolluiken en dat dempt enigszins het geluid.
Vannacht waren wij om 02.00 pas in bed (komt eigenlijk zelden voor) en ben ik om half 7 wakker gekrijsd door die vogel, ik houd mn hart vast voor de echte zomer als dat nu al zo is.
Wij weten alleen niet zo goed of we nu de buren hier op moeten / kunnen aanspreken. Wij vinden dat iedereen recht heeft om huisdieren te houden. Wij hebben twee honden en die blaffen ook wel eens. En als we ze s morgens uitlaten maken ze bij de eerste wandeling ook wel regelmatig herrie (wat we wel zo snel mogelijk de kop in snoeren ) Daarnaast spelen wij beide muziek wat we eigenlijk zelden nog na 21:00 doen ivm met de buren maar toch wij maken ook herrie!
De buren zijn dus oudere mensen waarvan we in ieder geval weten dat de man doof is, dusja die zet hoorapparaat uit en hoort het zelf toch niet. De buren naast hun aan de andere kant hebben boven rolluiken dus die zullen er wel minder last van hebben.
Als we het aan zouden kaarten weet ik ook niet wat voor oplossingen we moeten aandragen. Zelf rolluiken plaatsen zit er financieel nu niet in (beneden zaten ze er al)
We zitten dus eigenlijk al een jaar te dubben of we nu wel of niet de buren aanspreken omdat we dit eigenlijk heel erg banketstaaf vinden omdat we zelf ook geen goede oplossing kunnen verzinnen en voorstellen dat ze die papagaai wegdoen vind ik heel grof.
) en dat scheelde dag en nacht

.