Alternatieve studentenvereniging Utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Alternatieve studentenvereniging Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:51

Hello!

Ik was even benieuwd of er hier Bokkers zijn die een wat meer alternatieve studentenvereniging in Utrecht kennen, of hier misschien wel bij zitten. Ik heb wel eens wat over Biton gehoord, echter heb ik geen idee verder hoe of wat :) Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? :D

Veritas en Unitas etc heb ik niet echt 't idee dat dat iets voor mij is, ben erg benieuwd! :D

_Yasmine_

Re: Alternatieve studentenvereniging Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:54

Biton, was dat waar die gekke verhalen over waren? Waar als enige geen ontgroening is?
Als dat zo is, ben daar 1 keer binnen geweest, leek een heel gemoedelijke sfeer te hangen onderling.
Ik kwam alleen kijken namelijk met UIT maar gaf een hele leuke indruk :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:57

Gekke verhalen? :P Geen ontgroening inderdaad, dat is voor mij wel een + gezien ik daar zelf echt niet van houd :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:58

Ligt eraan wat je zoekt, maar je kunt ook kijken naar studentensport- of cultuurverenigingen, of de studievereniging :j (In Enschede waren de algemene studentenverenigingen marginaal, en waren het die verenigingen met allerlei activiteiten. Erg leuk.)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:59

Biton is inderdaad dé alternatieve studentenvereniging ven Utrecht. Ik zit er zelf niet bij, maar een aantal van mijn medestudenten wel en zij zijn er erg enthousiast over!
Er is geen ontgroening en ook geen jaarclubs (groepjes van mensen uit je eigen jaar). In plaats daarvan zit iedereen altijd gezellig bij elkaar en zijn alle jaren veel meer aan elkaar gelijk :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 20:02

Shadow0 schreef:
Ligt eraan wat je zoekt, maar je kunt ook kijken naar studentensport- of cultuurverenigingen, of de studievereniging :j (In Enschede waren de algemene studentenverenigingen marginaal, en waren het die verenigingen met allerlei activiteiten. Erg leuk.)

Tja, wat ik zoek. Ik zie het niet zitten elke week 7 dagen vast te zitten aan allerlei verplichtingen, je helemaal klem te 'moeten' zuipen in enkel en alleen bier en al helemaal geen ontgroening :') Wel gezelligheid, mensen leren kennen, muziek, dat soort dingen :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:06

Ga roeien :).

Je hebt keuze uit twee verenigingen, waarbij Triton wat corporaler is en Orca wat alternatiever.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:25

... Roeien? Een huisgenootje van m'n vriend zit bij Orca en die traint 8 keer per week.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:27

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 01:45

Courses schreef:
... Roeien? Een huisgenootje van m'n vriend zit bij Orca en die traint 8 keer per week.
Daar kies je voor, net als dat je er met je ploeg ook voor kunt kiezen om 2 à 3 keer in de week te trainen. :+

Aegee is inderdaad een Europese vereniging; ze hebben door Europa heen geloof ik iets van 15.000 leden of zo, maar of je daar ook echt heel veel van terugziet weet ik niet.