Jullie hebben deze topics vast al honderden malen voorbij zien komen, maar ik maak er toch nog eentje aan omdat ik met een heel groot dilemma zit.
4 jaar geleden heb ik mijn HAVO diploma gehaald met 2 vingers in de neus. Ik heb toen het profiel E&M gekozen omdat ik toendertijd graag de zakenkant op wilde. Na het behalen van mijn diploma zou ik een jaar naar de USA gaan, maar dit is door omstandigheden niet doorgegaan.
Midden in de zomervakantie stond ik dus voor een moeilijke en snel te nemen keuze: WAT ga ik over een maandje doen? Ik heb toen gekozen voor International Business & Languages omdat de zaken + buitenlandervaringen mij heel erg aanspraken. Echter, na 3 weken meegedraaid te hebben kwam ik erachter dat dit niet echt iets voor mij was omdat ze heel veel met marketing bezig zijn.
Toen ben ik een jaar gaan werken en in juni een nieuwe keuze gemaakt: MBO Diermanagement versneld traject. (2 jaar)
Deze studie vond ik naast het feit dat het erg makkelijk was heel erg leuk maar moest door omstandigheden stoppen. In het volgende jaar heb ik me weer ingeschreven voor dezelfde studie en daar ben ik nu bijna klaar mee.
Maar wat nu?
Je moet je voor 1 mei inschrijven bij een HBO studie maar ik weet het gewoon ECHT NIET.
Elke studiekeuzetest die ik maak komt op iets anders uit. Ik heb al Commerciële economie gehad, maritiem officier, Koninklijke landmacht, Paardensport, HBO diermanagement en bedrijfskunde.
Alle aanbevelingen die de tests doen lijken mij dus helemaal niets.
Aan de ene kant vind ik management en zaken heel leuk, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik werk graag met dieren, maar het levert niks op. Ik ben geestelijk en lichamelijk niet sterk genoeg voor een militaire opleiding.
Na 4 jaar van ronddwalen tussen opleidingen en werken ben ik er nu helemaal zat van. Ik wil erachter komen wat nu echt een passende opleiding is voor mij waar ik ook echt tijd en energie in wil steken. (Want ik heb ook nog eens een concentratiestoornis)
Bokkers, wie heeft voor mij de gouden tip?
Heel veel succes!
Zo ben ik ook aan mijn studie gekomen. Qua naam trok het me totaal niet en daardoor had ik me er ook totaal niet in verdiept, maar nadat ik een korte presentatie had gezien van een leerling was ik helemaal enthousiast! Toen had ik écht het idee van, dit is het! Ik ga er over een paar maanden mee beginnen, dus of ik er dan nog steeds zo over denk moet nog blijken.
wil een afwisselender/actiever beroep. Vind problemen oplossen en daarin wat organiseren en een verslag ervan maken wel leuk, maar in welke richting problemen, tja, geen idee.
)