Beamer kopen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Beamer kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 16:19

Hallo,

Ik heb een vraag:
We willen graag een beamer kopen voor thuis.

Dus even op mp gekeken.... Daar vond ik deze advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... wVm5mFCeIE

het gaat om een mini-beamer maar dat maakt niet uit. (
Toen even de site gegoogeld, en de meningen verschillen nogal.
De ene zegt: Wauw,super service. de ander: Nooit kopen.
Nu zie je ook vaak dat de goede reacties geschreven kunnen zijn door het bedrijf zelf,
vandaar dat ik bokt om hulp vraag! :)

Wat zijn de ervaringen van de bokkers met Maxiaxi?

(ik ben ook nog andere tweedehandse beamers aan het zoeken,maar nog geen 'goede' gevonden)

Choiix

Re: Beamer kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:49

Dat ding wat je nu eventueel zou willen kopen is ook bagger. Als je een beamer wil kopen neem dan gewoon een deftig model die zoals dat heet native 720p of 1080p heeft EN voldoende lichtopbrengst. Die fout heb ik met mijn eerste beamer gemaakt, was allemaal heel leuk maar ik kon in de zomer geen TV kijken zonder m'n ramen volledig te verduisteren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:50

Dat is inderdaad een kleine, goedkope beamer zeg! Ik zou even opzoeken hoe de kwaliteit is, bijvoorbeeld via kieskeurig.nl Je moet vooral op de lichtsterke letten. Hoe meer licht te lamp geeft, hoe beter het beeld zichtbaar is.
Ik heb een Optoma HD67, inmiddels wel al zeker 5 jaar oud, maar een erg fijn ding! Prachtig beeld, ook als de kamer niet helemaal donker is, en we hebben er 3D brillen bij voor 3D films, ook erg gaaf :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:01

Die kwaliteit is bagger, niet alleen door de belachelijk lage resolutie maar ook omdat de LED-lamp in zo'n ding nooit de power kan hebben die een normale beamer heeft.

Die HD67 was indertijd een erg duur beestje maar is nog steeds een meer dan prima ding :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:09

Ach, wat is duur.. Een tv heb je ook niet veel goedkoper. Ik heb hem toen voor iets meer dan 500 euro gekocht als ik het me goed herinner. Het was een van de goedkopere beamers van goede kwaliteit. Ik vind in ieder geval dat ie zijn geld dubbel en dwars waard was :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:06

Choiix schreef:
Dat ding wat je nu eventueel zou willen kopen is ook bagger. Als je een beamer wil kopen neem dan gewoon een deftig model die zoals dat heet native 720p of 1080p heeft EN voldoende lichtopbrengst. Die fout heb ik met mijn eerste beamer gemaakt, was allemaal heel leuk maar ik kon in de zomer geen TV kijken zonder m'n ramen volledig te verduisteren.

+1, deze beamer heeft een resolutie van 240*320 pixels, zelfs telefoons van 5 jaar terug hadden een hogere resolutie. Deze is dus ook totaal niet aan te raden!

Ga inderdaad voor ten minste 720P of hoger. Kost wel wat maar heb je wel veel meer plezier (en minder ergernis) van.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:10

Ik zou een beamer niet tweedehands kopen. De lampen in zo'n ding hebben een bepaald aantal branduren en je weet nooit hoeveel dat ding aangestaan heeft.
Als ik nu een beamer zou kopen dan zou hij toch zeker wel 1080p moeten zijn. Of met de tijd 4k. Ik heb getwijfeld om er één aan te schaffen maar heb toch gekozen voor een goede 3D tv (passief want van actief krijg ik hoofdpijn).