Avondspel vrijgezellenfeest organiseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Avondspel vrijgezellenfeest organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:36

Hallo,

Ik ben gevraagd om een vrijgezellenfeest te organiseren. Het is een gezamenlijk feest, dus mannen en vrouwen bij elkaar. We zijn in totaal met een groep van ongeveer 15-20 personen. Het feest zal eind mei/begin juni zijn.

Nu is het programma tot de avondmaaltijd al geregeld. Ik ben nu alleen nog opzoek naar een leuke avond activiteit. Om de kosten wat te drukken wil ik zelf een avondspel organiseren. Na de barbecue komen we naar mijn huis waar we samen een borrel doen. Het leukste lijkt mij om actief buitenspel te doen. Eventueel kunnen we de mannen en de vrouwen apart doen. Ik woon in een buitengebied dus we kunnen de bossen in.

Hebben jullie ideeën?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 01:35

Leuk zijn van die typische spellen zoals je ze vroeger op ponykamp deed, eigenlijk. Vorig jaar bij Midsommar (typisch familiefeest in Zweden, op 21 juni) met een groep van ca. 40 volwassenen/jongeren gedaan, ontzettend leuk.

Verdeel in teams, in dit geval waarschijnlijk in 2-4 teams, ligt eraan hoe veel mensen.
Dan doe je een rij spelletjes, winnende team krijgt 3 punten, 2e team 2 etc.

Bijvoorbeeld:
- Een estafetterace: rondjes draaien, naar een doel rennen, daar beker water in een emmer, terug rennen, zoiets.
- Een komkommer doorgeven. Team staat in een rij, komkommer tussen de knieën, en die moet achterwaarts worden doorgegeven (as in, niet face to face) van 1e tot laatste persoon in de rij. Hetzelfde kun je doen met een sinaasappel tussen kin en borst klemmen en door moeten geven. (Dit kan voor ongemakkelijke momenten zorgen, omdat het nogal, um, intiem is B-) )
- Een speurtocht in het bos, welk team het snelst een bepaald object heeft gevonden door het oplossen van raadsels die naar de volgende clue leiden..
- Appelhappen uit een bak met water
- Beschuit fluiten

Kijk hier voor meer inspiratie: http://www.schoolkampnederland.nl/page/ ... ectie.ashx

Dit zijn grotendeels flauwe spellletjes, maar het is is gewoon ontzettend grappig, wij hebben in ieder geval van jong tot oud de grootste lol gehad. Toegegeven, we waren ook allemaal lichtelijk aangeschoten (hoort er bij midsommar eenmaal bij..) , maar neem aan dat jullie avond/dag ook niet compleet alcohol vrij gaat zijn? :o

Kan zijn dat je dit helemaal niks vindt, het is maar een idee. Heel veel plezier in ieder geval! :)

Celiien

Re: Avondspel vrijgezellenfeest organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 02:06

Wie ia de mol spelen? Gezien je toch bij een bos woont :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:45

Murder dinner! ... Al is 15 man misschien wel een beetje veel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:59

Het spel de jongens tegen de meisjes? :D