iemand verstand van loonheffingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

iemand verstand van loonheffingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 16:57

Hallo medebokkers,

Ben bezig met mn belastingaangifte en ik snap iets niet, ik moet dit jaar best een behoorlijk bedrag gaan betalen %) ondanks dat ik in de WW zit en maar een paar maanden parttime heb gewerkt dit jaar. Ik snap er werkelijk helemaal niks van.... :o?
Zou het kunnen dat het UZB een fout heeft gemaakt met de loonberekening? (of het UWV)
Wie heeft hier verstand van die regeltjes en wil mij daarbij helpen?

Ik heb geen eigen huis, kinderen, toeslagpartner of andere ongein, zit m puur in de loonberekening.
Ga niet de bedragen hier neerzetten uiteraard.... :list:

Thanks in advance...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:58

Heeft het niet te maken met de loonheffingskorting? Door wie heb je dit toe laten passen en waar had je het hoogste inkomen uit?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:02

Heb jij tijdens dat je in de ww zat (zit) ook gewerkt? en heb je naast je loon ook aanvullend ww gekregen?
En voor beide een loonheffing gehad? dan kan het hem daar wel eens inzitten nml.

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:10

Zou het kunnen dat je zowel bij het UWV als bij de werkgever(s) die je hebt gehad de loonheffingskorting op "ja" hebt gehad?

Hoogstwaarschijnlijk zit het namelijk daarin. Als je 2 of meer werkgevers (of uitkeringen) hebt mag je maar bij 1 de loonheffingskorting toe laten passen.

Als je bij beide werkgevers (in jouw geval dus bij het UWV en een werkgever of uitzendbureau) de loonheffingskorting op 'ja' hebt gehad, dan hebt je dus te veel korting gehad (dus te weinig loonheffingen betaald), wat je nu dus terug zult moeten betalen.

Om dit te voorkomen, moet je in het vervolg kijken waar je het hoogste loon ontvangt (werkgever of UWV) en daar de loonheffingskorting op 'ja' zetten. Bij alle overige werkgevers de loonheffingskorting op 'nee' laten zetten.

Je houdt er netto dat wel minder aan over, maar krijg je in volgende de ib aangifte (als het goed is) niet hetzelfde probleem.

cissy

Re: iemand verstand van loonheffingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 19:23

ik weet niet meer wat ik heb ingevuld toendertijd, maar heb wel gemeld dat ik in de WW zat... ga het maar eens even navragen dan. Thanks!