Iphone 5 snel leeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Iphone 5 snel leeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 13:29

De laatste tijd gaat m'n iphone 5 heel snel leeg. Als ik m af en toe gebruik gaat ie mee van half 8 tot half 6 ongeveer. Maar vandaag heb ik m wat regelmatiger gebruikt en is ie sinds 8 uur van de oplader, en het batterijpercentage is nu al 19%. Ook als ik m helemaal heb opgeladen 's avonds en ik ga slapen, dan is ie 's ochtends nog maar 30%.
Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen? Locatievoorzieningen staan altijd uit, 3G ook want als ik dat aanheb staan valt m'n mobiel uit. Apps sluit ik ook altijd af.

Aulaantje_x

Re: Iphone 5 snel leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:33

Helderheid van je scherm aanpassen? Ik heb die altijd heel laag staan, scheelt toch een klein beetje. Hetzelfde met bluetooth en wifi, dat zet ik alleen aan als ik het nodig heb :)
Ik zou verder niet weten wat je er aan kan doen eerlijk gezegd..

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:35

Wat als je je iPhone even helemaal laat leeglopen en dan pas weer in de oplader? Doet je kabel het nog goed? Misschien is je batterij stuk. Kijk eens op iPhone forums die weten vaak wel het antwoord

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:36

Heb hier ook heel erg last van.. Alleen dan iPhone 4s. Ik lees even mee!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:36

Blijkbaar is de nieuwe update een accuvreter!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:39

heb je toevallig iOs 7.1 erop gezet?
Ik heb er ook last van, maar pas sinds ik iOs 7.1 heb.
Ik heb van alles uit gezet (o.a. lokatievoorzieningen voor vrijwel alle apps) en het scherm minder fel gezet en nu haalt hij het in ieder geval de werkdag.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:40

misschien helpt dit :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:40

Heb je dan ook nog veel apps op de achtergrond draaien? Want die regelmatig even afsluiten helpt ook.

Ik heb hier helemaal geen last van. Gebruik mijn telefoon heel regelmatig over de dag en meestal is het 45% ofzo als ik naar bed ga, ik heb hem 's nachts altijd aan de lader liggen.

de nieuwste update (die afgelopen week binnenkwam) Heb ik nog niet geplaatst. Maar ik heb vanmorgen al zeker een uur radio geluisterd, 22 :+ apps geupdate, op facebook gekeken, 3 telefoontjes gepleegd die niet heel kort waren en ik zit nu op 79%
Bluethooth en WIFI staan altijd aan bij mij.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:43

Kijk eens bij instellingen > algemeen > ververs apps op achtergrond > die moet uit staan.
Toen ik die uit gezet had deed mijn batterij langer mee. Nu heb ik sinds een maand mb's op mijn iPhone en gaat die ook snel leeg.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:45

De nieuwe update schijnt echt een drama te zijn voor je batterijduur. Mijn zusje heeft precies hetzelfde en ik heb daarom die update ook niet geïnstalleerd.
Mocht verder niets helpen zou je kunnen kijken of je hem terug kunt zetten naar een eerdere versie.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:07

Amira_ schreef:
De laatste tijd gaat m'n iphone 5 heel snel leeg. Als ik m af en toe gebruik gaat ie mee van half 8 tot half 6 ongeveer. Maar vandaag heb ik m wat regelmatiger gebruikt en is ie sinds 8 uur van de oplader, en het batterijpercentage is nu al 19%. Ook als ik m helemaal heb opgeladen 's avonds en ik ga slapen, dan is ie 's ochtends nog maar 30%.
Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen? Locatievoorzieningen staan altijd uit, 3G ook want als ik dat aanheb staan valt m'n mobiel uit. Apps sluit ik ook altijd af.

Ik weet niet hoe lang je het toestel al hebt, maar als dat nog niet zo lang is zou ik er persoonlijk even mee terug gaan naar de winkel. Uitvallen als je 3G aanstaat lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 14:30

Bedankt voor alle reacties!

Als ik het zo lees zal het dus inderdaad wel liggen aan die update, want die heb ik pas geleden gedaan :\

Supertinkie: ik heb m sinds juli en ik ben al eens eerder terug geweest naar de winkel omdat de mb's ook zo verschrikkelijk hard er doorheen gingen. Maar toen werd ik (vond ik) niet zo vriendelijk geholpen, het was gewoon : je hebt er teveel apps op staan. Terwijl ik dat op mn vorige telefoon helemaal niet had en ik er op dat moment maar 4 apps op had staan. Misschien dat ik wel naar een andere winkel van KPN terug kan gaan, zal het is even aankaarten bij mn ouders :j

En update terugzetten denk ik niet dat mij dat gaat lukken :=

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:33

Uit https://discussions.apple.com/thread/5376586:

Citaat:
Hi Guys/Gals,

I had the same Issue updated my Iphone 4s to Ios 7.0.2 and my iPhone got stuck in recovery mode

Here is the steps to fix it

1. Put your phone in DFU mode
Step One
Open iTunes and connect the iPhone to your Mac.
Step Two
Press and hold the Home button and the Sleep/Wake button at the same time.
Step Three
After exactly 10 seconds release the Sleep/Wake button. Continue holding the home button until you iTunes pops up a message telling you that it has detected an iPhone in recovery mode.
The iPhone screen will remain black
2. while you plugged your iPhone and opening the itunes go to windows/system32/drivers/etc and open "hosts" file as administrator with notepad
3. remove the last to lines with word apple in it
4. this is the most important action don't close the hosts file
5. while the hosts file still open go to itunes press shift + click restore choose the custom ipsw
6. Navigate C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates
7. Select the correct ipsw file for Iphone 4s select iPhone4,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
8. Restore Iphone from iTunes(Factory Defaults)

And then you can restore you backups from iTune or cloud etc.

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:33

Heb ik ook last van sinds de Update.. hopen dat er snel een nieuwe update komt waarbij het weer beter is!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 19:28

Ik weet niet wat er gebeurd is maar m'n telefoon doet het weer helemaal. Hij is nu sinds 8 uur van de oplader en hij is nu nog 63% procent dus dat is al een grote verbetering :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:05

Hier bij beide Iphones 5 en 5s na de update geen last van batterij verlies. Dus dan is het vast niet alleen die update.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:06

Ik heb het met mijn iphone 4s, vreselijk dat hij zo snel leeg is vergeleken mijn oude samsung.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:34

Het kan ook zijn dat er een kleine 'bug' in de software zit, dat had ik een poosje geleden met mijn 4S ook. Het beste kun je dan even backuppen (iCloud? Zo niet, dan even in iTunes) en dan het toestel weer terug zetten naar fabrieksinstellingen. Je kunt daarna de backup weer terug zetten zodat je iPhone weer precies hetzelfde is, maar dan heeft de software van het toestel wel even een reset gehad ;)